|
کدخبر: 322174

گردشگری/توریست/درآمد گردشگری

چینی ها از بازدید به این منطقه منع شدند / حضور نمایندگان عضو ACDدر یزد

یک فعال گردشگری به نام موید راد اظهار کرده است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید دلایل عدم برگزاری تور آشناسازی چینی‌ها در منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) را شفاف سازی کند.

اقتصاد چینی ها از بازدید به این منطقه منع شدند / حضور نمایندگان  عضو ACDدر یزد

جبار موید راد اعلام کرد که اخیراً سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اعلام کرده است که چهار تور آشناسازی با نام "پروژه سلام ایران" و همچنین سفر ۲۰ اینفلوئنسر جوان چینی به ایران برگزار نمی‌شود.

وی افزود: استان‌ های تهران، هرمزگان، کرمان، اصفهان، یزد، فارس، قزوین، زنجان، گیلان، آذربایجان‌ شرقی، سمنان و خراسان‌ رضوی مقاصدی هستند که ۲۰ اینفلوئنسر چینی با سفر به آنها محتوای گردشگری تولید می‌ کنند.

این فعال گردشگری توضیح داد: پروژه سلام ایران در مناطقی اجرا شده که هم اکنون وضعیت گردشگری مطلوبی دارند در صورتیکه انتظار می رفت این تور در شهرهایی باشد که وضعیت گردشگری قابل قبول دارند ولی به درستی معرفی نشدند و نیازمند معرفی در سطح جهانی هستند.

موید راد تصریح کرد: در شش ماهه گذشته به اندازه ۶ سال در گردشگری منطقه آزاد اروند اقدامات بزرگ انجام شده و در نمایشگاه بین‌ المللی گردشگری تهران نیز اروند خوش درخشید ولی همچنان مظلوم واقع شده است.

وی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علت برگزار نشدن تور آشناسازی چینی‌ ها در منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) را شفاف سازی کند.

این فعال گردشگری تاکید کرد: تا چه زمانی گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر باید مظلوم واقع شوند؟ در حالیکه رییس جمهور به صورت مستمر به استان خوزستان سفر می کند و وزیر میراث فرهنگی بر ظرفیت گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر تاکید داشته پس چرا دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی این وزارت در تورهای آشناسازی خارجی، اروند را در برنامه ها قرار نمی دهد؟

«پورنچای دانویواتانا» دبیر کل ACD نیز در این نشست عنوان کرد: برای سومین بار است که قرار است وزرای گردشگری کشورهای آسیایی گرد هم جمع شوند، لذا فرصت بسیار خوبی برای کشور ایران و شهر یزد فراهم شده است که باید نهادها و ارگان ها از شرایط پیش آمده استفاده کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: یزد می‌تواند ظرفیت‌های خود را با هدف رونق در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی، فرهنگی و علمی به ۳۵ کشور آسیایی عضو ACD، معرفی کند.

به گزارش سلام نو «فاطمه حقیرالسادات» در جلسه دبیر کل ACD(مجمع گفت‌وگوی آسیا) با فعالان گردشگری، افزود: با توجه به این که یزد به عنوان پایتخت گردشگری ACD انتخاب شده است، ضرورت دارد ظرفیت‌های یزد در زمینه های گردشگری، اقتصادی، علمی و فرهنگی توسط فعالان گردشگری برای اجلاس وزرای گردشگری در اردیبهشت ماه معرفی شود.

وی ادامه داد: دبیر کل ACD برگزاری اجلاس وزرای گردشگری در یزد را در اردیبهشت‌ماه برای یزد و همچنین برای کشور ایران فرصتی دانست تا ایران تمام ظرفیت ها و زیرساخت های گردشگری خود را به ۳۵ کشور آسیایی معرفی کند سایر ظرفیت‌ها نیز از جمله علمی، اقتصادی و فرهنگی در حوزه های مرتبط با بخشACD می توانند معرفی شوند.

حقیرالسادات با اشاره به اینکه در این جلسه، گزارشی از فعالیت های گردشگری شهرداری و کمیسیون گردشگری شورا ارائه شد، گفت: یزد به عنوان تنها شهر ایران که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، شاخص های بسیار خاصی داشته است و میراث کهن مردم یزد است که در حوزه علم و فناوری در آسیا حرفی برای گفتن دارد و با توجه به وجود شرکت های نوآور و خلاق در حوزه علم و فناوری و گردشگری این امکان وجود دارد ارتباطات علمی و فناوری بین یزد و ۳۵کشور آسیا عضو ACD  در سال های پیش رو افزایش یابد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶ خواهرخوانده یزد از کشور های ACD هستند لذا از مدیرکل ACD درخواست شد ارتباط های یزد و خواهرخوانده های ACD و تعریف خواهرخوانده های جدید که با شهر یزد سازگار باشد در دستور کار قرار گیرد و ظرفیت های گردشگری و اقتصادی شهر یزد به نحو احسن استفاده شود.

«پورنچای دانویواتانا» دبیر کل ACD نیز در این نشست عنوان کرد: برای سومین بار است که قرار است وزرای گردشگری کشورهای آسیایی گرد هم جمع شوند، لذا فرصت بسیار خوبی برای کشور ایران و شهر یزد فراهم شده است که باید نهادها و ارگان ها از شرایط پیش آمده استفاده کنند.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها