|
کدخبر: 76355

خبر وزیر نیرو درمورد جمع‌آوری آب‌های سطحی

اردکانیان گفت: طرح‌ جمع آوری آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از بالا آمدن آب‌های زیرزمینی و فاضلاب‌ها در مواقع بارانی، به زودی اجرا می‌شود.

گسترش نیوز: رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه همایش فناوری آب و برق اظهار کرد: در سال‌های گذشته باید اقداماتی در زمینه جمع آوری آب‌های سطحی توسط مدیریت شهری صورت می‌گرفته که این سیستم‌های جمع آوری تا سال‌های گذشته مهیا نبوده است.

وزیر نیرو بیان کرد: جلسات و بازدید‌های متعددی در این زمینه صورت گرفته همچنین بودجه مورد نظر نیز مشخص شده است تا بدون هیچ درنگی امور جمع آوری اجرایی شود.

اردکانیان ادامه داد: امیدوارم هستیم با در دست داشتن منابع مالی و کمک‌های دولت و صندوق توسعه ملی این پروژه را به نقطه اطمینان بخش برای مردم برسانیم.

وی تصریح کرد: زمان مشخصی برای پایان این پروژه مشخص نشده، اما تمام تلاش خود را می‌کنیم که با وجود افزایش باران هیچ مشکلی در بالا آمدن آب‌های زیر زمینی و فاضلاب‌ها نداشته باشیم.

اردکانیان گفت: امیدواریم با استفاده از بودجه عمومی، منابع داخلی، واگذاری‌های بخش خصوصی و مشارکت بخش خصوصی در عرصه‌های تصفیه‌ فاضلاب و شیرین کردن آب دریا بتوانیم شاهد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و آغاز پروژه‌های جدید در نقاط ضروری باشیم.

وزیر نیرو درخصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ادامه داد: امسال در پویش #هرهفته_الف_ب_ایران قرار است تا پایان سال ۲۲۷ پروژه مهم را افتتاح و عملیات اجرایی تعدادی پروژه را نیز آغاز کنیم.

وی اظهار کرد: در قالب این پروژه‌ها حدود ۳ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی، ۱۰ سد، ۲۶ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی، آبرسانی به تعداد یک هزار و ۱۲۴ روستا، ۲۹ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۱۴ تصفیه‌خانه آب از برنامه‌های دارای اولویت وزارت نیروست که در زمان مقرر به اتمام خواهند رسید.

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها