|
کدخبر: 322510

حقوق معلمان / حقوق فرهنگیان / افزایش حقوق معلمان / رتبه بندی معلمان

عیدی مجلس به فرهنگیان / ساعات کاری تغییر کرد

ساعات فعالیت تمام وقت معلمان و کارکنان آموزشی غیر رسمی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی تغییر کرد.

اقتصاد عیدی مجلس به فرهنگیان / ساعات کاری تغییر کرد

در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۱ اسفند ماه)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حین بررسی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، ماده ۱۴ این طرح را به منظور تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

ماده ۱۴- در ماده ۲۵ قانون قبل از کلمه «کارکنان» کلمه «معلمان» در تمامی موارد اضافه و تبصره ۲ آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره ۲- مؤسسان و کارفرمایان مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها، مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مکلفند با رعایت ضوابط قانونی تأمین اجتماعی فهرست اسامی و حق بیمه ماهانه مربیان، کارکنان و معلمان خود را مبتنی بر اشتغال تمام وقت و پاره وقت در تبصره ماده ۲۶ این قانون به سازمان تأمین اجتماعی ارسال و پرداخت نمایند.

سازمان تأمین اجتماعی مکلف است ظرف ۶ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تدبیری اتخاذ نماید تا سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی و سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بتوانند دسترسی برخط به سامانه مربوط به سوابق فهرست و پرداخت حق بیمه کارفرمایان مذکور را داشته باشند.

همچنین در ادامه جلسه، یک تبصره به ماده ۲۶ این قانون به شرح زیر الحاق شد:

تبصره- ساعات فعالیت تمام وقت معلمان و کارکنان آموزشی غیر رسمی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی شامل برنامه درسی ملی و فوق برنامه درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و آمادگی برای حضور در کلاس در ۳۰ ساعت در هفته و ساعات کار مدیران، معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی این مدارس و مراکز ۳۶ ساعت در هفته با احتساب حضور در جلسات و شوراهای آموزشی، پرورشی و اداری مدرسه تعیین می‌شود.

رتبه-بندی-معلمان

پیشتر در روند "رتبه‌بندی معلمان"، یک امتیاز جدید به وجود آمده است. با اعمال رتبه‌بندی، حقوق معلمان افزایش می‌یابد. اگر چه برخی کارشناسان از نظر پایین بودن میزان حقوق معلمان نسبت به خط فقر، روند رتبه‌بندی را موفق نمی‌دانند، اما نباید میزان دریافتی آن‌ها و خواسته‌های متعلق به قشر زحمتکش فرهنگی را نادیده بگیریم؛ با این حال، بسیاری از معلمان با رتبه‌بندی راضی هستند.

امتیاز جدید در روند «رتبه‌ بندی معلمان»

معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از تصویب امتیازی در رتبه‌بندی برای معلمان ورودی ۹۹ و ۹۸ که قبل از فارغ التحصیلی به کلاس درس رفتنه‌اند خبر داد.

مصطفی پردلی در صفحه ویراستی خود نوشت: با دستور وزیر آموزش و پرورش و تصویب هیئت مدیره مرکزی رتبه‌بندی برای تقدیر از دانشجو معلمان ورودی ۹۹ و ۹۸ دانشگاه فرهنگیان که قبل از فارغ التحصیلی به کلاس درس رفتند و ابلاغ تدریس دارند، امتیازی در رتبه بندی در نظر گرفته خواهد شد.به گفته وی میزان این امتیاز در حال بررسی است.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که یک میلیون معلم در حال رتبه‌بندی هستند، گفت: با رتبه‌بندی معلمان حقوق آنها از ۳ تا ۷ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که به طور کلی هر معلم مشمول رتبه‌بندی ۳۰ درصد حقوقش مربوط به رتبه‌بندی می‌شود.

علیرضا منادی در توضیح آخرین وضعیت قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: امروز یک میلیون معلم در حال رتبه‌بندی هستند و رتبه‌های آنها تعیین شده است؛ این قانون یکی از افتخارات مجلس یازدهم است که بعد از ۱۲ سال که از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می گذرد، این قانون را به تصویب رساند.

وی اضافه کرد: در این قانون رتبه‌بندی برای یک میلیون معلم پیش‌بینی شد که برای آنها ۵۰ همت منابع پیش‌بینی شده است اکثر معلمان رتبه‌بندی شده و اعتراضات هم مورد رسیدگی قرار گرفته که در نتیجه آن برخی از معلمان مشمول افزایش رتبه نسبت به قبل و برخی دیگر با تنزل مواجه شده و بعضی هم تغییری نداشتند.

منبع: مهر
  • ناشناس ارسالی در

    دوران برده داری شما

  • سروری ارسالی در

    خاک برسر مجلس وعیدی مجلس وحامیان مجلس.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها