|
کدخبر: 277484

وزیر ورزش: یک تار موی رکابی هم بیرون نبود

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان گفت: الناز رکابی از کشورهای دیگر دعوت‌نامه دارد اما او می‌خواهد در کشور خودش بماند این بسیار ارزشمند و گران‌بها است و ما باید در خدمت جوانانی باشیم که همواره ایران را به جاهای دیگر دنیا ترجیح داده‌اند

ورزش وزیر ورزش: یک تار موی رکابی هم بیرون نبود

وزیر ورزش و جوانان گفت: الناز رکابی از کشورهای دیگر دعوت‌نامه دارد اما او می‌خواهد در کشور خودش بماند این بسیار ارزشمند و گران‌بها است و ما باید در خدمت جوانانی باشیم که همواره ایران را به جاهای دیگر دنیا ترجیح داده‌اند

حمید سجادی درباره مطرح شدن حذف تیم‌ملی فوتبال ایران از رقابت‌های جام جهانی و جایگزینی تیم اوکراین به جای تیم‌ملی ایران گفت: مطرح کردن چنین صحبتی بی‌پایه و اساس است. یک نفر یک نظری را در یکی از مجله‌‌های انگلیس مطرح کرد و ادعایی داشت؛ او ما را به دلایلی به همکاری در تقویت روسیه متهم کرده و گفته بود حالا که روسیه در جنگ با اوکراین است، به همین دلیل تیم ملی فوتبال ایران از راه‌یابی به جام جهانی محروم شود.

فرضیه حذف تیم ملی فوتبال ایران بی‌پایه و اساس بود

وزیر ورزش و جوانان با بیان این‌که حذف تیم ملی فوتبال ایران از رقابت‌های جام جهانی یک نظریه بود، عنوان کرد: در بسیاری جاها از جمله فضای مجازی، نشریه‌ها و رسانه‌ها هر کسی یک نظری می‌دهد و مطلبی را می‌نویسد ما نباید قضایا را جدی بگیریم زیرا ورزش قانون و اصول خودش دارد، تصمیمات در این حوزه در حدی نیست که یک فردی حرفی را بِپَراند و بقیه هم بر موجش سوار شوند؛ این حرف‌ها بی‌پایه و اساس بود.

نسبت به وضعیت چهره‌های ورزشی بی‌تفاوت نیستیم

وی درباره این‌که طی هفته‌های اخیر و با توجه به وقایع کشور گذرنامه برخی از چهره‌های ورزشی به دلیل اظهارنظرها‌ی‌شان در فضای مجازی ضبط شد و یا مسائلی در مورد علی کریمی بازیکن سابق تیم‌ملی فوتبال مطرح است، وزارت ورزش و جوانان برای حل این مسائل چه اقداماتی انجام داده است، بیان کرد: ما در صحنه بودیم و بی‌تفاوت نبودیم. بارها گفته‌ایم، مسئولان گفته‌اند، ریاست محترم جمهور اشاره کردند و مقام معظم رهبری فرمودند راهنمایی کردند که این عزیزان فرزندان ایران هستند و گاهی اتفاق می‌افتد یک اخبار و اطلاعاتی به اشتباه به آنها برسد.

سجادی با اشاره به این‌که اطلاعات و اخبار هزار دست می‌چرخد، عنوان کرد: به طور مثال سخنرانی‌های خود من را در یکی دو مورد تحریف و جور دیگری به مردم منعکس کردند. از این جور اتفاقات ممکن است بیفتد، حال یک جوان و نوجوان هم در این موج‌ها ممکن است قرار گیرد و بر اساس دریافت یکسری اطلاعات نادرست، اظهارنظرها یا اقداماتی انجام دهد.

وی تاکید کرد: بارها گفته‌ایم نسبت به این عزیزان بی‌تفاوت نیستیم و کمک و راهنمایی‌شان می‌کنیم. همه دستگاه‌ها نمایندگان‌شان در جلسات خاصی حضور دارند نمایندگان ما هم حضور داشتند و مدافع این عزیران وزرشکار و یا چهره‌های خاص در حوزه ورزش و جوانان بوده و هستیم و کارشان را پیگیری می‌کنیم. اتفاقا خود من که در یکی، دو جلسه‌ای حضور داشتم همه اعضای جلسه نظر حمایتی نسبت به این جوانان داشتند و معتقد بودند تفکر و اطلاعات اشتباه و سوءتعبیرهایی که شده است باید اصلاح شود و این آن رسالتی که است در مورد جهاد تبیین بیان کردند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: باید اتفاقات خوب و گزارش‌های آگاهی‌بخش بدهیم و در این حوزه اقدامات پرکاری داشته باشیم، درکنار این عزیزان باشیم، بیشتر درک‌شان کنیم و در تعامل باشیم؛ پیگیر هستیم تا به امید خدا اتفاقات خوبی بیفتد.

الناز رکابی یکی از شانس‌های ما برای حضور در المپیک پاریس خواهد بود

وی در خصوص ملاقاتش با النار رکابی و حواشی که در خصوص این دیدار رخ داد و این‌که آیا این دیدار به درخواست سجادی صورت گرفته است یا خود الناز رکابی، گفت: این ملاقات دقیقا به درخواست ایشان بود، درخواست ایشان هم برای من قابل احترام بود. قبل از ملاقات من با خانم رکابی آقای توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک برای اولین بار (اصلا سابقه نداشته است) به عنوان رئیس کمیته بین‌المللی المپیک جویای احوال و شرایط یک ورزشکار شد و با ایشان صحبت کردند.

سجادی با اشاره به اینکه رشته الناز رکابی یک رشته المپیکی است، اظهار داشت: خانم رکابی یکی از شانس‌های ما برای حضور در المپیک پاریس خواهند بود و خیلی هم امید به کسب امتیاز ورودی ایشان داریم و امیدواریم امتیاز را بیاورند. طی چند روز گذشته خانم هانیه رستمیان اولین سهمیه المپیک در رشته تیراندازی در ۲۵ متر تپانچه را اگر اشتباه نکنم به دست آوردند. اولین سهمیه ما را یک بانوی ورزشکار محجبه به دست آوردند که به جامعه ورزشی بانوان تبریک می‌گویم.

وی تاکید کرد: خانم رکابی یکی از سرمایه‌های ما هستند. بالغ بر ۳۰ سال از عمر ایشان می‌گذرد به من گفتند حدود ۲۱ سال است در سنگ‌نوردی فعال هستم و سوابق و تجارب خوبی دارم و در حال حاضر هم برای اینکه زندگی خودم را بچرخانم، روی پاهایم بایستم و ورزش خود را ادامه دهم، از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب کار می‌کنم، هم تمرین می‌دهم و هم ورزش می‌کنم تا بتوانم مستقل باشم و چند کمک از من خواستند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: علت درخواست‌شان را از ایشان سوال کردم، که درخواست‌شان چیست؟ آن هم با توجه به این‌که شب گذشته‌اش ساعت ۳ صبح وارد ایران شده بودند، گفتم تشریف داشته باشند حالا بعدا سر فرصت در خدمتشان باشیم که گفتند می‌خواهند با خانواده‌شان به زنجان بروند و درخواست دارند تا تهران هستند وزیر را ببینند. گفتم قدم‌شان به روی چشم. تشریف آوردند و گفت‌وگو صورت گرفت.

وی افزود: ایرادی به حجاب ایشان در این جلسه گرفتند، در صورتی که خانم رکابی دو کلاه بر سر داشت یک کلاه اسپرت و یک کلاه کاپشنی که بر تنشان بود. برخی عزیزان مثل اینکه عکسی که گرفته شده بود را ظاهراً تشخیص ندادند که ایشان دو کلاه داشته و احساس کرده بودند مجدد موی ایشان است در صورتی که خانم رکابی دو کلاه بر سر داشت و عکس‌ها از زوایای مختلف مشخص است که یک تار موی ایشان بیرون نبود.

سجادی گفت: مسائل را توضیح دادیم، یک عده گفتند حجاب ایشان غیرعرفی بود و رسمی نبود، گفتم درست است حق با شماست اما مهمانی که وارد اتاق شده از هر شهری آمده است و از جاهای دیگر پیش من آمده با همین حجاب در شهر تردد کرده و وارد وزارتخانه شده از طبقات ما عبور کرده تشریف آورده و بعد وارد اتاق من شده است ما هم به رسم ادب و میهمان‌نوازی از ایشان پذیرایی کردیم.

۳ خواسته رکابی از وزیر ورزش

وی گفت: خانم رکابی ورزشکار تیم ملی و قهرمان جهان است؛ این بار گناهش این است که چهارم شده. ایشان قهرمان جهان است رشته‌اش هم المپیکی است و حدود ۲۰ و ۲۱ سال است که می‌گوید سابقه فعالیت دارد و در این رشته زحمت کشیده و پیش وزیر حوزه خودش آمده‌ است.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: خانم رکابی مصاحبه کردند، اظهار ندامت کردند و قبول کرده‌اند و برای کاری که اتفاق افتاده دلیل و توضیح داده که باید جور دیگر عمل می‌کردم، سهوا این اتفاق افتاده و استرس داشتم و توضیحات را دادند. خودشان صحبت کردند اظهار ندامت کردند و توضیح دادند و گفتند قبل از اینکه به شهرستان بروم، می‌خواهم وزیر را ببینم و من به ایشان وقت دادم.

وی بیان کرد: از خانم رکابی پرسیدم علت چیست که ایشان تشریف آورده‌اند؟ که ۳ خواسته داشتند و گفتند سابقه بیمه ندارم، درآمد مستمری که بتوانم به عنوان یک شغل روی آن حساب کنم ندارم، درآمد پایدار ندارم می‌خواهم باشگاه بزنم که روی پای خودم بایستم شما به عنوان وزیر ورزش و جوانان به قهرمان‌تان کمک کنید.

سجادی با اشاره به این‌که مربی خانم رکابی برادرش و یکی از قهرمان این رشته است و سنگ‌نوردی رشته خانواده خانم رکابی است، گفت: خانم رکابی گفتند آقای وزیر خواسته‌هایی از شما دارم من هم گوش کردم. خودشان بعدا گفتند اجازه داریم یک عکس بگیریم؟ من هم گفتم بفرمایید، حالا از این اتفاق تعابیر مختلف می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما وظیفه حرفه‌ای، اخلاقی برادری، مدیریتی و مسئولیتی خودمان را انجام داده‌‌ایم دیگران هر چه می‌خواهند قضاوت کنند. ما همانطور که شعائرمان را رعایت و به آن‌ها احترام می‌گذاریم و به آرمان‌های خودمان پایبند هستیم‌، یک ضلع و جبهه کارمان همین است و وظیفه و رسالت ماست که در خدمت جوانانی باشیم که همواره ایران را به جاهای دیگر دنیا ترجیح داده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: خانم رکابی دعوت‌نامه‌های مختلفی از کشورهای مختلف دارد، ایشان گفتند از فلان کشور و فلان کشور دعوت‌نامه دارم اما ترجیح می‌دهم در کشور خودم بمانم، این ارزش دارد این‌ها قیمت دارد و امیدوارم همه این خوبان و استعدادهای برتر در کشور بمانند و نقش‌آفرینی کنند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر