|
کدخبر: 326378

بررسی فرق هدفون و هدست؛ یک بار برای همیشه!

کسب و کار بررسی فرق هدفون و هدست؛ یک بار برای همیشه!

انتخاب بین هدفون و هدست دو تصمیم گیری متفاوت است که هر کدام تجربه جداگانه‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهند. انتخاب بین هدست و هدفون می‌تواند چالش برانگیز باشد؛ اما پیدا کردن هدست مناسب می‌تواند تجربیات روزمره شما را حتی بهتر کند. در صورتی که قصد خرید دارید و بین هدفون و هدست نمی‌توانید تصمیم درستی داشته باشید در ادامه همراه باشید تا به صورت کامل به بررسی مشخصات این دو محصول و فرق هدفون و هدست بپردازیم؛ همچنین در صورت تمایل برای اطلاع از قیمت هدفون می‌توانید از همین صفحه اقدام به استعلام قیمت کنید.

هدست چیست؟

هدفون

هدست در واقع دستگاهی بسیار شبیه به هدفون است که چندین میکروفون متنوع دارد. میکروفون هدست ممکن است به صورت فیزیکی روی دستگاه قرار داشته باشد یا ممکن است درون دستگاه یا روی سیم متصل به دستگاه به کار برده شده باشد.

هدست‌ها برای طیف وسیعی از نیازهای افراد ایده آل هستند و با توجه به کارایی که دارند می‌توانید علاوه بر مکالمه به گوش دادن به موسیقی نیز بپردازید.

علاوه بر مواردی که گفتیم هدست‌ها مور توجه گیمرها نیز قرار می‌گیرند؛ چون به راحتی می‌توانند با هم تیمی‌ها به صورت آنلاین صحبت کنند و ارتباط داشته باشند. از برترین ویژگی‌های هدست می‌توان به داشتن نویز کنسلینگ، راحتی روی گوش و تنوع در نحوه اتصال (سیمی، بی‌سیم) اشاره کرد.

هدفون چیست؟

اگر بخواهیم در ساده‌ترین حالت ممکن هدفون را توضیح دهیم، هدفون‌ها دو بلندگوی ساده هستند که به یک باند متصل شده‌اند و این باند روی سر کاربر قرار می‌گیرد. این موضوع به این معنی است که بلندگوها مستقیما روی گوش قرار می‌گیرند. قرار گرفتن مستقیم بلندگوها روی گوش باعث می‌شوند تا تجربه شنیداری همه جانبه‌ای را تجربه کنید و مستقیما صدای در حال پخش را بشنوید. 

هدفون‌ها هوا و صدای بسیار کمی به گوش می‌رسانند و باعث می‎شوند تا محدوده صوتی محدودتر و شخصی‌تری داشته باشید. با این ویژگی می‌توانید موسیقی را با بهترین کیفیت و صدایی واضح بشنوید. 

هدفون‌ها معمولا حذف نویز بهتری نیز نسبت به هدست ارائه می‌دهند. آن‌ها به عنوان نوعی عایق شنوایی عمل می‌کنند و صدای محیط را به خوبی می‌گیرند و تنها صدای موسیقی را به گوش شما می‌رسانند.

هدفون‌ها در سایزها و مدل‌های مختلفی به فروش می‌رسند. مدل‌های قرار گیری هدفون داخل گوش به سه دسته بندی دور گوشی (Over-the-ear)، رو گوشی (On-ear) و داخل گوشی (In ear) تقسیم می‌شوند. کیفیت صدای بالا، تنوع در مدل محصولات و حذف نویز همگی از قابلیت‌هایی هستند که به هدفون‌ها ارزش خرید می‌بخشند.

فرق بین هدفون و هدست

هدفون-بلوتوث

در حالیکه این دو محصول گاهی از سوی کاربران به اشتباه خریداری و استفاده می‌شوند، هدف هر یک و عملکرد هر یک از آن‌ها با یک دیگر متفاوت است. هدفون‌ها صرفا برای افرادی طراحی شده‌اند که محصولی نیاز دارند که می‌خواهند با استفاده از آن به گوش دادن موسیقی، پادکست یا تماشای فیلم بپردازند. در مقابل هدست‌ها کاربردی چندگانه دارند علاوه بر اینکه با استفاده از هدست می‌توانید به گوش دادن به موسیقی بپردازید می‌توانید از میکروفون آن نیز استفاده کنید و به راحتی تماس برقرار کنید یا حتی در بازی‌های آنلاین با هم تیمی‌ها صحبت کنید. فرق هدست و هدفون دقیقا در همین نقطه آغاز می‌شود. 

فرق هدفون و هدست در طراحی

در ابتدای صحبت درباره فرق بین هدفون و هدست قصد داریم درباره طراحی آن صحبت کنیم. از نظر طراحی هدفون‌ها در مدل‌های متنوع و طراحی‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. همانطور که قبل‌تر نیز گفتیم این نوع محصول سه مدل قرارگیری داخل گوش متفاوت دارد و در مقابل هدست‌ها تنها در دو نوع رو گوشی و دور گوشی تولید می‌شوند. هدست‌ها نیز مدل‌های متنوعی دارند و با داشتن میکروفون محصولی چندکاره هستند.

چه کاربرانی به هدفون، و چه کسانی به هدست نیاز دارند؟

هدفون‌ها برای افرادی مناسب هستند که طی روز زمان زیادی بیرون هستند یا علاقه دارند در باشگاه و محیط‌های شلوغ به موسیقی یا پادکست گوش کنند. هدست‌ها بیشتر برای افرادی مناسب هستند که گیمر حرفه‌ای هستند یا در مرکز تماس کار می‌کنند. 

قابلیت حمل هر دو محصول

از نظر قابلیت حمل، هدفون‌ها قابل حمل‌تر هستند و راحت‌تر جا به جا می‌شوند. این مورد در مدل داخل گوش بیشتر حس می‌شود و به راحتی می‌توانید آن را با خود حمل کنید. هدست‌ها با توجه به داشتن میکروفون ابعاد بزرگتری دارند و حمل آن‌ها نسبت به هدفون‌ها سخت‌تر است.

قیمت هدفون بیشتر است یا هدست؟

هدفون‌ها را می‌توانید در رنج قیمتی متنوعی پیدا کنید و هرچقدر هزینه بیشتری بابت هدفون بپردازید کیفیت صدای بیشتری دریافت خواهید کرد. هدفون‌ها همچنین به دلیل تاکید بیشتر بر خروجی صدا و کیفیت، قیمت بیشتری نسبت به هدست دارند. در مقابل هدست‌ها نیز قیمت‌های متنوعی دارند و به دلیل داشتن میکروفون ممکن است هزینه بیشتری بپردازید.

تمامی مواردی که هدفون و هدست با یکدیگر تفاوت داشتند را در این مقاله توضیح دادیم. انتخاب بین این دو مورد تماما بستگی به سلیقه شما و هدفی دارد که بابت آن قصد خریداری هدفون یا هدست دارید. اگر از علاقمندان به موسیقی هستید که می‌خواهید صداهای شفاف و بیس عمیق داشته باشید هدفون ممکن است برای شما مناسب باشد؛ اما اگر فردی هستید که از بازی‌های چندنفره لذت می‌برید یا خود را به طور مکرر در حال تماس می‌بینید احتمالاً هدست بهترین گزینه است. به طور خلاصه، تفاوت بین هدست و هدفون در درجه اول وجود (یا عدم وجود) میکروفون است. 

خرید هدفون و هدست از تکنولایف

بعد از اینکه هدف خود را تعیین کردید به راحتی می‌توانید بین خرید هدفون و هدست بهترین گزینه را انتخاب کنید. بعد از اینکه تصمیم گرفتید که کدام مورد برای شما بهتر است می‌توانید وارد سایت تکنولایف شوید و از بین تنوع بالای هدفون و هدست بهترین گزینه را خریداری کنید. هر برند و مدلی از هدفون یا هدست را که نیاز داشتید می‌توانید مستقیما با بهترین قیمت و کیفیت از تکنولایف خریداری کنید. 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها