|
کدخبر: 185799

ماه به زودی منفجر می شود!

معدنچیان فضایی قصد دارند سطح کره ماه را به منظور برداشت آب منفجر کنند و ممکن است این کار در سال ۲۰۲۳ انجام بگیرد.

فناوری ماه به زودی منفجر می شود!

به نقل از آی ای؛ در حال حاضر انسان از موشک‌ها فقط برای رسیدن به ماه استفاده می‌کند، اما به زودی این امکان وجود دارد که از موشک‌ها برای استخراج یخ آب در این کره استفاده شود. بر اساس متنی که در وب سایت رسمی Masten منتشر شده، سه شرکت از جمله Lunar Outpost، Honeybee Robotics و Masten Space Systems در حال توسعه یک سیستم جدید با هدف استخراج یخ آب از ماه با موشک هستند و این اتفاق می‌تواند در سال ۲۰۲۳ رخ بدهد.

برداشت یخ آب از سطح ماه کمک به تامین سوخت موشک‌

تصور می‌شود مناطق قطبی ماه حاوی فراوان‌ترین رسوبات یخ آب، به ویژه در اعماق دهانه‌های بزرگتر باشند. طبق گفته مقامات ناسا، اگر فضانوردان آینده بتوانند این مواد گرانبها را برداشت کنند، ممکن است ساختن یک مکان استقرار دائمی انسان روی ماه به تحقق بپیوندد. بیش از این که این آب به زنده ماندن فضانوردان کمک کند، استخراج یخ آب از سطح ماه انسان را قادر می‌سازد تا آن را به هیدروژن و اکسیژن تجزیه کند و مواد اصلی برای سوخت موشک را بدست بیاورد. به عبارت دیگر، یخ آب روی ماه همچنین می‌تواند به فضاپیما‌های موجود در مسیر ورود به فضای عمیق مانند یک گودال کیهانی کمک کند.

سازمان فضایی ناسا برای پیشبرد فناوری معدن کاوی و استراج آب در ماه، پویشی با نام Break the Ice Lunar Challenge را به راه انداخته که هدف آن ارائه ۵۰۰ هزار دلار به اغوا کننده‌ترین پیشنهادات در مرحله اول است که به زودی به پایان می‌رسد و برندگان آن در تاریخ ۱۳ آگوست معرفی می‌شوند.

حفر سطح ماه برای رسیدن به آب

حفر سطح ماه برای رسیدن به آب

یکی از اولین امید‌های کسب جایزه گروه رباتیک Masten-Lunar Outpost-Honeybee است که سیستم استخراج موشک خود را معرفی کرده که از موتور موشکی مجهز به مریخ نورد ۱۸۰۰ پوندی (۸۱۸ کیلوگرمی) استفاده می‌کند. هنگامی که مریخ نورد به منطقه‌ای غنی از یخ آب می‌رسد، موتور فعال می‌شود و شن، ماسه و خاک را کنار می‌زند و می‌تواند یخ آب را از درون صخره‌ها خارج کند. طراحان این دستگاه گفتند: "پیش بینی می‌شود این سیستم حداکثر ۱۲ دهانه در روز استخراج کند و ۱۰۰ کیلوگرم یخ آب از هر دهانه بدست بیاورند. "

تمام یخ آب‌های بازیابی شده از ماه می‌توانند سوخت موتور‌های موشکی را تامین و این سیستم را برای بیش از پنج سال قادر به فعالیت کنند. اگر این سیستم از همه رقبا پیشی بگیرد، سیستم استخراج موشکی احتمالاً از طریق فرودگر قمری «مستن» به ماه می‌رسد. اولین ماموریت مستن به سطح ماه از فرودگر XL-1 استفاده می‌کند و قرار است در سال ۲۰۲۳ با موشک Falcon 9 اسپیس ایکس پرتاب شود. اگر همه چیز خوب پیش برود، این پرتاب علاوه بر این ماموریت چندین محموله تجاری را به ناحیه قطب جنوب ماه نیز می‌برد.

حفر سطح ماه برای رسیدن به آب

حفر سطح ماه برای رسیدن به آب

شرکت Lunar Outpost، کاوشگر خودش را برای این سیستم طراحی کرده و می‌سازد، و Honeybee Robotics از فناوری PlanetVac خود برای استخراج و انتقال یخ آب ماه استفاده می‌کند. اکنون زمانی بسیار جالب برای کاوش در فضا است. علاوه بر ناسا و پروژه‌های تجاری مرتبط با این سازمان، چین و روسیه قصد دارند به طور مشترک یک شهرک دائمی در ماه بسازند و برنامه‌های بلند مدتی برای انجام همین کار در مریخ دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها