|
کدخبر: 149492

صبانور رشد ۲۵ درصدی تولید را تجربه کرد

شرکت توسعه معدنی و صنعتی در هشت ماه ابتدایی امسال یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۸۷۰ تن انواع محصولات سنگ‌آهنی تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۲۵ درصد رشد داشت. همچنین این شرکت موفق شد در این مدت، ۸۶۶ میلیارد تومان درآمد کسب کند.

معدن صبانور رشد ۲۵ درصدی تولید را تجربه کرد

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در امسال با حذف سنگ‌آهن دانه‌بندی از فروش و به کارگیری آن در زنجیره، تبدیل آن به کنسانتره و گندله، سال درخشانی را هم در تولید و هم در فروش رقم زده است و در ادامه سال می‌تواند برای نخستین بار در تاریخ این شرکت به رقم فروش بیش از یک هزار میلیارد تومان دست یابد.

رشد ۲۸ درصدی تولید کنسانتره

نمودار ۱ نشان می‌دهد صبانور طی هشت ماه نخست ماه امسال ۳۱۷ هزار و ۷۳۱ تن گندله تولید کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش داشته است. این شرکت در هشت ماه ابتدایی سال قبل حدود ۲۸۷ هزار و ۱۴۹ تن گندله تولید کرده بود. ضمن اینکه صبانور در امسال ۲۱ هزار و ۱۶۲ تن گندله نیمه پخته ضایعاتی تولید کرد.

صبانور توانسته است طی هشت ماه ابتدایی امسال ۸۸۵ هزار و ۹۷۷ تن کنسانتره خشک تولید کند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۲۸ درصدی است. این شرکت در هشت ماه ابتدایی سال ۱۳۹۸ حدود ۶۸۷ هزار و ۸۴۹ تن کنسانتره خشک تولید کرده بود.

این شرکت در هشت ماه ابتدایی امسال، در مجموع یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۸۷۰ تن محصول تولید کرد که در مقایسه با سال گذشته، رشد ۲۵ درصدی (معادل ۲۴۹ هزار تن) دارد. صبانور در سال گذشته حدود ۹۷۴ هزار و ۹۹۸ تن محصول تولید کرده بود.

رشد ۱۱ درصدی حجم فروش

نمودار ۲ گویای آن است که «کنور» طی هشت ماه ابتدایی سال ۱۳۹۹، حدود ۲۶۰ هزار و ۲۵ تن گندله فروخته که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشته است. صبانور در مدت مشابه سال ۱۳۹۸ حدود ۲۵۶ هزار و ۹۸۰ تن گندله فروخته بود. این شرکت همچنین در امسال ۴۱ هزار و ۵۱۹ تن گندله نیمه پخته ضایعاتی را به فروش رساند.

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانو ردر هشت ماه نخست امسال، ۴۳۰ هزار و ۱۳۳ تن کنسانتره خشک به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال پیش حدود ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در هشت ماه ابتدایی سال گذشته ۳۹۹ هزار و ۶۷۹ تن کنسانتره خشک فروخته بود.

«کنور»در مجموع هشت ماه ابتدایی سال ۱۳۹۹، حدود ۷۳۱ هزار و ۶۷۷ تن محصولات سنگ‌آهنی به فروش رساند که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. صبانور در سال گذشته ۶۵۶ هزار و ۶۵۹ تن محصول فروخته بود.

رشد ۸۶ درصدی درآمد

همان‌طور که در نمودار ۳ مشاهده می‌شود، صبانور در هشت ماه نخست امسال چهار هزار و یک میلیارد و ۹۵۴ میلیون ریال از محل فروش گندله درآمد کسب کرد که این مبلغ در مقایسه با سال گذشته، ۷۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در مدت مشابه سال گذشته توانسته بود دو هزار و ۲۴۲ میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال از راه فروش گندله درآمد به‌دست آورد.

صبانور موفق شد در هشت ماه ابتدایی سال ۱۳۹۹ حدود چهار هزار و ۴۸۱ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال از محل فروش کنسانتره خشک درآمد داشت که در مقایسه با سال گذشته حاکی از رشد ۸۶ درصدی است. در سال گذشته این شرکت توانسته بود دو هزار و ۴۰۷ میلیارد و ۵۶۵ میلیون از کنسانتره خشک فروش داشته باشد.

همچنین «کنور» در امسال از محل فروش گندله نیمه پخته ضایعاتی موفق شد ۱۸۱ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال درآمد کسب کند.

در مجموع شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور طی هشت ماه ابتدای امسال، هشت هزار و ۶۶۴ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۸۶ درصد رشد داشته است. این شرکت در مدت مشابه سال قبل، چهار هزار و ۶۵۰ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال درآمد به‌دست آورده بود.

نمودار ۴ نیز نرخ کنسانتره و گندله صبانور طی هشت ماه ابتدایی امسال را نشان می‌دهد. میانگین نرخ گندله در این هشت ماه ۱۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۵۱ ریال به ازای هر تن و نرخ کنسانتره نیز ۱۰ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۱۶۶ ریال به ازای هر تن بوده است. این نمودار حاکی از آن است که نرخ کنسانتره و گندله در هشت ماه ابتدایی امسال با رشد همراه بوده است.

منبع: فلزات آنلاین

ارسال نظر