|
کدخبر: 324014

قیمت مسکن / بازار مسکن / قیمت خانه

قیمت مسکن در منطقه ۸ تهران / خانه در مجیدیه چند؟

منطقه ۸ یکی از مناطق شهر تهران محسوب می شود متوسط قیمت آن را در اسفندماه ۱۴۰۲ حدود ۷۷ میلیون ۵۰۰ هزار تومان برآورده شده است. با این حال برای خرید آپارتمان در منطقه ۸ شهرداری تهران چقدر هزینه را باید متقبل شد؟

اقتصاد قیمت مسکن در منطقه ۸ تهران / خانه در مجیدیه چند؟

منطقه ۸ شهرداری تهران، یکی از قدیمی‌ترین مناطق پایتخت است و در جنوب شرقی شهر واقع شده است. این منطقه از سمت شمال با منطقه ۴ تهران و ارتفاعات کوه‌های البرز هم‌مرز است و به جنوب به جنگل‌های سرخه‌حصار، کوه‌های سه‌تپه و منطقه ۱۳ تهران محدود می‌شود.

آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران حاکی از آن است که متوسط قیمت مسکن در منطقه ۸ به متری ۷۷ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان رسیده و همچنین در این مقطع یک‌ماهه ۲۸۹ فقره خرید و فروش آپارتمان در این محدوده انجام گرفته است.

سوال اینجاست که اکنون با چه محدوده قیمتی می‌توان در منطقه ۸ شهرداری تهران آپارتمان خریداری کرد؟

نرخ-مسکن

بررسی آگهی‌های ۱۳ محله از منطقه ۸ تهران نشان می‌دهد، با حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در این محدوده میکروآپارتمان‌هایی با متراژ کمتر از ۴۵ متر خریداری کرد.

برای مثال آپارتمانی ۴۳متری در محله سبلان که ساخت آن به سال ۱۳۸۱ بازمی‌گردد دو میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین مالک آپارتمانی ۳۵ متری و ۹ ساله در وحیدیه قیمت واحد خود را دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین کرده است.

خریداران با بودجه پنج میلیارد تومان می‌توانند واحدی با متراژ بیشتر از ۶۰ متر خریداری کنند. اکنون یک آپارتمان ۷۸ متری در محله نارمک با عمر ۱۶ سال، پنج میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین آگهی‌های خرید و فروش آپارتمان در این منطقه نشان می‌دهد برای خرید واحدهای بالاتر از ۱۰۰ متر در این منطقه باید بودجه‌ای بیشتر از هفت میلیارد تومان در نظر داشت. متقاضیان خانه‌های نوساز نیز برای خرید واحد نوساز در شرق تهران، باید حداقل چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان داشته باشند.

برای مثال اکنون یک آگهی فروش آپارتمان نوساز در محله گلبرگ نشان‌ می‌دهد قیمت یک واحد تازه‌ساز ۶۵ متری، چهار میلیارد و ۷۹۳ میلیون تومان تعیین شده است.

منبع: تجارت‌نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    خیلی بیشتراز نیاز بازار آپارتمان خالی دا ریم دولت باید ساخت وسازرا متوقف کند بیخو دی میسازند این همه آپارتمان خالی ازدواج صفر پس خانه ها بادمیکنند اساسا مسئولان ن ظام نمیفهمنددرگیرموشک بازی هستند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها