|
کدخبر: 17524

کارشکنی های آمریکا مانع توسعه روابط تجاری ایران

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: کارشکنی های آمریکا از برجام تا امروز هم به وضوح دیده می شود زیرا آمریکا نگذاشته است که روابط بانکی ایران با کشور ها به حالت عادی بازگردد.

سید رضی حاجی آقا میری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش اظهار کرد: ما برای صادارت نیاز به همکاری بانکی با کشور ها داریم و امروز با تلاش بسیاری؛ برخی از بانک ها را پیدا می کنیم که همکاری محدودی با ایران داشته باشند اما شاید در آینده این شرایط سخت تر شود.

وی افزود: امروز قانون جنگل بر دنیا غالب شده است و اروپا نیز با مشکلاتی مواجه شده است.

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران در خصوص تاثیر ابهاماتی که ترامپ درباره برجام پیش آورده در روند صادراتی ایران خاطر نشان کرد: توافق برجام با گروه ۱+۵ بوده است و آمریکا تنها یکی از این کشورها به حساب می آید.

وی گفت: روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان با نظر رییس جمهوری آمریکا مخالفت کرده اند زیرا آنها برجام را به سود جامعه جهانی می دانند.

حاجی آقا میری تصریح کرد: آمریکا نفوذ زیادی بر کشور های جهان دارد و اگر این پنج کشور بر عهد خود با ایران باقی بمانند و آمریکا را منزوی کنند، باز هم از سرعت تغییر شرایط صادراتی ایران که قرار بود در اثر برجام ایجاد شود، کاسته می شود و ما با مشکلات زیادی ناشی از کارشکنی های آمریکا مواجه خواهیم شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها