|
کدخبر: 101090 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

اعتراف گوگل به اشتباه استخدامی

مدیر منابع انسانی گوگل: راهبردهای استخدام ما کاملا فرق کرده است. مدیران متوجه شدند که استانداردهای استخدامیشان سال‌ها نادرست بوده است.

کسب و کار اعتراف گوگل به اشتباه  استخدامی

شرکت چندملیتی گوگل در حوزه کاری خود بهترین به شمار می‌آید. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کار کردن در این شرکت، آرزوی بسیاری از حرفه‌ای است. اگر بخواهید در گوگل کار کنید باید از هاروارد یا یکی از دانشگاه‌های بزرگ فارغ‌التحصیل شده باشید؟ برای یافتن پاسخ سوال خود با گسترش‌نیوز همراه باشید.

لاسلو باک، مدیر منابع انسانی گوگل در پاسخ این سوال می‌گوید: «البته که نه». البته سال‌ها قبلاً که گوگل یک استارت‌آپ نوپا بود دنبال بهترین‌های هاروارد و استنفورد می‌گشت اما این سیاست کاملاً نادرست بود و مدیران متوجه شدند که استانداردهای استخدامی‌شان سال‌ها غلط بوده است.

لاسلو باک ضمن بیان این مطلب اضافه می‌کند: مدیریت گوگل اکنون به این نتیجه رسیده است که با آموزش کافی می‌توان مستعدها را آماده کار کرد. باک در پاسخ یکی از سوالات خبرنگار نیویورک‌تایمز گفته است: راهبردهای استخدام ما کاملاً فرق کرده است. به این نتیجه رسیده‌ایم که مدرک داشتن از دانشگاه معتبر به‌تنهایی کافی نیست. در واقع مدرک حالا حتی جز شروط لازم هم نیست. وی در ادامه درباره ویژگی‌هایی که گوگل بیشتر دنبال انهاست توضیح می‌دهد. تغییر رویه استخدام نابغه‌ها به گوگل محدود نمی‌شود. خط‌مشی همه شرکت‌های بزرگ درباره شرایط استخدام تغییر کرده است. در ادامه به چند نکته‌ای که لاسلو باک در این مصاحبه بر انها تاکید کرده است می‌پردازیم.

هر دانش‌‌‌آموخته‌ای با استعداد نیست

بسیاری از بهترین‌های کسب‌وکار و دنیای تجارت تحصیلات اندکی داشته‌اند. تعدادی از آنها عملکرد درخشانی در مدرسه و دانشگاه نداشته‌اند. این واقعیت درباره دنیای علم هم صادق است. نابغه قرن آلبرت انیشتین به‌هیچ‌عنوان دانش‌آموز خوبی به حساب نمی‌آید.

سال‌های سال به این واقعیت ساده بی‌توجهی می‌شد اما شرکت‌های بزرگ اکنون به آن پی برده‌اند. رواج دوره‌های آموزشی غیرحضوری هم به اهمیت این موضوع دامن زده است. بسیاری از جوانان نسل نو صرفاً با تکیه بر پیگیری و جستجوی شخصی به مهارت‌هایی دست یافته‌اند که نظر هر شرکت بزرگی را به خود جلب می‌کند.

مهم مهارت است

مدرک دانشگاهی صرفاً به آن معناست که فرد در یک رشته تخصصی تحصیل کرده است. به‌عنوان‌مثال که مدرک روزنامه‌نگاری دارد واحدهای مربوط به این رشته را پاس کرده است اما به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان گفت که او مهارت‌های روزنامه‌نگاری (به‌عنوان‌مثال نحوه به دست آوردن اخبار، چگونگی مصاحبه یا روایت جذاب یک گزارش خبری) را دارد. مدرک بدون مهارت فقط یک برگه مهر شده است. با تکیه بر مدرک نمی‌توان گفت که چه کارهایی از فرد ساخته است. کار شما ممکن است با ارتباطات موثر و کارآمد داشته باشد اما شما همیشه هنگام حضور در جمع سراسیمه و معذب باشید. در این صورت آیا داشتن مدرک دانشگاهی می‌تواند مشکل شما را حل کند؟ آیا هر دانش‌آموخته کامپیوتر می‌تواند سایت طراحی کند؟ روشن است که جواب همه این سوالات منفی است. مدرک صرفاً به آن معناست که فرد در آزمون‌های دانشگاه نمره قبولی کسب کرده است.

ترکیب خلاقیت و هوشمندی

می‌گویند تاکنون هیچ انسان بی‌استعدادی به دنیا نیامده است. کافی است بتوانید استعداد خاص خود را بیابید و آن را بارور کنید. برای موفقیت شغلی باید عنصر منطق را به خلاقیت اضافه کرد.

ترکیب خلاقیت و تعقل باعث می‌شود که بعضی افراد بهترین مناصب شغلی را به خود اختصاص دهند. خلاقیت یکی از مهم‌ترین آیتم‌های استخدام در گوگل است. افراد منطقی از برنامه‌ریزی‌، چارچوب و رویه‌های رایج فراتر می‌روند.

چند ویژگی وجود دارد که دانشجویان توانمند را از غیرتوانمندها متمایز می‌سازد. بدون شک یکی از این خصوصیات شکیبایی و پشتکار است. پشتکار یکی از خصوصیات مشترک همه افراد موفق و هوشمند است. در بعضی موارد تنها چیزی که گوگل از شما می‌خواهد شکیبایی و پشتکار است.

بسیاری از افراد دانشگاه را صرفاً به خاطر ان انتخاب می‌کنند که کارشان را راحت می‌کند. دانشگاه رفتن باعث نمی‌شود نتوانید در مهمانی‌ها و رویدادهای اجتماعی موردعلاقه شرکت کنید یا برای بازی کردن وقت نداشته باشید. در بدترین حالت ممکن است مجبور شوید بدون آنکه چیزی خوانده باشید به جلسه امتحان بروید! گوگل دنبال کسی است که در صورت نیاز بتواند ساعات بیشتری از زندگی خود را وقف کار کند.

منبع: theceostory.in

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها