|
کدخبر: 168647

همه چیز درباره رمزارز ریپل

ریپل (Ripple) یک رمزارز با علامت (XRP) و یک شبکه‌ی پرداخت آزاد هست که این پول در آن معامله می‌شود. این شبکه در واقع یک سیستم پرداخت توزیع شده است.

فناوری همه چیز درباره رمزارز ریپل

ریپل با این هدف کار خود را شروع که مردم از «باغ‌های محصور» شبکه‌های مالی خلاص شوند. منظور از باغ‌های محصور کارت‌های اعتباری، بانک‌ها، پرداخت‌های اینترنتی و سایر ابزارهای مالی است که دسترسی‌ها را محدود می‌کنند، برای تبادل پول کارمزد می‌گیرند و شاهد تأخیرهایی در هنگام تراکنش هستیم.

ریپل رمز ارزی ارزان در دنیای دیجیتال

بعد از رشد و توسعه ارزهای دیجیتال دیگر مثل بیت کوین و اتریوم، ریپل مورد توجه قرار گرفت و جز ارزان‌ترین ارزهای دیجیتال بازار هست. ریپل برخلاف بسیاری از ارزها پروتکل پرداخت متن‌باز دارد و به صورت متمرکز فعالیت می‌کند.

چه کسی ریپل را خلق کرد؟

این ارز دیجیتال توسط جد مک کالب و کریس لارسن در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد.

مزایای ریپل چیست؟

ریپل به دنبال کسب جایگاه سوئیفت هست و با سرعت بالا، کارمزد بسیار پایین، امکان رهگیری حواله‌ها و تعداد بالای تراکنش‌ها در دقیقه (TPS) به خوبی با سوئیفت رقابت می‌کند. در ادامه چند مزیت ریپل را برای شما می‌گوییم.

  • سرعت انجام هر تراکنش ریپل تنها ۴ ثانیه است.
  • ریپل کارمزد بسیار پایین دارد.
  • با ۱۰۰ سازمان مالی و بانک در سراسر جهان به توافق رسیده است.
  • ریپل تقریباً ضد جعل است.
  • در مرحله نهایی خود می‌تواند به‌عنوان مترجم جهانی هر ارزی عمل کند.
  • قابلیت وام دادن و وام گرفتن سریع مبالغ پول را دارد.
  • تورم ندارد، چراکه تمامی توکن‌ها از ابتدا استخراج شده‌اند و از قبل وجود دارند.

نگاهی به معایب

حالا به نظر شما ریپل چه معایبی دارد؟ در ادامه به معایب ریپل اشاره می‌کنیم.

بر اساس گفته این شرکت باید بخش عظیمی از ارز دیجیتال XRP را به کاربران شبکه منتقل می‌کرد اما تاکنون تنها مقادیر اندکی منتقل شده‌اند.

آزمایشگاه‌های ریپل تقریباً نیمی از کل XRP موجود در شبکه را برای خود نگه‌داشته‌اند تا از ارزش آن بهره‌مند شوند.

این ارز دارای ویژگی متن‌باز است و زمانی که کد آن در دسترس قرار می‌گیرد، فرصتی برای هک شکل می‌گیرد.

مشتریان اصلی ریپل

همان‌طور که گفتیم، ریپل با ۱۰۰ سازمان مالی و بانک در سراسر جهان قرارداد دارد اما بزرگ‌ترین مشتریان ریپل بانک اسپانیایی Santander، American Express، UniCredit و Western Union هستند.

بیشتر شرکت‌ها و بانک‌ها از محصولات xCurrent و xRapid که توسط RippleLabs تولید شده‌اند استفاده می‌کنند.

همچنین همه‌ی بانک‌هایی که از پلتفرم ریپل برای پردازش معاملات جهانی خود بهره می‌گیرند، می‌توانند تا ۷۰٪ هزینه معمول معاملات خود را پس‌انداز و آن را مدیریت می‌کنند.

چگونه در ایران ریپل بخریم؟

اگر در ایران قصد خرید ریپل با ریال را دارید، پلتفرم‌های معاملاتی و صرافی‌های آنلاین ایرانی این کار را انجام می‌دهند.

پای ریپل به دادگاه باز شد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا (SEC)، ریپل به دادگاه فراخواند و شاهد کاهش این رمزارز بودیم. کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا ریپل را متهم به فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده و بدون مجوز به ارزش ۱٫۸ میلیارد دلار کرده است. برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل و کریس لارسن، از بنیان‌گذاران این شرکت، از جمله دیگر افرادی هستند که کمیسیون بورس امریکا از آنها شکایت کرده است.

ریپل در دفاع از خود مدعی شده است، دارندگان XRP در سود ریپل سهیم نیستند و سود سهام دریافت نمی‌کنند. همچنین حق رأی یا حقوق تجاری دیگری (در ریپل) ندارند. در نهایت هم شرکت پردازش پرداخت‌های مبتنی بر بلاک چین ریپل توانست پیروزی شود و قاضی پرونده با درخواست کمیسیون SEC مبنی بر دسترسی به سوابق بانکی مدیران اجرایی ریپل مخالفت کرد.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها