|
کدخبر: 283391

دستمزد سرسام آور کی‌ روش در قطر

جدی‌ترین نامی که برای جانشینی سانچز در رسانه‌های قطر مطرح شده، کارلوس کی‌روش است. حتی گفته می‌شود که طرفین به توافق نهایی رسیدند.

فوتبال دستمزد سرسام آور کی‌ روش در قطر

بعد از جام جهانی قطر شایعات مختلفی درباره پیشنهادات مربیگری به کارلوس کی‌روش مطرح شد که یکی از آنها تیم ملی تونس بود. حالا خبر رسیده که مربی پرتغالی گزینه مربیگری تیم ملی قطر است و به نظر می‌رسد که این بار ماجرا خیلی جدی‌تر باشد. هرچند گروهی در تهران معتقدند که شاید این خبرسازی باشد، ولی رسانه‌های قطری جزئیات دقیقی درباره مذاکرات و زمان معارفه سرمربی جدید عنابی‌ها منتشر کرده‌اند.

جمعه فدراسیون فوتبال قطر و فلیکس سانچز با توافقی دوجانبه به همکاری‌شان پایان دادند. البته قرارداد مربی اسپانیایی تا سال ۲۰۲۲ یعنی دیروز بود و اعلام این جدایی بیشتر جنبه تشریفاتی داشت. در بیانیه این فدراسیون که عنوان آن «سانچز متشکریم» است، آمده: «فدراسیون فوتبال قطر و فلیکس سانچز تصمیم گرفتند که قرارداد جدیدی امضا نکنند. با پایان قرارداد فعلی که تا ۳۱ دسامبر اعتبار داشت، مربی فلیکس و فدراسیون فوتبال قطر به طور مشترک تصمیم گرفتند که زمان خوبی برای گشودن یک فصل تازه است.»

قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ حساب زیادی روی سانچز باز کرده بود. این امیدواری زمانی بیشتر شد که این مربی اسپانیایی در سال ۲۰۱۹ موفق شد قطر را برای اولین بار به قهرمانی آسیا برساند. فدراسیون این کشور پیش از جام جهانی اردوی شش ماهه‌ای در اروپا در نظر گرفت و آنها در دو سال منتهی به جام جهانی بازی‌های دوستانه زیادی با کشورهای اروپایی داشتند. قطر برای تدارک بیشتر پیش از آن در کوپا آمه‌ریکای ۲۰۱۹ و گلدکاپ منطقه کنکاکاف هم شرکت کرده بود. با این حال شکست در بازی افتتاحیه مقابل اکوادور نشان داد که میزبان حرفی برای گفتن ندارد. آنها دو بازی بعدی را هم به هلند و سنگال باختند تا جام را بدون حتی یک امتیاز ترک کنند.

نشانه‌های پایان کار سانچز با قطر از چند روز قبل مشخص شده بود. فدراسیون فوتبال قطر هفته گذشته از برونو پینی‌یرو، مربی تیم زیر ۲۳ ساله‌ها خواست که فهرست تیم ملی را برای بیست و پنجمین دوره جام خلیج فارس اعلام کند. در فهرست ۲۷ نفره این مربی از بازیکنان باتجربه‌ای مثل حسن هیدوس، معز علی، عبدالعزیز حاتم، کریم بوضیاف، عبدالکریم حسن، بوعالم خوخی، بسام راوی، سعد الشیب و پدرو میگل خبری نیست و به آنها استراحت داده شده است. این تورنمنت از ۶ تا ۱۹ ژانویه در بصره عراق برگزار می‌شود و فدراسیون فوتبال قطر قرار است سرمربی جدید را بعد از پایان این مسابقات اعلام کند.

شیخ حمد، رئیس فدراسیون فوتبال قطر درباره پایان همکاری با مربی اسپانیایی گفت: «فلیکس نه تنها مربی، که دوست ما بود. خانواده فوتبال قطر همیشه بابت موفقیتی که او برای فوتبال قطر در این سال‌ها به دست آورده متشکر خواهد بود. مربی فلیکس همیشه جایگاه ویژه‌ای نزد ما دارد و امیدواریم که او همیشه قطر را خانه خودش بداند.»

سانچز هم گفت: «من فقط می‌توانم از فدراسیون قطر، شیخ حمد و مدیران کشور بابت اعتماد و حمایت این سال‌ها که به دستاوردهای زیادی رسیدیم، تشکر کنم. قطر، ملت آن و فوتبال آن برای همیشه در قلب من خواهند بود. حالا زمان خوبی است که این مسئولیت تیم به دیگران سپرده شود و من به دنبال چالش‌های جدیدی باشم.»

جدی‌ترین نامی که برای جانشینی سانچز در رسانه‌های قطر مطرح شده، کارلوس کی‌روش است. حتی گفته می‌شود که طرفین به توافق نهایی رسیدند و در پایان جام خلیج فارس معارفه رسمی این مربی برگزار خواهد شد. همچنین شنیده می‌شود که دستمزد سالانه مربی پرتغالی ۲/۵ میلیون یورو است.

مهم‌ترین مأموریت کی‌روش با شروع کارش در قطر دفاع از عنوان قهرمانی آسیا خواهد بود. آنها نسل خوبی در اختیار دارند و در دومین تورنمنت متوالی خانگی می‌خواهند ناکامی در جام جهانی را فراموش کنند.

کی‌روش در سال‌های گذشته بارها با تیم ملی ایران روبه‌روی قطر ایستاده و قطعاً از این تیم شناخت خوبی دارد. تیم فلیکس فوتبال جذابی بازی می‌کرد، ولی در جام جهانی تیمی شکننده بود و قطعاً انتخاب کی‌روش با هدف تقویت بخش دفاعی تیم است.

توافق کی‌روش با قطر به معنی بسته شدن قطعی پرونده این مربی در ایران است و باید منتظر ماجراها و حاشیه‌های تازه‌ای در مسیر انتخاب سرمربی جدید تیم ملی باشیم.

منبع: ایران ورزشی

ارسال نظر