|
کدخبر: 137020

سهم فولاد سازان از صادرات چقدر است؟

بر پایه داداه های آماری منتشر شده، همانگونه که قبلا گفته شد صادرات محصولات فولاد ایران در ۷ ماهه نخست امسال در مجموع ۴.۵۳ میلیون تن بوده که البته در همین راستا نرخ صادراتی بیلت ایران طی هفته ی گذشته به بالا ترین میزان خود در ۲ سال اخیر افزایش یافت و به نوعی رکورد شکنی کرد.

معدن سهم فولاد سازان از صادرات چقدر است؟

 حال در این گزارش به بررسی سهم فولاد سازان ایران از صادرات ۷ ماهه نخست سال جاری و همچنین معاملات صورت گرفته برای بیلت ایران طی هفته ی گذشته می پردازیم.

فولاد خوزستان در صدر جدول صادرکنندگان فولاد ایران قرار دارد چرا که با رقم صادرات ۸۸۰ هزار تنی بیشترین میزان صادرات را طی مدت ذکر شده به خود اختصاص داده است. همچنین ذوب آهن اصفهان با صادرات ۵۵۰ هزار تنی و فولاد مبارکه با صادرات ۴۸۰ هزار تنی به ترتیب رده های دوم و سوم این لیست را به خود اختصاص داده اند.

در رده ی چهارم صادرکنندگان فولاد ایران شرکت کاوه جنوب کیش با ۳۳۱ هزار تن و در رده ی پنجم صنعتی و معدنی چادرملو با ۳۳۰ هزار تن قراردارند. همچنین دیگر فولاد سازان کشورمان با تولید ۱ میلیون و۹۶۰ هزار تنی در رده های بعدی این لیست قرار دارند که در مجموع صادرات ۴.۵۳ میلیون تنی را در ۷ ماه نخست امسال برای کشورمان رقم زده اند.

همچنین بیلت صادراتی ایران طی هفته ی گذشته با ۴۳۸ دلار در تن رکورد ۲ ساله ی خود را زد و به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسید که البته انجام معاملات با نرخ های پیشنهادی بالاتر از سوی فولادسازان کشورمان محرک این رشد قیمتی بوده است.

اخبار واصله حاکی از آن است که فولاد خوزستان طی هفته ی گذشته ۳۰ هزار تن بیلت را با نرخ میانگین ۴۳۵ تا ۴۴۰ دلاری به فروش رساند که مقاصد این محموله ها کشورهای چین، جنوب شرقی آسیا و البته خلیج فارس بوده اند.

همچنین شرکت های ذوب آهن اصفهان و فولاد سیرجان محموله های قابل توجهی از بیلت را به نرخ میانگین ۴۲۷ تا ۴۳۰ دلار در تن به کشورهای چین و جنوب شرق آسیا به فروش رساندند که مقدار دقیق تناژ اعلام نشده است.

در نهایت و مطابق ذکر شده در این گزارش جمعا سبب شد که نرخ بیلت ایران طی هفته ی گذشته به رقم ۴۳۸ دلار در تن افزایش یابد و رکورد شکنی کند.

منبع: معدن 24

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها