|
کدخبر: 312866

بهترین مشاغل با بالاترین حقوق ماهیانه کار در اتریش

حقوق ماهیانه کار در اتریش موضوع مهمی است که خیلی از کارگران و کارجویان خارجی درصدد کسب اطلاعات به روز دراینباره هستند. آمار سال 2023 نشان می دهد که متوسط درآمد ماهیانه کار در اتریش EUR 3800 (یورو) است. سطح درآمدی بسیار خوب که کارگران با این حقوق نه تنها می توانند جوابگوی خرج و مخارج زندگی خودشان در اتریش باشند بلکه همچنین می توانند پولی را هم پس انداز کنند. برای اینکه با سطح حقوق در اتریش بهتر آشنا شوید بایستی بدانید که متوسط حقوق در اتریش فقط EUR 30 (یورویی) از متوسط حقوق ماهیانه در آلمان کمتر است! همین سطح درآمدی به یکی از انگیزه های قوی نیروی کار خارجی برای مهاجرت به اتریش بدل شده است. در ادامه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا با شرایط کار در اتریش بهتر آشنا شوید.

مهاجرت کاری به اتریش

برای مهاجرت به اتریش 2023 شیوه های مختلفی پیش روی وجود دارد که انتخاب هر یک از این روش ها نیز به شرایط، اهداف و علایق هر فردی بستگی دارد. در این میان روش مهاجرت کاری به اتریش یکی از بهترین روشهاست. روشی که شرط اصلی آن هم یافتن یک جاب آفر Job Offer مناسب از یک کارفرمای اتریشی است. اما چرا اتریش؟ کشور اتریش در کنار کشورهایی مثل آلمان جزء کشورهای صنعتی و پیشرفته اروپاست که بازار کاری آن پر از فرصت های شغلی مناسب برای کارگران ماهر است. عمدتا کار در اتریش نیز مزایای مختلفی را نصیب کارگران خارجی میکند:

  • استاندارد بالای زندگی
  • قوانین مالیاتی مطلوب
  • سیستم درمانی برتر
  • تعادل قوی کار- زندگی
  • تنوع فرهنگی
  • محیط سیاسی پایدار
  • دسترسی به آموزش
  • فرصت های کاری برتر
  • سیر و سفر در اروپا بدون ویزا
  • میراث فرهنگی غنی

ویزای کار اتریش و فرآیند اخذ آن

اتریش یکی از کشورهای کاملا توسعه یافته و مدرن اروپایی است که بازار کاری آن مخصوصا برای کارگران ماهر مملو از فرصت های شغلی مناسب است. منتها برای کار در اتریش، شما همزمان به مجوز کاری و ویزای اتریش نیازمندید. متداولترین نوع ویزای کاری اتریش نیز کارت قرمز- سفید- قرمز (RWR) است. RWR همزمان یک مجوز کاری و نیز مجوز اقامتی است که به دارنده اش اجازه اقامت و کار در اتریش به مدت 2 سال را می دهد. برای اینکه شما هم صلاحیت اخذ این مجوز را کسب کنید بایستی بر اساس معیارهای زیر حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز سیستم امتیاز- محور اتریش را کسب بکنید:

  • مهارت های زبان
  • سن و سال
  • سابقه کاری
  • تحصیلات در اتریش
  • مهارت های شغلی

در حقیقت، کارت قرمز- سفید- قرمز اتریش صرفا مربوط به کارگران ماهر و متخصصان دانشگاهی است و فرآیند درخواست این مجوز اتریشی نیز به این صورت است که ابتداء شما یک پیشنهاد کاری از اتریش یافته و با کارفرمای مربوطه عقد قرارداد می کنید. سپس کارفرمای اتریشی برای درخواست مجوز اقامتی از اداره مهاجرت اقدام کرده و همزمان نیز شما هم برای اخذ ویزای تایپ D اتریش که در حکم ویزای ورود است اقدام می کنید. این ویزا حداکثر تا 6 ماه معتبر است و به محض دریافت کارت قرمز- سفید- قرمز نیز نیازی به این ویزا نیست.

ویزا

حداقل حقوق کار در اتریش

اتریش دارای حداقل حقوق رسمی اعلام شده توسط دولت این کشور نیست. در عوض، حداقل حقوق در این کشور از طریق قراردادهای جمعی (CBA ها) بین اتحادیه های کار و انجمن های کارفرمایان اتریشی تعیین می شود. معمولا نیز مقدار دقیق حداقل حقوق در اتریش بر پایه فاکتورهایی مثل صنعت، شغل، سن و سال، سابقه کاری و محل اقامت افراد متغیر است. به هر حال، تقریبا هر کسی که در اتریش کار می کند از دریافت سطح خاصی از حقوق مطمئن است. این هم بدان خاطر است که شرکت های دولتی و خصوصی همگی جزئی از گروه اتاق اقتصادی فدرال (WKÖ) هستند. گروهی که بررسی می کند تا قراردادهای کاری متعادل باشد و همچنین با کارگران نیز عادلانه برخورد شود. بر مبنای قراردادهای جمعی کار، حداقل حقوق ماهیانه کار در اتریش 2023 حدود 1750€ (یورو) تعیین شده است.

ویزا۱

متوسط حقوق ماهیانه کار در اتریش

واقعیت عینی این است که سطح حقوق در کشور اتریش به حدی بالاست که تقریبا بالای 90% از کارکنان از درآمدشان راضی هستند. در حال حاضر متوسط درآمد ماهیانه در این کشور حدود EUR 3800 (یورو) است که فقط EUR 30 (یورو) کمتر از متوسط درآمد کار در آلمان است. بنابراین از نظر درآمدی کار در اتریش با کار در آلمان هیچ تفاوتی نمی کند چرا که کارگران در هر دو کشور از حقوق تقریبا یکسانی برخوردارند.

رنج حقوق ماهیانه کار در اتریش

در هر نقطه از جهان که تصور کنید، درآمد افراد با هم یکسان نیست. چرا که اولا مشاغل افراد از هم متفاوت است و دوما سطح مهارت و تخصص و نیز میزان سابقه کاری آنها نیز با هم متفاوت است. این امر در کشور اتریش نیز صدق می کند و در این کشور نیز سطح درآمدی افراد یکسان نیست پس در حالی که حداقل درآمدی در اتریش ماهیانه حدود EUR 960 (یورو) است ولی حداکثر درآمدی در این کشور نیز حدود EUR16900 (یورو) است.

ویزل۲

آمارها نیز گویای این واقعیت مهم است که در حدود 65% از کارکنان در اتریش ماهیانه به درآمدی بین 2230 الی EUR 5740 (یورو) دست مییابند. این در حالیست که فقط 5% افراد در این کشور اروپایی به درآمد EUR 7340 (یورو) یا بیشتر دست می یابند. بنابراین می توان چنین استدلال کرد که حقوق ماهیانه کار در اتریش کاملا به فاکتورهایی مثل رشته شغلی، میزان تخصص یا مهارت، میزان تحصیلات و نیز سوابق کاری کارکنان بستگی دارد.

بهترین مشاغل اتریش 2023 کدامند؟

برخی از کارکنان در اتریش به حداکثر سطح درآمدی و برخی از شاغلین نیز به حداقل درآمد بسنده می کنند. بر همین اساس نیز بهترین مشاغل اتریش مشاغلی هستند که بالاترین سطح درآمدی را از آن خودشان میکنند. این رشته مشاغل نیز از قرار زیر است:

بهترین مشاغل اتریش 2023

جراحان

EUR 103800 (یورو) در سال

پزشکان

EUR 94680

داده پردازان

EUR 90000

مهندسان نرم افزار

EUR 71040

وکلا

EUR 69360

مدیران بازاریابی

EUR 65520

 

 

 

نکته بعدی که شاید سوال خیلی از متقاضیان کار در اتریش نیز باشد این است که چه مشاغلی مورد نیاز این کشور است. با اینکه اداره مهاجرت اتریش لیست مشاغل کمبود دار این کشور را هم منتشر کرده است. ولی آنچه که از آگهی های استخدام در بازار کار اتریش برمی آید اینکه بیشترین درخواست ها برای استخدام در این کشور مربوط به شاغلین زیر است:

  • مهندسان
  • تکنسین ها
  • پرستاران
  • کارگران ماهر ساختمانی
  • سرآشپزها
  • مهمانداران

شما عزیزان برای دریافت مشاوره در خصوص کاریابی در اتریش و نیز جمع آوری مدارک لازم بمنظور درخواست ویزای کاری میتوانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها