|
کدخبر: 249077

نابودی مذاکرات وین به دلیل درخواست های روسیه

در خواست روسیه در مذاکرات وین توسط فرانسه، آلمان و انگلستان رد شد. فرانسه، بریتانیا و آلمان به روسیه هشدار دادند که خواسته‌هایش برای تضمین تجارت با ایران، خطر فروپاشی مذاکرات وین را به دنبال دارد.

رویترز گزارش داد که در بیانیه مشترک فرانسه، بریتانیا و آلمان آمده است که توافق با ایران ممکن است به دلیل خواسته‌های روسیه نابود شود.

‌فرانسه، بریتانیا و آلمان به روسیه هشدار دادند که خواسته‌هایش برای تضمین تجارت با ایران، خطر فروپاشی مذاکرات وین را به دنبال دارد و هیچ کشوری نباید به دنبال بهره برداری از مذاکرات برجام برای اخذ تضمین‌های جدا از برجام باشد.

از سوی دیگرتوقف مذاکرات وین باعث شد تا بازار ارز ایران در نخستین روز معاملاتی هفته، کار خود را با افزایش قیمت دلار و یورو آغاز کند و از سوی دیگر این توقف که دلیل آن به طور مشخص اعلام نشده، واکنش‌هایی را نیز در پی داشته است.

مذاکرات برای احیای برجام روز گذشته با اعلام جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا متوقف شد و مذاکره‌کنندگان با برخی مسائل حل نشده وین را ترک کردند. این اتفاق در حالی رخ داد که روسیه هفته گذشته درخواست‌هایی را مطرح کرد که می‌توانست رسیدن به توافق را پیچیده‌تر کند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها