|
کدخبر: 313593

تیم ملی / قلعه نویی / ازبکستان

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برابر ازبکستان

امیر قلعه‌نویی احتمالا تیمش را با دو تغییر نسبت به اولین بازی به مصاف ازبکستان می‌فرستد.

فوتبال ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برابر ازبکستان

تیم ملی فوتبال ایران پنج روز قبل در نخستین مسابقه‌اش در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ موفق به کسب پیروزی مقابل هنگ کنگ شد و از ساعت ۱۶:۳۰ امروز هم در دومین دیدارش در این رقابت‌ها در ورزشگاه ملی تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان برود که احتمالا امیر قلعه‌نویی برای این جدال حساس حداقل دو جابه‌جایی در جمع ۱۱ نفر اصلی تیمش داشته باشد.

ملی‌پوشان ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون مقابل هنگ کنگ قرار گرفتند، اما در بازی امروز، جهانبخش به دلیل آسیب دیدگی در فهرست نیست و احتمالا سامان قدوس هم دور از جمع نفرات اصلی باشد.

دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند

مثل همیشه شماره یک در اختیار علیرضا بیرانوند است؛ گلر پرسپولیس که در دقایق ابتدایی فینال تورنمنت کافا مقابل ازبکستان مصدوم شد، حالا با شرایط بدنی و فنی خوبی به استقبال دیدار حساس مرحله مقدماتی جام جهانی با ازبک‌ها می‌رود و امیدوار است دوباره بتواند دروازه خود را بسته نگه دارد.

مدافعان: بدون تغییر نسبت به هنگ‌کنگ

آرایش خط دفاعی تیم ملی ایران در فینال تورنمنت کافا مقابل ازبکستان را مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان و احسان حاج‌صفی تشکیل می‌دادند، اما پنج روز قبل برابر هنگ‌کنگ فقط یک نفر از این جمع تغییر کرد که شجاع خلیل‌زاده جای پورعلی‌گنجی مصدوم را گرفته بود.

با توجه به نمایش کم‌نقص خط دفاعی تیم ملی ایران در دیدار مقابل هنگ‌کنگ با حضور شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی و رامین رضاییان و احسان حاج‌صفی به‌عنوان مدافعان راست و چپ، خیلی بعید است قلعه‌نویی به این چهار نفر برابر ازبکستان دست بزند که در این بین، رضاییان یک گل تماشایی هم در بازی قبل به ثمر رساند.

هافبک‌های دفاعی: روزبه در کنار سعید عزت

تیم ملی ایران در مسابقه مقابل هنگ‌کنگ، سامان قدوس را کمی جلوتر از سعید عزت‌اللهی در ترکیب اولیه داشت ولی با توجه به تغییر تاکتیک احتمالی برابر ازبکستان که مشابه با فینال تورنمنت کافا خواهد بود، پیش‌بینی می‌شود دوباره روزبه چشمی و سعید عزت‌اللهی در کنار هم در میانه میدان بازی کنند.

وینگرها: یک پرسپولیسی وارد می‌شود

غیبت علیرضا جهانبخش به دلیل مصدومیت کاری کرده تا قلعه‌نویی یک تغییر اجباری در ترکیب تیمش نسبت به دیدار با هنگ کنگ داشته باشد و با توجه به اینکه مثل فینال کافا دیگر مهدی قایدی هم در فهرست و ترکیب نخواهد بود، پیش‌بینی می‌شود مهدی ترابی پس از حضور تعویضی در مسابقه قبلی، امروز برابر ازبکستان به جمع ۱۱ نفر اصلی اضافه شود تا همراه با محمد محبی، وینگرهای راست و چپ را تشکیل بدهند.

مهاجمان: همان همیشگی

سردار آزمون یکی از بهترین بازی‌های خود را مقابل هنگ کنگ به نمایش گذاشت و دو گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد و در فینال کافا هم تک گل ایران را برابر ازبکستان زد که احتمال غیبتش در بازی امروز صفر است!

مهدی طارمی نیز که نقش پررنگی در پیروزی برابر هنگ کنگ داشت و در فینال کافا هم مقابل ازبک‌ها پاس گلِ سردار را داد، امروز هم در خط حمله کنار آزمون دیده خواهد شد.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان را این ۱۱ نفر تشکیل می‌دهند:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی، مهدی ترابی، مهدی طارمی، سردار آزمون

منبع: ورزش۳

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها