|
کدخبر: 8104

دورنمای مثبت تجارت الکترونیک در ایران

یک کارشناس حوزه فناوری معتقد است در آینده نزدیک، شاهد رشد تجارت الکترونیک در ایران خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، کاظم آیت‌اللهی درباره رشد تجارت الکترونیک و رونق خرید و فروش‌های آنلاین در ایران به «گسترش تجارت» گفت: با وجود پیشرفت‌های خوب در حوزه تجارت الکترونیک، هنوز در این حوزه از ظرفیت‌های زیادی برخوردار هستیم که ما به عنوان فعالان بخش خصوصی می‌توانیم با ایده‌های جدید و خلاقانه و بارور کردن آنها راه پیشرفت و کسب رتبه برتر تجارت الکترونیک در منطقه را هموار کنیم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت بخش عمده‌ای از تجارت الکترونیک در زمینه خرید و فروش‌های آنلاین به صورت خرده‌فروشی است. روندی که در صورت رونق هرچه بیشتر علاوه بر گشایش راهی جدید در دنیای تجارت و کمک به سودآفرینی در بخش خصوصی، می‌تواند به کاهش ترافیک در سطح شهرها نیز منجر شود.

آیت‌اللهی درباره مشکلات این حوزه گفت: البته مانند سایر حوزه‌ها، تجارت الکترونیک نیز از مشکلات بی‌نصیب نخواهد ماند، اما تا زمانی که این حوزه همه‌گیر و به صورت وسیع کاربردی نشده نمی‌توان درباره مشکلاتش نظری داد. البته برخی از مشکلات این حوزه بحث سرعت دسترسی و امنیت بود که هر دو به همت دولت و به ترتیب با توسعه زیرساخت‌ها و دیگری با سازو کارهای امنیتی و اعطای نماد اعتماد الکترونیک تا حدودی برطرف شده است. درباره سایر مشکلات نیز باید منتظر زمان ماند تا بتوان در این زمینه نظر دقیقی ارائه کرد.

وی با اشاره به آینده و دورنمای تجارت الکترونیک در ایران افزود: در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رشد هرچه بیشتر این حوزه خواهیم بود. در این میان عمده نقش‌آفرینی برعهده بخش خصوصی خواهد بود و دولت با تامین زیرساخت‌های لازم و فضایی امن برای سرمایه‌گذار، فروشنده و خریدار در این حوزه می‌تواند روند کارآفرینی و تجارت در فضای مجازی را آسان کند.

آیت‌اللهی با اشاره به نقش دولت در این زمینه اظهار کرد: دولت درحال‌حاضر به نقش‌آفرینی در این حوزه مشغول و به دنبال تامین زیرساخت‌ها و تامین امنیت از راه اعطای نماد اعتماد الکترونیک است. خوشبختانه عملکرد دولت در این زمینه تاکنون مثبت بوده و می‌بینیم که هم از نظر دسترسی و هم از نظر امنیت برای دو طرف ماجرا یعنی خریدار و فروشنده تحرکات چشمگیری ایجاد شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها