|
کدخبر: 90659

مدارس مجازی معرفی می‌شود + جزئیات

ویروس کرونا و انتقال خاموش آن از فردی به فرد دیگر در جامعه باعث شد که مسوولان برای حفظ جان دانش آموزان مدارس را تعطیل کنند در این راستا برای جبران تبعات ناشی از این تعطیلات کمپینی تشکیل شد که گروهی از معلمان مدارس به تدریس مجازی در اینستاگرام پرداخته و کمپینی با عنوان هشتگ تعطیلی_مدارس، مدرسه_مجازی، تدریس_مجازی به وجود آوردند.

گسترش‌نیوز: شیوع ویروس کرونا تعطیلات اجباری مدارس را رقم زد بنابراین با بالا رفتن آمار مبتلایان کرونا بیشتر اقشار جامعه ایران تصمیم گرفتند در راستای مقابله با این ویروس گام بردارند. یکی از این گروه‌ها فرهنگیان جامعه بودند آنها با ارتباطاتی که با اقشار و خانواده‌های متعدد دارند می‌توانند نقش بسزایی در مقابله با کرونا داشته باشند. بنابراین به کمک دانش آموزان آمدند که با وجود تعطیلی مدارس از درس‌ها و امتحانات عقب نمانند. رضا بیگلری یکی از فرهنگیان دزفول درباره سهم این قشر در مقابله با کرونا گفت: معلمان و فرهنگیان پرچم‌دار فرهنگ ملت و کشور هستند و زمانی که مردم آموزش‌های لازم را کسب نکنند جامعه دچار مشکلات زیادی می‌شود. معلمان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش ترس و استرس دانش آموزان و والدین می‌توانند آموزش‌های مجازی و روانشناسی را در این ایام به آنها ارائه دهند. بنابراین می‌توان گفت شبکه‌های اجتماعی و مجازی ظرفیتی مناسب برای ارائه این آموزش‌ها هستند برخی معلمان زحمتکش نیز با ابتکاراتی قابل توجه سعی در تداوم امر آموزش و برقرای ارتباط هرچه بیشتر مجازی با دانش آموزان دارند و با ارائه تکالیف و رفع اشکالات موجودعرصه تعلیم و تریبت را هرچه بیشتر فعال کرده‌اند و از طرفی برنامه‌ریزی و تکاپویی قابل تحسین برای دانش آموزان ترسیم شده است.

آموزش تعطیل نمی‌شود

نگرانی از ابتلا به کرونا به قدری در جامعه گسترش یافته است که مردم با وجود همه مشکلات مالی و اقتصادی ترجیح می‌دهند در خانه بمانند و حتی بچه‌ها خود را به مدرسه نفرستند در پی ایجاد این شرایط و سیر صعودی بیماری در کشور مسئولان مدارس را تعطیل و بسیاری از مشاغل نیز اقدام به تعطیل شدن یا دور کاری کردند. در این کمپین به بازتاب سخنان محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پرداخته و نوشته با وجود تعطیلی مقطعی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، آموزش تعطیل نمی‌شود و این کار از راه‌های مجازی و غیرحضوری پیگیری خواهد شد وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «ملت هشیار ایران در گذر از گردنه‌های سخت، آموخته چگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست. در اجرای دستور رئیس‌جمهور، با برنامه‌ریزی انجام‌گرفته، دانش‌آموزان با هدایت معلمان، دروس را از طریق رسانه ملی و فضای مجازی پیگیری می‌کنند. بعد از توییت وزیر آموزش و پرورش محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در زیر توئیت حاجی میرزایی نوشت: بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات هم یاریگر شما خواهند بود به دنبال این اقدامات مردم با به راه انداختن هشتگ تعطیلی مدارس از مسولان خواستند که فضاهای آموزشی را تا پایان کرونا تعطیل کنند

آموزش به صورت مجازی برای مقابله با کرونا

در کمپین تعطیلی مدارس مطالب مختلف و متنوعی در خصوص آموزش کودکان برای مقابله با ویروس کرونا به صورت مجازی و در قالب داستان گفته می‌شود برای نمونه در یکی از این کلیپ‌ها آمده است: در طول سال تحصیلی برای نوگلان عزیزمون انواع داستانها گفته میشه با هدف پرورش ذهن، افزایش خلاقیت، بالا بردن تمرکز، تقویت حافظه، بالا رفتن گنجینه لغات، مهارت زندگی و... این هفته داستان کرونا به روایت خانم ظریفی مهربان و متعهد رو انتخاب کردیم که هدفش آموزش کارهایی که بچه‌ها در جهت تقویت سیستم ایمنی بدنشون باید انجام بدهند که به صورت مجازی برای آموزش نوگلان عزیزمون ارائه کرد. همچنین در این کمپین به معرفی فیلم، کتاب و انیمیشن مخصوص کودکان پرداخته شده است

علاوه بر موارد فوق در این صفحه اینستاگرام در خصوص چگونگی تدریس‌های مجازی کلیپ هایی در اختیار مخاطبان قرار داده شده است. معلمان، بسیاری از درس‌ها را درس به درس تدریس می‌کنند و برای آنهایی که نگران درس‌های کودکانشان هستند راهکارهای مفیدی ارائه می‌دهند که چگونه با این بحران پیش آمده برخورد کنند که دانش آموزان بتوانند اهداف و درس‌های خود را دنبال کنند و به درس‌ها لطمه وارد نشود. این هم تلاش ناچیزی از طرف معلمان برای کمک به دانش آموزان است که تو قرنطینه‌اند. یکی از این کاربران در خصوص فداکاری معلمان در این روزهای بحرانی می‌نویسد: معصومه فولادی، دبیر علوم متوسطه در اهواز، ۵۰ دانش‌آموز کم‌توان ذهنی را تحت پوشش آموزش‌های خود دارد. او این روزهای کرونایی، یک کلاس درس را در پارکینگ خانه‌اش شبیه‌سازی کرده و صندلی‌هایی خالی را به یاد دوران مدرسه در آن جای داده است و فیلم‌های تدریسش را برای بچه‌ها می‌فرستد.

معرفی مدارس مجازی

همچنین این صفحه اینستاگرام به معرفی مدارس مجازی که می‌توانند اطلاعات مفیدی در اختیار خانواده‌ها قرار دهد می‌پردازد برای نمونه نوشته است: مدرسه‌ مجازی مهرآیین، بستری برای تمام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی کشور است که در شرایط بحران می‌تواند از آموزش‌های با کیفیت و البته رایگان بهره‌مند شود و در هر ساعت از شبانه‌روز و با هر ابزاری از جمله تلویزیون، لپ‌تاپ، کامپیوتر رومیزی، تبلت و موبایل دروس خودشون رو یاد بگیرند. در این پروژه خیرخواهانه، گروه آرکامپ مسئولیت طراحی و راه‌اندازی سامانه و مجموعه مهرآیین مسئولیت تولید محتوای آموزشی با کیفیت رو بر عهده دارد. بنابراین با توجه به شیوع کرونا در این صفحه مجازی، موسساتی را که کلاس‌های تقویتی آنلاین برگزاری می‌کنند معرفی می‌کند.

کودکان ناقل خاموش کرونا

این کمپین همچنین به ارائه راهکارها برای مقابله با این ویروس پرداخته و نوشته است که کودکان ناقل خاموش کرونا هستند. کودکان می‌توانند عامل انتقال ویروس کرونا به بزرگترها باشند، در حالی که به دلیل داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر، نشانه‌های ابتلا را نشان ندهند. اجازه‌ی خروج کودکان را از منزل ندهید. چند نکته مهم برای مادرها این روزها که خانواده‌ها با ویروس کرونا درگیرند و مادران زیادی خود قرنطینگی را اجرا می‌کنند، فشار و خستگی روی مادران چند برابر شده چراکه علاوه بر کارهای عادی خانه، استریل کردن سطوح و اجسام و مواد غذایی هم اضافه شده و منجر به افزایش فشار و استرس به مادرها شده است. ولی مادرها به عنوان افرادی که در خط مقدم قرنطینه خانگی قرار دارند سلامتی جسمی و روحی شان خصوصا در روزهایی که کودکان در منزل حضور دارند بسیار مهم است، پس بهتر است کارهایی را انجام دهند که دچار خستگی و کلافگی نشده و روحیه ی خود را بالا نگه دارند. برای تحمل و برداشتن فشار این روزها حتما به این چند نکته توجه کنید: به خستگی، کلافگی و ناراحتی خود حتما توجه کنید و وقتی که احساس می‌کنید فشار روی شما زیاده، در فضایی آرام این موضوع را با بقیه اعضای خانواده در میان بگذارید. در طول روز زمانی را برای استراحت خود در نظر بگیرید و خود را ملزم کنید فعالیتی که از آن لذت میبرید را انجام دهید. این زمان استراحت اختصاصی حتی اگر کوتاه هم باشد، برای روحیه بخشیدن به شما خیلی موثر است. روزانه در و پنجره‌های منزل را حتما به مدت نیم ساعت به طور متناوب باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد. اگر بالکن یا حیاط دارید حتما چند دقیقه‌ای را برای خودتان آفتاب بگیرید.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها