|
کدخبر: 191023

فوتبال المپیک/ برزیل گل کاشت و قهرمان شد

تیم فوتبال برزیل در نبردی ۱۲۰ دقیقه ای توانست ۲-۱ اسپانیا را شکست داده و از عنوان قهرمانی اش در المپیک ۲۰۱۶ ریو دفاع کند.

ورزش فوتبال المپیک/ برزیل گل کاشت و قهرمان شد

 از ساعت ۱۶ امروز تیم های برزیل و اسپانیا بازی نهایی فوتبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو را برگزار کردند.

برزیل با شکست مکزیک در ضربات پنالتی به بازی نهایی رسیده بود و اسپانیا هم توانسته بود ژاپن را با یک گل شکست دهد و برای دومین بار از سال ۱۹۹۲ شانس طلای المپیک را به دست بیاورد.

اولین موقعیت جدی بازی دقیقه ۱۷ اتفاق افتاد. روی سانتر مارکو آسنسیو این اویارزابال بود که به سمت توپ رفت ولی به آن نرسید. در ادامه دنی اولمو و دیه گو کارلوس برای رسیدن به توپ تلاش داشتند که مدافع برزیلی نزدیک بود به اشتباه دروازه خودی را باز کند ولی خطر از بیخ گوش سلسائو رد شد.

برزیل که تیم بهتر میدان بود، دقیقه ۳۷ به پنالتی دست یافت. اونای سیمون گلر اسپانیا به جای توپ، بازیکن برزیل یعنی کانیا را زد تا پس از بررسی وی ای آر داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

ریچارلیسون پشت توپ قرار گرفت و توپ را به آسمان زد.

برزیل دقیقه دوم وقت های اضافه به گل رسید. روی پاس عجیب دنی آلوز که بیشتر قصد داشت مانع اوت شدن توپ شود، کانیا از ضعف مدافعان اسپانیا استفاده کرد و با ضربه روی پا توپ را به کنج دروازه فرستاد تا نیمه اول با برتری ۱-۰ برزیل تمام شود.

اسپانیا نیمه دوم را بهتر شروع کرد و دقیقه ۶۱ به گل تساوی رسید.

کارلس سولر از سمت راست توپ را روی دروازه برزیل ارسال کرد تا میکل اویارزابال سرضرب و با پای چپ توپ را به طاق دروازه برزیل بچسباند.

اسپانیا پس از زدن گل تساوی تسلط بیشتری روی بازی پیدا کرد و این شانس را داشت تا در ۹۰ دقیقه برنده از میدان خارج شود. دقیقه ۸۷ بازی شوت برایان خیل از بیرون محوطه جریمه با بدشانسی به تیر افقی برخورد کرد و به اوت رفت تا بازی همچنان ۱-۱ دنبال شود.

در نهایت بازی به وقت های اضافه کشیده شد.

در وقت اضافه اول برزیل تیم بهتر میدان بود ولی در نهایت حساب کار ۱-۱ باقی ماند اما در وقت اضافه دوم برزیلی ها به گل دوم رسیدند.

بازی به دقیقه ۱۰۷ رسیده بود که اسپانیا به کرنر رسید. توپ ارسالی برگشت داده شد و روی ضد حمله و ارسال توپی بلند از سمت راست به پشت محوطه جریمه اسپانیا، خسوس وایه خو مدافع لاروخا بسیار کند عمل کرد و این مالکوم بود که توانست توپ را تصاحب کرده و با اونای سیمون تک به تک شود. ضربه پای چپ بازیکن سابق بارسا پس از برخورد به پای گلر به درون دروزاه غلتید تا برزیل در یک قدمی مدال طلا قرار بگیرد.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها