|
کدخبر: 326223

جهش درآمد گردشگری چین در روز کارگر

برگزاری انواع برنامه‌های سفر توسط منطقه خودمختار اویغور شین جیانگ (شمال غربی چین) منجر به افزایش تعداد گردشگران و درآمد در طول تعطیلات روز کارگر شده است که به تازگی به پایان رسیده است.

اقتصاد جهش درآمد گردشگری چین در روز کارگر

بر اساس آمار ارائه شده توسط دپارتمان فرهنگ و گردشگری منطقه‌ای شین جیانگ، در طول تعطیلات پنج روزه روز کارگر، حدود ۸.۵۶ میلیون گردشگر داخلی به این منطقه سفر کردند. این عدد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، یک رشد ۶.۳ درصدی را نشان می‌دهد. این افزایش باعث شده است که درآمد حاصل از صنعت گردشگری نیز افزایش یابد.

طی این تعطیلات پنج روزه مجموع درآمد گردشگری به حدود ۸.۱ میلیارد یوان (۱.۱۴ میلیارد دلار) رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۳ حاکی از یک جهش ۳۳.۸۷ درصدی است.

شین جیانگ که حدودا یک ششم مساحت چین را به خود اختصاص داده، از چشم‌اندازهای متنوع و منحصربفرد و منابع تاریخی و گردشگری فرهنگی غنی برخوردار است.

شین جیانگ در سال ۲۰۲۳ با ثبتی رکوردی بالا، پذیرای ۲۶۵ میلیون گردشگر بود که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ رشدی ۱۱۷ درصدی را به ثبت رساند.

مجموع درآمد گردشگری آن به ۲۹۶.۷ میلیارد یوان رسید که جهشی ۲۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در همین حال، تعداد گردشگران در رأس الخیمه به ۱٫۲۲ میلیون نفر افزایش یافت که نشان‌دهنده افزایش ۸ درصدی سالانه آمار گردشگران است. ابوظبی مسیر مشابهی را دنبال می‌کند و در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۲۴ میلیون بازدیدکننده را جذب کرده است. این شهر شاهد افزایش ۲۷ درصدی گردشگران در هتل‌ها و افزایش ۵۴ درصدی مهمانان بین‌المللی بوده است که با سهم تقریبی ۴۹ میلیارد درهم در تولید ناخالص داخلی امارات، اقتصاد را تقویت کرد.

با توجه به آمارهای رو به رشد گردشگری، پایتخت امارات متحده عربی در اوایل آوریل از استراتژی گردشگری ۲۰۳۰ خود که به‌تازگی تصویب‌شده است، رونمایی کرد. تا سال ۲۰۲۳، این شهر قصد دارد ۳۹٫۳ میلیون بازدیدکننده را جذب کند و ظرفیت هتل‌های خود را به ۵۲ هزار اتاق افزایش دهد و به‌طور بالقوه تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۷۸ هزار شغل ایجاد کند.

تأثیر اقتصادی گردشگری در این کشور بسیار قابل‌توجه است. درواقع، شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) گزارش داد که در سال ۲۰۲۳، گردشگری ۲۲۰ میلیارد درهم به تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی کمک کرده است و انتظار می‌رود این رقم در سال ۲۰۲۴ به ۲۳۶ میلیارد درهم افزایش یابد.

عربستان سعودی نیز مسیر مشابهی را دنبال می‌کند. در سال ۲۰۲۳، این کشور پذیرای ۱۰۰ میلیون گردشگر بود. این نقطه عطف تاریخی باعث شد که عربستان هفت سال زودتر از برنامه اولیه خود به هدف گردشگری خود دست یابد و اکنون قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ هدف ۱۵۰ میلیون گردشگر را محقق سازد.

مشخصات گردشگری کشور به‌واسطه مجموعه‌ای از اصلاحات و ابتکارات استراتژیک به‌طور قابل‌توجهی ارتقا یافته است. سال گذشته، درخواست‌ها برای مجوز فعالیت گردشگری در عربستان ۳۹۰ درصد افزایش یافت. علاوه بر این، بیش از ۳۷ میلیارد دلار هزینه ورودی از محل گردشگری ثبت شد.

این رونق گردشگری با تعهد عمیق به تنوع بخشیدن به اقتصاد منطقه پشتیبانی می‌شود. این استراتژی، که گردشگری بخشی از هسته اصلی آن را تشکیل می‌دهد، بر آنچه این منطقه در حال حاضر دارد، یعنی فرهنگ، میراث، شگفتی‌های باستان‌شناسی، و جذابیت‌های طبیعی منحصربه‌فرد سرمایه‌گذاری می‌کند.

در طول سال‌های متوالی، خاورمیانه مترادف با گردشگری و مهمان‌نوازی لوکس شده است و برخی از بهترین هتل‌ها، استراحتگاه‌ها، جاذبه‌ها و مقاصد خرده‌فروشی را در خود جای‌داده است. تنها در سال ۲۰۲۳، دبی مال درواقع پذیرای ۱۰۵ میلیون بازدیدکننده بوده و خود را به‌عنوان پربازدیدی‌ترین مکان روی زمین معرفی کرده است.

این روند همچنان درحال‌توسعه است. در رأس الخیمه، بیش از ۷ هزار پروژه کلیدی درحال‌توسعه هستند تا ظرفیت هتل‌های منطقه را که در حال حاضر شامل بیش از ۸ هزار اتاق است، افزایش دهد. در همین حال، در عربستان سعودی، پروژه‌های NEOM و دریای سرخ تأکید این کشور بر گردشگری لوکس دوستدار محیط‌‌زیست را به نمایش می‌گذارند. این تلاش‌ها منعکس‌کننده آینده‌نگری استراتژیک این دولت در تشخیص روند رو به رشد گردشگری به سمت پایداری است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها