|
کدخبر: 192703

بهترین سایت انتخاب اسم برند

اسم برند را می‌توان مهم‌ترین بخش راه اندازی یک کسب و کار و برند دانست. اگر قصد راه اندازی یک بیزینس یا برند برای خودتان داشته باشید، احتمالا اولین چیزی که به آن فکر می‌کنید، اسم برند است!

کسب و کار بهترین سایت انتخاب اسم برند

چگونه یک سایت انتخاب اسم برند پیدا کنیم؟ اسم برند را می‌توان مهم‌ترین بخش راه اندازی یک کسب و کار و برند دانست. اگر قصد راه اندازی یک بیزینس یا برند برای خودتان داشته باشید، احتمالا اولین چیزی که به آن فکر می‌کنید، اسم برند است! اسم برند هویت کسب و کار شماست؛ بنابراین نداشتن یک نام برند منحصربه‌فرد مانند این است که هیچ هویتی در نگاه دیگران نداشته باشید!

راهکارهای زیادی برای انتخاب اسم برند وجود دارد. یکی از بهترین این اقدامات کمک گرفتن از خلاقیت خودتان است! یک کاغذ و قلم بردارید و از قوه خلاقیت خود کمک بگیرید و هر اسمی را که به نظرتان مناسب برند شماست بر روی کاغذ یادداشت کنید. در نهایت چندین اسم را کاندید کرده و با نظرسنجی از چندین نفر بهترین اسم را برای برندتان انتخاب کنید. اگر هم زمان کافی ندارید یا خودتان به تنهایی نمی‌توانید راجع‌به انتخاب اسم برند تصمیم گیری کنید، بهتر است از یک سایت انتخاب اسم برند کمک بگیرید.

برندیک

سایت‌هایی در زمینه مشاوره انتخاب اسم برند، فروش برند آماده، مشاوره واگذاری برند و... وجود دارند که به راحتی می‌توانید انتخاب اسم برند خود را به آن‌ها بسپارید. همان‌طور که می‌دانید ثبت برند به صورت قانونی، اصول و قوانینی دارد که اگر انتخاب اسم برندتان با توجه به این اصول صورت بگیرد در وقت و هزینه‌ای که باید برای ثبت برند بکنید بسیار صرفه جویی خواهد شد. در ادامه از تجربه شخصی خود از انتخاب یک سایت انتخاب اسم برند خواهم گفت.

چگونه اسامی خلاقانه برای برند خود انتخاب کنیم؟

می‌دانستید سهم زیادی از موفقیت یک کسب و کار ناشی از چگونگی انتخاب نام برند آن بیزینس بوده است؟ یکی از رازهای موفقیت برندهایی مانند اسنپ، نایک یا کوکاکولا علاوه بر خدمات ارزنده‌ای که به دوست‌داران خود ارائه می‌دهند، انتخاب درست اسم برندشان است. اسم برند باید به راحتی در حافظه‌ها بماند و تلفظ و نوشتار ساده‌ای نیز داشته باشد. مجموعه‌ای از این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر یک اسم برند ماندگار را برای شما خواهد ساخت. برای انتخاب اسم برند ابتدا باید به ویژگی‌هایی که یک نام برند باید داشته باشد توجه کنید. ویژگی‌هایی چون:

  • نام برند باید منحصربه‌فرد باشد؛ این اسم نباید برای برندهای دیگری مورد استفاده قرار گرفته باشد.
  • نامی که برای برند انتخاب می‌شود باید قابلیت ثبت رسمی داشته باشد.
  • نامی برای برند خود انتخاب کنید که مطمئن باشید در حافظه مخاطب می‌ماند.
  • سعی کنید نام برندتان را به گونه‌ای انتخاب کنید که تصویری جذاب در ذهن مخاطب بسازد.
  • نام برند باید در جذابیت و زیبایی، سادگی خود را حفظ کند؛ نام‌های عجیب و غریب به سختی در ذهن مردم می‌مانند!
  • نام برند باید تلفظ، نوشتار و حتی گفتار ساده‌ای داشته باشد.

یک سایت انتخاب اسم برند به خوبی از تمامی ویژگی‌هایی که یک اسم برند باید داشته باشد اطلاع دارد و نام برند را مطابق با این ویژگی‌ها انتخاب می‌کند.

سایت انتخاب اسم برند، چگونه نام برند را انتخاب می‌کند؟

یک سایت انتخاب اسم برند، تیم و مشاورهایی که برای انتخاب نام یک برند در اختیار دارد دیگر تنها با یک کاغذ و قلم نام برند را انتخاب نمی‌کنند! یک متخصص در حوزه مشاوره برند یا انتخاب اسم برند، یک اسم را از جهت‌های مختلفی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد تا بهترین نام را برای برند شما انتخاب کند.

ثبت برند

شما می‌توانید در شرکت خود یک طوفان فکری راه بیندازید و از این طریق نام برندتان را انتخاب کنید. اما ممکن است این نام قبلا برای برند دیگری مورد استفاده قرار گرفته شده باشد و یا به لحاظ بیزینسی اسم مناسبی برای برند شما نباشد. از همین‌رو بهتر است از همان ابتدا از یک سایت انتخاب اسم برند درخواست کنید تا اسمی متناسب با حوزه فعالیتتان برای برندتان انتخاب کند. یک سایت انتخاب اسم برند، از طریق طی کردن مراحل زیر نامی برای برندتان انتخاب خواهد کرد:

بررسی هویت کسب و کار شما

اولین قدمی که سایت انتخاب اسم برند باید بردارد تحلیل و بررسی بیزینس شما است. به عبارتی تیم انتخاب اسم برند ابتدا باید به خوبی جنس کسب و کار شما را بشناسند تا بدانند دقیقا در حال انتخاب اسم برای چه نوع خدمتی هستند. بنابراین مشاور انتخاب اسم برند باید به درستی از شما سوال کند که کسب و کار یا برند خود را با چه هدفی راه اندازی کرده‌اید؟

 برند شما قصد دارد چه ارزش‌هایی را برای مخاطبان خود خلق کند؟ آینده این برند را چگونه پیش بینی می‌کنید؟ چه محصولی تولید می‌کنید یا چه خدمتی ارائه می‌دهید؟ آیا در آینده قرار است تعداد یا نوع این کالاها و خدمت‌ها بیشتر شود؟ پاسخ به تمامی این سوالات می‌تواند کار را برای سایت انتخاب اسم برند بسیار ساده‌تر کند.

راه اندازی طوفان فکری

سپس مشاوران1ل با راه اندازی یک طوفان فکری از پیشنهادات یکدیگر بهره مند می‌شوند. چارچوب‌هایی که در مورد قبل مورد بررسی قرار دادیم، انتخاب اسم برند را بسیار ساده‌تر می‌کنند. برای اینکه یک اسم منحصربه‌فرد برای برندتان انتخاب کنید بهتر است تمام صفت‌هایی که به گونه‌ای بیانگر کسب و کار شما هستند را به سایت انتخاب اسم برند بدهید. همچنین تمامی کلماتی که با کسب و کارتان مرتبط هستند می‌توانند در انتخاب نام برند بسیار کمک کننده باشند.

دسته بندی انواع اسم برند

برای انتخاب اسم برند راه‌های متفاوتی وجود دارد. سایت انتخاب اسم برند، اسامی انتخاب شده در طوفان فکری را در دسته بندی‌های مشخصی جای می‌دهد. برای مثال اسم برند می‌تواند برگرفته از اسم اشخاص باشد. برندی چون تسلا موتورز نام برند خود را از نام موسس خود یعنی نیکولا تسلا گرفته است. همچنین اسم برند می‌تواند یک اسم توصیفی باشد. برای مثال اسم برند آمازون به این صورت انتخاب شده است.

اسم‌های خلاقانه و ساختگی جزو پرطرفدارترین انواع اسم‌های برند به شمار می‌روند. برای مثال دیجیاتو یکی از اسم‌های خلاقانه‌ای است که به جهت ساخته شدن آن توسط خلاقیت یک تیم، می‌توان اطمینان داشت که قبلا توسط برندهای دیگری استفاده نشده‌اند. اسم مکان، اسم‌های استعاره‌ای مانند نایک یا اسامی مرکب از دیگر شیوه‌های انتخاب اسم برند هستند.

نظرسنجی اسم انتخاب شده

سایت انتخاب اسم برند پس از آنکه اسمی را انتخاب کرد، طی یک نظرسنجی نظر دیگران را نسبت به این اسم می‌پرسد. اگر دیگران بتوانند حوزه فعالیت بیزینس شما را با توجه به اسمی که انتخاب شده است حدس بزنند، به احتمال بسیار قوی این اسم ایده آلی برای برند شما خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها