|
کدخبر: 35052

گسترش نیوز گزارش می دهد؛

معرفی محصول تازه سایپا در ۳ نسخه / «رهام» قهرمان بازار خواهد شد؟

شرکت خودروسازی سایپا، امسال در نمایشگاه خودرو شیراز محصولی کاملا داخلی را با نام رهام رونمایی کرد. این خودرو قرار است در آینده در سه نسخه و سگمنت مختلف وارد بازار شود و به تولید رسیدن آن می‌تواند در شرایط حال حاضر، تنوع سبد خرید محصولات ایرانی را افزایش دهد.

گسترش نیوز - در شرایط حال حاضر با توجه به این که واردات خودرو به کشور بسته شده است، انتخاب مردم در زمینه انتخاب خودرو کاهش یافته همچنین نرخ خودروه‍ای وارداتی به شدت بالا رفته است. در نتیجه افراد زیادی در حال روی آوردن به سمت محصولات داخلی هستند اما خودروهای تولید داخل و یا مونتاژ نیز نقاط ضعف هایی دارد که باعث عدم رغبت خریداران می‌شود. مواردی مانند طراحی‌های داخلی و خارجی ساده و نبود امکانات رفاهی کامل و به روز باعث می‌شود که خریداران به سمت خودروهای داخلی نروند. در این بین، اخیرا شرکت خودروسازی سایپا از محصولی کاملا داخلی رونمایی کرد که ظرفیت خوبی از جهات مختلف دارد و می‌تواند نظر خریداران را جلب کند.

حمید لطفی نیا - مسئول ارتباط با رسانه سایپا- در مورد زمان تولید و نسخه‌های مختلف رهام اظهار کرد: « درحال‌حاضر تنها رونمایی از رهام صورت گرفته است و همچنان زمان تولید انبوه این خودرو مشخص نیست. پیش از تولید این خودرو، باید استانداردهای لازم دریافت و تست‌های مختلف بر روی رهام انجام شود. لازم به ذکر است که رهام در نسخه سدان رونمایی شده و نسخه‌های کراس و هاچبک نیز از این خودرو در آینده بر روی مگاپلتفرم SP۱۰۰‌ قرار خواهد گرفت».

lotfi-saipa.jpg

در ادامه این نوشتار به مشخصات فنی، امکانات رفاهی و زمان عرضه این خودرو می‌پردازیم.

خودرو رهام بر روی مگا پلتفرم SP۱۰۰ قرار گرفته است و از نسخه سدان آن در نمایشگاه شیراز رونمایی شد. در زیر کاپوت رهام، پیشرانه ۱.۶ لیتری با حداکثر توان ۱۱۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۴ نیوتن.متر قرار دارد و این خودرو در نسخه گیربکس دستی و اتوماتیک به ترتیب می‌تواند به سرعت ۱۹۰ و ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد. همانطور که ذکر شد این خودرو قرار است در دو نسخه مجهز به گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه شود که نسخه اتوماتیک از نوع ۶ سرعت است و می‌تواند به کاهش مصرف سوخت کمک به سزایی کند.

رهام در سه نسخه پایه، لوکس و سوپر لوکس عرضه خواهد شد که این نسخه‌ها از لحاظ تجهیزات رفاهی با یکدیگر متفاوت است. از جمله امکانات رفاهی مهم این خودرو می‌توان به سنسور پارک عقب، ۶ عدد کیسه هوا، سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، سانروف(درنسخه لوکس و سوپرلوکس)، سقف دو رنگ، صندلی چرمی(در نسخه سوپرلوکس) و سیستم کنترل‌کننده الکترونیکی، هشدار نزدیک شدن مانع روی آینه ها(در نسخه لوکس و سوپر لوکس)، مالتی مدیا ۷ و ۱۰ اینچ(در نسخه لوکس و سوپر لوکس)، تنظیم صندلی برقی(در نسخه سوپرلوکس)، فرمان برقی و سیستم پایش فشار باد لاستیک خودرو اشاره کرد.

با توجه به موارد ذکر شده می‌توان گفت رهام، در نسخه سوپرلوکس و حتی لوکس امکانات رفاهی کاملا قابل قبولی را عرضه می‌کند که می‌تواند برای خریداران ایرانی خوشایند باشد. در شرایط حال حاضر با توجه به این که گیربکس‌های اتوماتیک طرفداران زیادی پیدا کرده است، انتظار می‌رود استقبال خوبی از این خودرو شود هر چند که سایپا پیش از این نیز محصولاتی نظیر کوییک و ساینا را با گیربکس اتوماتیک عرضه کرده است اما این خودروها امکانات رفاهی کامل و چهره به روز نداشتند. علاوه بر این موارد تولید رهام در سه نسخه هاچبک، سدان و کراس می‌تواند دست خریداران را برای انتخاب باز بگذارد و با توجه به این که امروزه بازار خودروهای کراس و کراس اوور داغ شده است، انتظار می‌رود استقبال فروش این خودرو در نسخه کراس نیز بیشتر از سایر نسخه‌ها باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها