|
کدخبر: 323316

بورس امروز / پیش بینی بورس / بازار بورس

بورس دوباره سرخ پوش شد / سهامداران فروشنده شدند؟

بورس امروز با کاهش شاخص کل و افزایش نسبی شاخص هم‌وزن به پایان رسید. به نظر می‌رسد هیجان دو روز گذشته از بازار کاسته شده است و برخی از سرمایه‌گذاران نیز در این میان سود خود را شناسایی کرده و به فروش پرداخته‌اند.

اقتصاد بورس دوباره سرخ پوش شد / سهامداران فروشنده شدند؟

بازار سهام امروز با فضای منفی نسبی روبرو شد و شاخص کل بورس نیز کاهشی را تجربه کرد. اما شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچک و متوسط است، به صورت مثبت حفظ شد. در این حال، تراز پول حقیقی منفی شد و روندی که از پایان معاملات روز گذشته پیش‌بینی می‌شد، ادامه یافت.

در روزی که ۴۸ درصد از نمادهای بازار منفی شدند، گروه‌های نفتی و شیمیایی در کنار فلزات اساسی و خودرویی‌ها بیشترین افت را تجربه کردند.

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز چهار هزار و ۱۸۴ واحد منفی شد و با افت ۰.۱۹ درصدی در ارتفاع دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۱۶ واحد متوقف شد. شاخص هم‌وزن اما صعودی بود و با رشد ۵۷۴ واحدی، معادل ۰.۰۷ درصد بالا رفت و در سطح ۷۶۷ هزار و ۶۳۹ واحد قرار گرفت.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم و ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم‌ها نسبت به روز گذشته کاهش داشت. حجم معاملات خرد سهام و حق تقدم امروز به ۸.۸ میلیارد برگه سهم رسید که با ارزش سه هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان دادوستد شد.

امروز همچنین ۶۱ میلیارد تومان پول حقیقی از سهام خرد خارج شد اما در مقابل، صندوق‌های درآمد ثابت تا لحظه تنظیم این گزارش، بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی جذب کردند.

بورس


 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها