|
کدخبر: 263113

قند دریایی کشف شد

کشف چنین غلظت بالایی از قند در زیر دریا شگفت‌آور است. علت این امر این است که علف‌های دریایی در طول فتوسنتز خود قند تولید می‌کنند.

 دانشمندان مقادیر زیادی قند را در زیر چمنزارهای علف‌ دریایی کشف کردند علف‌های دریایی یکی از کارآمدترین منابع جهانی دی اکسید کربن روی زمین هستند. آنها تقریباً میزان دو برابر بیشتر و با سرعتی معادل ۳۵ برابر جنگل‌ها در خشکی کربن را ذخیره می‌کنند. اخیراً دانشمندان مؤسسه میکروبیولوژی دریایی ماکس پلانک در برمن، آلمان، دریافتند که علف‌های دریایی مقادیر زیادی قند به نام ریزوسفر در خاک خود آزاد می‌کنند. آنها بیش از یک میلیون تن ساکارز آزاد می کنند که حداقل هشتاد برابر بیشتر از اندازه گیری قبلی در محیط های دریایی است.

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند: «چنین غلظت بالایی از قند شگفت‌آور است.» رئیس گروه تحقیقاتی تعاملات متابولیک در مؤسسه میکروبیولوژی دریایی ماکس پلانک، گفت: «برای درک این موضوع: تخمین می زنیم که در سراسر جهان بین 0.6 تا 1.3 میلیون تن شکر، عمدتاً به شکل ساکارز، وجود دارد. ریزوسفر موجود در علف‌های دریایی تقریباً با مقدار شکر موجود در 32 میلیارد قوطی قابل مقایسه است!»

  • ناشناس ارسالی در

    عجب شفاف سازی - لعنت بر هر چی بت ( غرب ) پرسته .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها