|
کدخبر: 124628

فیفا به فوتبال ما زور می‌گفت

چگونگی تدوین اساسنامه فدراسیون فوتبال و ایرادهای مطرح شده درباره آن، موضوع میزگردی با حضور دکتر حسن غفاری، دبیرکل سابق و رئیس پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال و هوشنگ نصیرزاده، رئیس سابق کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال کشور و عضو هیات رئیسه سازمان لیگ بود.

در این میزگرد غفاری و نصیرزاده درباره چگونگی تدوین اساسنامه و مشکلات آن حرف‌های زدند که شنیدنش خالی از لطف نیست. از جمله، غفاری در سخنانی گفت: «سازمان تربیت‌بدنی در دوره ما، برای مقابله با ما (صفایی‌فراهانی، دکتر خبیری و غفاری) اسم محمدحسن انصاری‌فرد را به جمع پنج نفره کمیته انتقالی اضافه کرد تا به اصطلاح، رای ما را بشکند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به برخورد فیفا با فدراسیون فوتبال ایران در گذشته اشاره کرد و افزود: «فیفا به دلیل اینکه سازمان تربیت‌بدنی وقت، در یکی از ماده‌های اساسنامه دست برده و حق عزل و نصب رئیس فدراسیون فوتبال را به خود داده بود، فوتبال ما را به تعلیق درآورد.»

وی درباره انتقادهای وارده به شیوه بستن قرارداد با مربیان خارجی برای تیم ملی نیز یادآورشد: در زمان ما، با برانکو قرارداد بسیار خوبی بسته شد و حتی نوشتیم که استفاده از تلفن همراهی که ما به او داده بودیم، برای تماس با ما، هزینه‌اش را پرداخت می‌کنیم اما در صورت استفاده شخصی، خودش باید هزینه‌ آن را باید پرداخت کند. همچنین برای قرارداد بستن با برانکو هیچگاه صفایی‌فراهانی به طور مستقیم با این مربی وارد گفت‌وگو نشد.

وی، دلیل نپذیرفتن سرمربیگری تیم ملی از سوی روی هاجسون را «تقاضای ناهمسو با فرهنگ ایران» بیان کرد.

بازیکن ملی، بدون داشتن تشکل رسمی، ‌حق رای در مجمع ندارد

نصیرزاده نیز در این میزگرد درباره روند طی شده برای تدوین اساسنامه‌های فدراسیون فوتبال گفت: «اساسنامه‌ها براساس همان اساسنامه مورد نظر فیفا تدوین می‌شد؛ هرگاه مشکلی در این زمینه بود، یکی از دلیل‌هایش قوانین کشور بود. البته گاهی وقت‌ها فیفا به ما زور هم می‌گفت.»

وی افزود: «اساسنامه می‌گوید باشگاه‌ها، کانون‌ها، لیگ‌ها و اینهایی که به ثبت رسیده حق حضور در مجمع(عمومی فدراسیون فوتبال) را دارند. لیگ منظورش یعنی همان اتحادیه است. وقتی در اساسنامه می‌گویند، لیگ‌ها بیایند منظور سازمان لیگ نیست، یعنی برود یک تشکلی از بازیکن، یک تشکلی از مربی بیاورید.»

«بازیکنان قدیمی تیم ملی حق رای در مجمع را ندارند؛ این حرف احساسی است؛ این نفرات پیش از این برای تیم ملی بازی کرده‌اند ۱۰۰ تا گل زده‌اند و... به هیچ عنوان اینگونه نیست! چون ما دیگر برای این نفرات بازنشسته، سیاست‌گذاری نمی‌کنیم.»

مشروح این میزگرد در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها