|
کدخبر: 326344

واکنش شورای نگهبان به ماجرای دریافت سکه توسط نماینده مجلس + فیلم

سخنگوی شورای نگهبان، در اشاره به برخی ادعاها درباره نمایندگان تایید شده، تصریح کرد: اغلب اظهارات شنیده می‌شود، اما در نهایت قاضی باید تصمیم بگیرد. ما مسئولیت دادن دلایل رد صلاحیت به افراد را داریم، نه براساس شایعات قضاوت می‌کنیم.

اقتصاد

شورای نگهبان در جمهوری اسلامی ایران، یکی از سازمان‌های مهم و تاثیرگذار در سیاست‌گذاری کشور می‌باشد. این شورا مسئول بررسی و تصویب تطابق قوانین و مقررات با اصول و موازین اسلامی و دستورالعمل‌های اساسی جمهوری اسلامی است.  شورای نگهبان در جلوگیری از تصویب قوانینی که مغایر با اصول اسلامی یا مقررات اساسی جمهوری اسلامی باشند، نقش بسیار حیاتی و تاثیرگذاری دارد.

طحان-نظیف-۲

طحان نظیف، حقوقدان شورای نگهبان در یک برنامه تلویزیونی، در پاسخ به سوالی در رابطه با ادعای دریافت ۱۴۰ سکه توسط یکی از نمایندگان یا طرح برخی شبهات در رابطه با بعضی از نمایندگان گفت: ما در شورای نگهبان تعارف یا مجامله ای با افراد نداریم و سوابق شورای نگهبان هم آن را نشان می دهد، چه در ریاست جمهوری، چه در خبرگان و چه مجلس.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اینکه این شورا براساس مستندات قضاوت می کند گفت: ما برای کار خودمان باید دلیل داشته باشیم. خیلی حرفها زده می شود، ولیکن بالاخره قاضی باید قضاوت کند، حالا کار ما قضاوت به معنای قضایی نیست ولیکن باید دلایل رد صلاحیت را به افراد توضیح دهیم. نمی توانیم بگوییم براساس شنیده ها قضاوت کردیم. خیلی نکات ممکن است گفته شود ولیکن ۱۲ عضو شورای نگهبان مبنایشان اسناد و ادله محکمه پسند است. یا سندی نیست یا سندی که در حدی که مجاب کننده باشد نیست. مکرر در شورا گفته می شود، این حرف گفته شده ولی مستند نیست. تایید شورای نگهبان موجب وجاهت فرد است.

منبع: پارسینه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها