|
کدخبر: 128772

اعلام اسامی پذیرفته ‌شدگان بدون آزمون دانشگاه ها + جزئیات

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش بیش از ۲۲۹ هزار داوطلب در رشته های پذیرش با سوابق تحصیلی آزمون سراسری ۹۹ خبر داد و گفت: زنان بیش از نیمی از پذیرفته شدگان را به خود اختصاص دادند.

فرهنگ اعلام اسامی پذیرفته ‌شدگان بدون آزمون دانشگاه ها + جزئیات

فاطمه زرین آمیزی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) منحصرا به صورت اینترنتی از روز یکشنبه پنجم مرداد ماه سال جاری آغاز شده و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده روز دوشنبه هفتم مهر ماه پایان یافت.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر این اساس همه داوطلبان و متقاضیان می‌توانستند براساس ضوابط و شرایط مندرج در این دفترچه راهنما برای پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در روزهای فوق به سایت اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

زرین آمیزی با تاکید بر اینکه نتایج نهایی پذیرش آنها امروز پنج شنبه ۲۴ مهر بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت؛ گفت: تعداد ۲۹۹ هزار و ۳۳۹ نفر در این رشته ها پذیرفته شدند که تعداد ۱۳۳ هزار و ۳۵۵ نفر آنها را زنان تشکیل می دهند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: تعداد ۲۳ هزار ۹۲۳ نفر از پذیرفته شدگان فوق در دوره روزانه، ۸ هزار و ۶۶۵ نفر در دوره شبانه پذیرفته شدند که ۱۲۶ هزار ۹۵۰ نفر در دانشگاه پیام نور، ۶۲ هزار و ۳۵۱ نفر در دانشگاه های غیرانتفاعی، ۱۱۵۰ نفر در پردیس های خودگردان، ۲۱۱۱ نفر به صورت مجازی در دانشگاه های دولتی، ۳۹۰۰ نفر در موسسات غیرانتفاعی مجازی و ۲۸۹ نفر نیز در دانشگاه های استان های محروم پذیرفته شدند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر