|
کدخبر: 158047

بسته‌های اینترنت شبانه حذف شد؟

وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات گفت: واقعیت این است که اعتراضاتی از سوی مراجع فرهنگی کشور در رابطه با بسته‌های شبانه مطرح شد، ما ابلاغیه‌ای دریافت کردیم که می‌گفت کاربران به سمت بسته‌های اینترنت رایگان شبانه سوق پیدا نکنند.

فناوری  بسته‌های اینترنت شبانه حذف شد؟

«محمدجواد آذری جهرمی» در کانال تلگرامی خود به سوالاتی که کاربران از او پرسیده بودند پاسخ داد. وزیر ارتباطات که از طریق این کانال مستقیم با مردم صحبت می‌کند درباره وضعیت اینترنت، قیمت بسته‌ها، تولیدگوشی بومی، انحصار مخابرات و شرکت زیرساخت و اینترنت نسل پنجم توضیحاتی ارائه کرد.

ابلاغیه‌ای که بسته‌های شبانه را حذف کرد

حذف بسته‌های اینترنت شبانه از سوی اپراتورها مسئله‌ی است که بارها توسط کاربران پرسیده شده است. پاسخ به این سوال در گذشته این بود که رگولاتوری دستور حذف بسته‌ها را داده است اما وزیر ارتباطات در توضیحات خود جزییات تازه‌ای را درباره حذف این بسته‌ها ارائه کرد.

وی ارائه بسته‌های شبانه اینترنت از سوی اپراتورها را یک درخواست درست و منطقی خواند و اشاره کرد: در بسیاری کشورهای دنیا این بسته‌ها ارائه می‌شود. اما واقعیت این است که اعتراضاتی از سوی مراجع فرهنگی در کشور در رابطه با بسته‌های شبانه مطرح شد و ما ابلاغیه‌ای دریافت کردیم که می‌گفت کاربران به سمت بسته‌های اینترنت رایگان شبانه سوق پیدا نکنند. چرا که تاثیر منفی روی دانش‌آموزان و دانشجویان داشت و آن‌ها را شب بیدار نگه می‌داشت و صبح نمی‌توانستند سرکلاس حاضر شوند.

بر اساس این ابلاغیه، منطق زیر پا گذاشته بود؛ منطقی که ایجاب می‌کند ساعت ۱ شب بسته‌های ارزان قیمت ارائه شود. همین منطق باعث شد ما دوباره اپراتورها را فرا بخوانیم و به آن‌ها توصیه کنیم بسته‌های شبانه را ارائه کنند تا بخشی از بار شبکه به ساعت‌های کم‌باری انتقال دهند. البته ما دخالتی در این موضوع نداریم و به نظر می رسد اگر یک اپراتور بسته شبانه ارائه کند، در بازار رقابتی اپراتورهای دیگر نیز چاره‌ای ندارند جز این که بسته شبانه تعریف کنند.

آذری جهرمی درباره انحصار شرکت زیر ساخت افزود: این شرکت بعد از خصوصی‌سازی به عنوان بخش دولتی مخابرات فعالیت خود را آغاز کرد. با قانونی که در اجرای سیاست‌های کل اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی‌سازی مخابرات مطرح و توسط مجلس تصویب شد اکنون اینترنت در ایران به صورت انحصاری در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفته است و ما در تلاش هستیم با تفسیری که از این قانون وجود دارد و اختیاراتی که در دست دولت است، استفاده کرده و شرایطی را فراهم کنیم تا قبل از اتمام دولت دوازدهم واردات پهنای باند از طریق شرکت‌های مختلف میسر و انحصار شرکت زیرساخت شکسته شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر