|
کدخبر: 324761

حقوق کارگران / افزایش حقوق / واریز حقوق

اصرار کارگران به افزایش ۵۴ درصدی حقوق / خطر بیخ گوش تولید کشور است

حسن صادقی گفت: هدف ما از تشکیل این جلسات محکوم کردن نیست، بلکه می خواهیم مسئولین درمان بدون واسطه با نماینده خدمت گیرندگان ارتباط داشته باشند

اقتصاد اصرار کارگران به افزایش ۵۴ درصدی حقوق / خطر بیخ گوش تولید کشور است

حسن صادقی در جلسه کمیته بیمه و درمان شعب خانه کارگر کشور که در اداره کل درمان تامین اجتماعی استان تهران برگزار شد، اعلام کرد: نرخ تورم سال گذشته اعلام شده توسط مراجع رسمی ۴۲ درصد بوده است، در حالی که تورم واقعی از نظر ما ۵۴ درصد بوده است. بنابراین، تأکید ما بر ترمیم دستمزد تا سقف ۵۴ درصد می‌باشد. در صورت عدم رسیدن به این هدف، جامعه کارگری و حداقل بگیران با مشکلات جدی معیشتی روبه‌رو خواهند شد. زیرا مبلغ افزایش فعلی تقریباً ۴۰ درصد از معیشت آنها را تأمین خواهد کرد و ادامه این روند حتی برای صنعت و تولید کشور نیز خطرناک است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این جلسه ضمن خیر مقدم به نمایندگان کمیته‌های بیمه و درمان سراسر کشور و تشکر از مسئولین درمان در خصوص مشکلات درمان بیان کردند که امروز وضعیت درمان مستقیم ما که پیشانی خدمات سازمان تأمین اجتماعی است با چالشهای متعددی از جمله کمبود نیروی انسانی مواجه است. متأسفانه چند نرخی بودن تعرفه خدمات درمانی باعث خروج نیروهای متخصص از حوزه درمان تأمین اجتماعی می شود و بیمه مکمل نیز باعث به وجود آمدن نوعی بی توجهی به درمان مستقیم و تحمیل هزینه به سازمان و بازنشستگان گردیده است. این در حالی است که با وجود بیمه تکمیلی، هزینه کرد بیمار از جیب نیز افزایش یافته است. بنابراین از همه مسئولین سازمان و دلسوزان جامعه کارگری می خواهیم که نسبت به این موضوع بی توجه نباشند.

صادقی تاکید کرد: هدف ما از تشکیل این جلسات محکوم کردن نیست، بلکه می خواهیم مسئولین درمان بدون واسطه با نماینده خدمت گیرندگان ارتباط داشته باشند و در جریان مشکلات قرار گیرند؛ از طرفی قصد ما کمک به معاونت درمان در ارائه خدمات با کیفیت به بیمه شدگان است.

در ادامه جلسه این کمیته هر یک از اعضای کمیته به بیان مشکلات حوزه خود پرداختند و در پایان معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در تهران قول مساعد داد نسبت به رفع مشکلات مطرح شده اقدام نمایند.

روز گذشته حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور با تاکید بر ضرورت تغییر دستمزد در سال جاری بر اساس مقررات قانونی، گفته: اگر وزیر کار و معاون روابط کار قادر به حمایت از کارگران و تامین حقوق و مطالبات آن‌ها نیستند، باید استعفا دهند و جای خود را ترک کنند. اگر جلسه شورای عالی کار برگزار می‌شود و دستمزد غیرقانونی کارگران در سال ۱۴۰۳ اصلاح می‌شود، باید به یکسری نکات ضروری توجه شود.

و افزود: حداقل دستمزد باید با توجه به تورم اعلامی بانک مرکزی یا مرکز آمار وسبد معیشت و به عبارتی حداقل ۱۵ میلیون تومان افزایش یابد، درغیر این صورت دیوان عدالت اداری باید افزایش خارج از چهار چوب بند‌های ۱و۲ ماده ۴۱ قانون کار را به سرعت ابطال کند. افزایش سایر سطوح کمتر از حداقل نیز غیر قانونی است و دیوان عدالت اداری باید آن را ابطال کند. سایر عوامل و آیتم‌های بخشنامه افزایش دستمزد ۱۴۰۳ مانند حق مسکن، بن خواربار و پایه سنوات نیز باید افزایش یابد.

به گفته حبیبی، بند ۷ بخشنامه ۲۷۶۷۱۶ شورایعالی کار در تعارض و مخالفت با قانون کار است و باید حذف شود چراکه اشتغال دانشجو و دانش‌آموز در فصل تابستان آنهم بطور موقت، مشمول قانون کار است و نباید حقوقی کمتر از حداقل‌های قانون کار پرداخت شود.

او اضافه کرد: تبصره بند ۸ بخشنامه در مورد تعیین سقف پرداختی تا ۷ برابر حداقل دستمزد ماهیانه نیز در تعارض و مخالفت با قانون کار است و باید حذف شود؛ درغیر اینصورت دیوان عدالت اداری باید آن را ابطال کند.

این فعال کارگری در پایان تاکید کرد: اگر قرار است مصوبه مزدی اصلاح شود باید این موارد حتماً دیده شود وگرنه این اصلاحات بی‌فایده است.

منبع: ایلنا
  • ایرانی بدبخت افسرده ارسالی در

    خاک برسرمسولین کشوری که من بازنشسته پولی برای عمل دیسک کمر ندارم پولی برای دندان پزشکی ندارم ووووووقابل توجه مجلس ودولت انقلابی خجالت بکشید انشالله به همین درده ا گرفتاربشید

  • اقتصاد ورشکسته ارسالی در

    کارگران نسبت به حقوقی که دریافت می‌کنند.تولید و راندمان می‌دهند.وقتی کارگر از بابت دستمزد تامین نشودباعث کمتر شدن بازدهی و تولید و خسارت به اقتصاد کشور میشود

  • جک ارسالی در

    کارگر نباشد تولیدی نیست تولید نباشد اقتص ادی نیست اقتصادی نباشد رفاهی نیست رفاهی نباشد امنیتی نیست ۰ ۰ ۰ ۰

  • ناشناس ارسالی در

    کارزار حقوق ۱۵ میلیونی

  • ناشناس ارسالی در

    سلام آقای رییس جمهور فقط برای نماز خواندن خوب است قیمت دلار10هزارتومان .10هزارتومان بالامیره .حقوق من که کارگرم را 22درصد فقط اضافه کرده .آهن بالای سرقبر پدرم را در گلزار شهدای خمین دزدیدن ودوربین مداربسته آنجا نمیزارند

  • داریوش شیذر ارانی ارسالی در

    دستمزد پایین نیروی کار باعث مهاجرت نیروی کار به کشورهای همسایه می شود.

  • علی ارسالی در

    جمع کنید این حرفای فشل بازیها را وقتی قد رت خرید کارگران وکارمندان بالا برود به ن فع تولید کننده هست که اجناسشرا براحتی و بدون دردسر میفروشه شاید کمتر سود ببرد و لی همیشه تولیدش فعاله وکسب وکارش رونق زی ادی پیدا میکن از اونور هم تامین اجتماعی و بیمههای دیگه خزانه شان پر تر میشود و ب یشتر حق بیمه میگیرد چرا که وقتی یک کارگر طبق تورم حقوق بگیرد تامین هم طبق تورم م یگیرد و بعدش تراز پیدا میکند و براحتی حق وق بازنشستگان را زیاد میکند ومتناسب سازی به راحتی صورت میگیرد اوفتاد آقای دولت ی ا دنبال اینی که برای آقازادههاتون بیشتر در بیاوزید

  • علی ارسالی در

    حق همه کارگران هست که حقوقشان بالای ۵۰در صد افزایش یابد،چراکه اگر کارگران قدرت خر ید نداشته باشند، خریدهای مردم بسیار بسیا ر کم میشه و این موضوع موجب کسادی فروش با زاریان و تولیدکنندکان میشه و جامعه بی رو ح و ناامید میشود.

  • علی ارسالی در

    انشالله بزودی وزیر کار بدرک واصل میشود

  • محمد ارسالی در

    تعرفه درمان بیمه تامین اجتماعی خیلی جالب است 70درصد باید بیمه شده بده و30درصد سا زمان تامین اجتماعی جایشان جابجا شده این تعرفه چه کمکی به کارگران وبازنشتگان می ن ماید?

  • صفریوسفی ارسالی در

    کاری نمیکنید برا کارگران چرت وپرت ننویس ید

  • مجید ارسالی در

    خاک برسر وزارت کار و تعاون ترکیه کارگر تا ۳۰هزار لیر دریافت حقوق داره با ناهاری چطور تولید میکنه چطور میفروشن به کارگر ۱۰میلیون میدید خاک براتون نه جنس قابل رقابت تولید میکنید نه توان دارید چطور حقوق کارگر میشه نزدیک ۵۵میلیون تومان ما ترکیه حقوق میده تازه بهتر از بن ما به شهروندان پرداخت میکنه خودرو یک سوم قیمت ایران خجالت بکشید واقعا

  • رضی ارسالی در

    به‌کارگرهاکه‌می‌رسندبرای‌حقوقشون‌یاتورم‌ زامیشه‌یا‌ ‌ تولیدفلان‌میشه‌اون‌کارفرماف ادی‌که‌خانه‌هزارمیلیاردی‌ ‌ داره‌ وماشین ‌صدمیلیاردی‌وبچهه‌هاش‌خرج‌های‌ان‌چنانی‌م ی‌کنندتورم‌زانیست‌ننگ‌برشماها

  • جانباز ارسالی در

    جالب است حاکمان هزار میلیارد هزار میلیار د اختلاس میکنند خطری اقتصاد را تهدید نمی کند حالا که کارگران برای ماهی ۵ میلیون ت ومان از حق اجحاف شده شان اصرار میکنند خط ر اقتصاد و تولید را تهدید می کند!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    با توجه به قیمت دلار نزدیک به ۷۰ هزار ت ومانی که در طی یک ماه گذشته از سال ۱۴ ۰۳ افزایش زیر ۵۰ درصد حقوق کارگران و با زنشستگان تامین اجتماعی ظلمی بزرگ و آشکار به این دو قشر مهم و زحمتکش در کشور می‌ب اشد چرا باید در طی یک ماه گذشته ۲۰ هزار تومان قیمت دلار افزایش داشته باشد؟؟؟ لط فاً آقای رئیس‌جمهور پاسخگو باشد؟؟؟؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها