|
کدخبر: 254994

هنگام ثبت دامنه به چه نکاتی توجه کنیم؟ [جالب]

اگر به دنبال راه‌اندازی وب سایت برای خودتان و یا کسب و کارتان هستید، حتما می‌دانید که اولین گام برای راه‌اندازی وب سایت، ثبت دامنه و خرید هاست است. در این مقاله قصد داریم به مهم‌ترین نکاتی اشاره کنیم که بهتر است هنگام ثبت دامنه به آن‌ها توجه کنید تا بهترین دامنه را برای وب سایتتان انتخاب و ثبت کنید.

ثبت دامنه

همه پسوندهای دامنه آزاد باشند!

هنگام ثبت دامنه سعی کنید از نام دامنه‌ای استفاده کنید که همه پسوندهای آن آزاد و قابل ثبت باشند. به عنوان مثال، اگر نامی را برای وب سایتتان در نظر گرفتید که پسوند com آن آزاد نبود اما پسوندهایی مانند org و info و... آزاد بودند، ترجیحا به دنبال نام دیگری باشید. البته این یک قانون نیست! شما می‌توانید نام دامنه مورد نظرتان را حتی با پسوندهای جدیدی مانند link ، host ، agency ، academy و بسیاری از پسوندهایی که در چند سال اخیر رایج شده‌اند نیز ثبت کنید؛ اما توصیه ما این است که از نام دامنه‌ای استفاده کنید که پسوند com و ir آن آزاد باشد و نام مورد نظرتان را با هر دو پسوند ثبت کنید.

شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید!

علاوه بر آزاد بودن پسوندهای مختلف، بهتر است شبکه‌های اجتماعی پُرکاربرد مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و تلگرام را نیز بررسی کنید. بهتر است نام دامنه‌ای که انتخاب می‌کنید در شبکه‌های اجتماعی ذکر شده نیز آزاد باشد تا بتوانید اکانت خود را در شبکه‌های اجتماعی نیز بدون مشکل راه‌اندازی کنید. البته لازم به ذکر است که این مورد هم یک قانون نیست و بسیاری از کسب و کارها از نام‌هایی با پیشوند یا پسوند برای شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، اگر مانند شرکت فراسو سامانه پاسارگاد در زمینه خدمات هاستینگ و سرور مجازی فعالیت دارید و نام وب سایت شما faraso.org است، می‌توانید از نام‌های farasogroup ، faraso_official ، faraso_org و... نیز برای اکانت خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

به نوع نگارش و املای دامنه توجه کنید!

سعی کنید از نام دامنه‌ای برای وب سایتتان استفاده کنید که فقط و فقط یک نوع نگارش داشته باشد. به عنوان مثال، کلمه‌ای مانند «آموزش» را می‌توان به شیوه‌های مختلفی مانند amoozesh ، amuzesh ، amouzesh نوشت. در این حالت ممکن است مخاطبان، آدرس وب سایت شما را اشتباه تایپ کرده و وارد وب سایت دیگری شوند. در مقابل، کلمه‌ای مانند «ایران زمین» را صرفا می‌توان به شکل iranzamin نوشت و هیچ حالت نگارشی دیگری ندارد. بهتر است هنگام انتخاب نام و ثبت دامنه به این نکته بسیار مهم توجه کنید.

از اطلاعات واقعی برای ثبت دامنه استفاده کنید!

یکی از نکات بسیار مهمی که لازم است هنگام ثبت دامنه به آن توجه کنید، وارد کردن اطلاعات واقعی است. از نظر تمامی مراجع مهم بین‌المللی، مالک دامنه همان کسی است که دامنه با ایمیل او ثبت شده است. در واقع مالک ایمیلی که هنگام ثبت دامنه وارد می‌کنید همان مالک دامنه است. بنابراین بهتر است ایمیل اصلی و دائمی خود را هنگام ثبت دامنه وارد کنید و دامنه خود را با مشخصات کاملا واقعی و حقیقی ثبت کنید تا در آینده با مشکلات حقوقی مواجه نشوید. البته در مورد دامنه‌های آی آر، لازم است شناسه کاربری یکتا و مخصوص به خودتان در nic.ir را وارد کنید تا دامنه به نام شما ثبت شود.

پسوندهای جدید را بررسی کنید!

بر خلاف سال‌های گذشته که فقط تعدادی پسوند ثابت و مشخص مانند com ، net ، org ، info ، biz و... برای ثبت دامنه موجود بود، در سال‌های اخیر، پسوندهای جدیدی به لیست پسوندهای قابل ثبت برای دامنه‌ها اضافه شده است. برخی از این پسوندها بسیار جذاب هستند و با توجه به زمینه فعالیت وب سایتتان می‌توانید نیم نگاهی نیز به این پسوندها داشته باشید. پسوندهایی مانند xyz ، pro ، club ، news ، photo ، blog ، center ، click ، design ، company و... از جمله پسوندهای جدیدی هستند که اخیرا مورد توجه کاربران قرار گرفته و جزو پسوندهای پر طرفدار برای ثبت دامنه هستند.

در مورد پسوند مورد نظرتان تحقیق کنید!

همان‌طور که اشاره شد، در سال‌های اخیر پسوندهای جدیدی برای ثبت دامنه ارائه شده است؛ اما نکته بسیار مهمی که لازم است به آن توجه کنید، قوانین عجیب برخی از این پسوندها است. به عنوان مثال، ممکن است شرکت ارائه دهنده یکی از پسوندها قانونی در نظر گرفته باشد که بر اساس آن شما مجبور هستید در ازای هر بار تغییر نیم سرورها (DNS) هزینه مشخصی را پرداخت کنید. و یا ممکن است هزینه تمدید سالانه دامنه مورد نظرتان بسیار بالاتر از هزینه ثبت آن باشد. توصیه می‌کنیم پیش از ثبت دامنه با پسوندهای جدید، کمی در مورد قوانین آن پسوند تحقیق کنید تا در آینده دچار مشکلات این‌چنینی نشوید.

چگونه برای ثبت دامنه اقدام کنیم؟

شرکت‌های مختلفی مانند میهن وب هاست، فراسو سامانه پاسارگاد، ایران هاست، ایران سرور و... شرکت‌هایی هستند که در زمینه ارائه خدمات ثبت دامنه و میزبانی وب فعالیت دارند. توصیه ما استفاده از خدمات ثبت دامنه شرکت فراسو سامانه پاسارگاد است. این شرکت با سال‌ها سابقه در زمینه ارائه خدمات خرید هاست، ثبت دامنه، سرور اختصاصی و سرور مجازی توانسته مورد اعتماد مشتریان بسیاری قرار گیرد.

تمامی پسوندهای جدید دامنه را می‌توانید در وب سایت شرکت فراسو سامانه پاسارگاد به نشانی https://www.faraso.org مشاهده کرده و با قیمت بسیار مناسب و رقابتی به نام خودتان ثبت کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها