|
کدخبر: 124285

پرسپولیس در چه شرایطی از گروهش صعود می‌کند؟

تیم فوتبال پرسپولیس با شکست برابر الدحیل قطر با شرایط سختی برای صعود از گروه خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مواجه شده است.

تیم فوتبال پرسپولیس با قبول شکست یک بر صفر شب گذشته (دوشنبه) مقابل الدحیل قطر در هفته پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، سرنوشتش برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها به بازی پایانی کشیده شد.

درحال‌حاضر الدحیل با ۹ امتیاز صدرنشین گروه C لیگ قهرمانان آسیاست و تیم‌های شارجه و پرسپولیس نیز هر یک با ۷ امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جای دارند. التعاون عربستان هم با ۶ امتیاز در قعر جدول این گروه است.

با این شرایط هر چهار تیم هنوز شانس صعود به مرحله بعد را دارند و شاگردان یحیی گل‌محمدی برای صعود به مرحله بعد حتماً به پیروزی مقابل شارجه نیاز دارد.

بر اساس قوانین لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۰، اگر در پایان مرحله گروهی امتیازهای دو تیم یا امتیاز چند تیم برابر باشد، به نتایجی که در بازی‌های رودررو کسب شده توجه می‌شود و رده‌بندی تیم‌ها ابتدا بر اساس امتیاز کسب شده در بازی‌های رودررو، سپس تفاضل گل بین تیم‌های مدنظر و در آخر تعداد‌ گل‌های زده تیم‌ها لحاظ می‌شود.

با توجه به اینکه پرسپولیس در بازی رفت مقابل شارجه به تساوی ۲-۲ رضایت داد، امتیازات کسب شده در بازی رودررو برابر است، از این‌رو شارجه با توجه به تفاضل گل بهتر (۶+) از پرسپولیس (۱-) جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و با این شرایط سرخپوشان نمی‌توانند در بازی پایانی با کسب تساوی به جایگاه دوم راه پیدا کنند. با این شرایط شاگردان یحیی گل‌محمدی فقط با کسب پیروزی در بازی پنجشنبه شب می‌توانند راهی مرحله حذفی شوند.

پرسپولیس در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱.۳۰ پنجشنبه شب هفته جاری به مصاف شارجه امارات خواهد رفت.

 

 

منبع: افکار نیوز

ارسال نظر