|
کدخبر: 239668

انتقاد دبیر کمیسیون بررسی طرح صیانت از مرکز پژوهش های مجلس

دبیر کمیسیون بررسی طرح صیانت: ارائه طرح پیشنهادی از سوی مرکز پژوهش‌ها کار درستی نیست.

دبیر اول کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از مرکز پژوهش‌های مجلس بابت پیشنهاد طرح ۸ ماده‌ای انتقاد کرد. او گفت این مرکز تنها نقش مشاوره‌ای دارد و ارائه طرح پیشنهادی از سوی آن‌ها کار درستی نیست.

پس از نامه مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر مغایرت طرح صیانت با قانون اساسی، این طرح تبدیل به کلافی سردرگم شده است. اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت طی یک ماه اخیر اظهارات ضد و نقیضی درباره نسخه جدید این طرح داشته‌اند که تنها بر ابهامات موضوع می‌افزاید.

«بیژن نوباوه وطن»، عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت در گفتگو با فارس از ارائه طرح پیشنهادی ۸ ماده‌ای از سوی مرکزپژوهش‌ها خبر داده و گفت:

    «مرکز پژوهش‌های مجلس پس از گذشت فرصت بیست روزه‌ای که به این مرکز داده شده بود، به جای اعلام نظر درباره طرح صیانت، طرحی هشت ماده‌ای در این باره پیشنهاد کرده است.»

وی با تاکید بر اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس طبق قانون فقط می‌تواند نظر مشورتی ارائه دهد اظهار داشت: «این اقدام مرکز پژوهش‌ها درباره طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی درست نیست و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.»

گفتنی است دیجیاتو پیش از این به ارائه طرح پیشنهادی و محرمانه مرکز پژوهش‌های مجلس اشاره کرده و اکنون وجود آن تایید شده است. اگرچه از جزئیات این طرح محرمانه اطلاع دقیقی در دست نیست؛ اما کلیات آن درباره ایجاد ضمانت اجرایی برای مصوبات شورای عالی فضای مجازی است در واقع بیشتر تصمیم‌گیری‌ها به این شورا واگذار شده است.

بنابر گفته سخنگوی کمیسیون مشترک، جلسات این کمیسیون از دوشنبه این هفته از سر گرفته خواهد شد. باید دید با تشکیل اولین جلسه پس از اعلام نظر مرکز پژوهش‌های مجلس، اعضای کمیسیون چه طرحی را در دستور کار قرار خواهند داد. به نظر می‌رسد طرحی ۲۱ ماده‌ای از سوی هیئت رئیسه کمیسیون تدوین شده و بنابر گفته یزدی‌خواه این طرح بررسی خواهد شد.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر