|
کدخبر: 199955

مشخصات پخش شده از لپ تاپ جدید سامسونگ

ظاهرا سامسونگ در حال توسعه نسخه جدیدی از گلکسی بوک است که از پردازنده ۱۴ هسته‌ای نسل دوازدهم Alder Lake اینتل بهره می‌برد.

 انتظار می‌رود اولین پردازنده‌‌های آلدر لیک اینتل اواخر سال جاری عرضه شوند و احتمالا سامسونگ یکی از اولین شرکت‌های خواهد بود که محصولی مجهز به این پردازنده‌ها را روانه بازار خواهد کرد.

اخیرا مشخصات یک لپ‌تاپ بدون نام سامسونگ با شناسه ۹۳۰QED در پایگاه UserBenchmark مشاهده شده است. طبق مستندات ارائه شده، لپ‌ تاپ سامسونگ از پردازنده بی‌نام و نشان اینتل با ۱۴ هسته و ۲۰ رشته، فرکانس پایه ۱ گیگاهرتز و میانگین فرکانس ۲.۲۵ گیگاهرتز با فعال بودن قابلیت توربو بهره می‌برد. همچنین لپ‌‎تاپ سامسونگ ظاهرا با گرافیک Iris Xe اینتل و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD روانه بازار خواهد شد.

طبق اطلاعات UserBenchmark، لپ‌تاپ سامسونگ به رم DDR۵ مجهز خواهد بود، بنابراین احتمالا با اولین لپ‌تاپ کره‌ای‌ها مجهز به این فناوری روبه‌رو هستیم. مستندات این بنچمارک دو رم ۸ گیگابایتی (در مجموع ۱۶ گیگابایت) با فرکانس ۴۴۰۰ مگاهرتز را نشان می‌دهند که حداقل فرکانس رم‌های DDR۵ محسوب می‌شود.

سامسونگ می‌تواند از لپ تاپ گلکسی بوک جدید خود که از پردازنده Alder Lake بهره می‌برد در اوایل سال آینده میلادی و احتمالا در رویداد CES ۲۰۲۲ رونمایی کند. البته این امر به زمان عرضه پردازنده نسل بعدی اینتل نیز بستگی دارد. این احتمال هم وجود دارد که در هنگام معرفی کامل پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل شاهد رونمایی از لپ‌تاپ جدید کره‌ای‌ها باشیم.

در هر صورت، نتایج بنچمارک به دلایل مختلف نمی‌تواند نشان‌دهنده عملکرد واقعی این لپ‌تاپ باشد. پیش از هر چیز، به نظر می‌رسد بنچمارک هنوز برای این پردازنده بهینه نشده و همچنین سیستم عامل عملکردش را روی ۹۰ درصد محدود کرده است.

علاوه بر این، اطلاعات موجود شاید نشان‌دهنده قطعات نهایی لپ‌تاپ آینده سامسونگ نباشد و شاید کره‌ای به سراغ قطعات متفاوتی بروند. انتظار می‌رود در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری از این محصول به اینترنت راه پیدا کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها