|
کدخبر: 84792

ارتفاع برف در خلخال‌ به یک متر رسید!

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با توجه به وزش باد و کولاک، ارتفاع برف در برخی از مناطق شهرستان خلخال بیش از یک متر گزارش شده است.

گسترش‌نیوز: سیاوش محمدی در خصوص آخرین وضعیت جوی استان اردبیل عنوان کرد: سامانه بارشی و سردی که از روز شنبه وارد استان شده بود تا امروز موجب کاهش محسوس دما و بارش قابل ملاحظه برف و باران در سطح استان شد.

barf-khalkhal.jpg

به گفته وی در صبح امروز کمترین دما از ایستگاه نمین با ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شد و در اردبیل نیز دما به ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از زمان شروع فعالیت این سامانه تا کنون بیشترین بارش برف از شهرستان خلخال با ارتفاع ۷۷ سانتیمتر گزارش گردیده است.

محمدی ادامه داد: با توجه به وزش باد و کولاک برف طی دیشب ارتفاع برف در برخی مناطق شهرستان خلخال بیش از یک متر نیز گزارش شد.

وی یادآور شد: ارتفاع برف در آلوارس سرعین ۶۴ سانتیمتر، شهر سرعین ۲۸ سانتیمتر، نمین ۲۵ سانتیمتر و نیارق شهرستان نمین ۶۰ سانتیمتر، مشگین شهر ۳۰ سانتیمتر و باران سنجی موئیل مشگین شهر ۵۰ سانتیمتر، شورگل شهرستان بیله سوار ۳۳ سانتیمتر و ایستگاه بارانسنجی برزند گرمی به ۳۰ سانتیمتر رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل عنوان کرد: از حوالی ظهر امروز از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد ولی از اوایل شب با توجه به وزش بادهای تند در سطح استان کولاک برف و یخبندان را در محورهای مواصلاتی استان شاهد خواهیم بود.

محمدی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طی امشب تا صبح چهارشنبه دمای هوا در مناطق جنوبی استان تا ۱۷ درجه سانتیگراد زیر صفر، در مناطق مرکزی تا ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر و در مناطق شمال تا سه درجه سانتیگراد زیر صفر نیز برسد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها