|
کدخبر: 67767

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

رسانه جسارت نقد نداشته‌باشد، رونق تولید آرزو می‌ماند

چنانچه رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های تخصصی و غیر سیاسی جرات و جسارت نقد عملکرد و کاستی‌های دولت را نداشته باشند قاعدتا رونق تولید و حمایت از کالای داخل آرزویی خواهد بود که هرگز محقق نمی‌شود.

گسترش‌نیوز : نشریات مکتوب یکی از مهمترین ابزار انتشار اطلاعات است.

نشریات تخصصی همواره تلاش می‌کنند تا تمامی مسائل مربوط به آن رشته تخصصی را به رشته تحریر درآورند و در مصاحبه با صاحبان دانش به بررسی تصمیم‌ها و راه حل مشکلات بپردازند.

به دنبال شکایت روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی از نشریه دام کشت صنعت و بیانیه انجمن صنفی رسانه‌های تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور، ابوالقاسم گل باف مدیر مسئول مجله دام کشت صنعت در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: پیشنهاد من در ارتباط با ثبت کود به صورت شفاف در یک سامانه توسط شرکت‌ها و با اعلام نوبت وصول بود تا از رانت جلوگیری به عمل‌اید و امکان بررسی روند کار و اینکه در چه مرحله است توسط متقاضیان ممکن گردد که هرگونه شائبه پس و پیش کردن نوبت از بین برود.

GOLBAF23.jpg

وی افزود: مطالبات اینجانب کاملا فنی و اقتصادی و بدون جهت‌گیری بود. یکی از خواسته‌های ما این بود که چنانچه جبراً باید این هزینه گزاف دریافت شود، طبق قانون اخذ وجوه توسط موسسات دولتی باید بدون واسطه به حساب خزانه واریز گردد.

گل‌باف گفت: چنانچه رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های تخصصی و غیر سیاسی جرات و جسارت نقد عملکرد و کاستی‌های دولت را نداشته باشند قاعدتا رونق تولید و حمایت از کالای داخل آرزویی خواهد بود که هرگز محقق نمی‌شود.

این پیشکسوت مطبوعات که بیش از ۳۰ سال در عرصه کشاورزی فعال است، افزود: رسانه دام کشت صنعت به عنوان یک رسانه تخصصی صرفا به انتقاد و حمایت صرف از وزارت جهاد کشاورزی نپرداخته و نمی‌پردازد کما اینکه به دفعات و در شماره‌های مختلف از عملکرد وزیر و معاونان وی، حتی در مقابل مجلس شورای اسلامی و استیضاح دفاع کرده است.

وی در ادامه گفت: حال پرسش این است، زمانی که با چنین نشریه‌ای با قدمت بیش‌از سه دهه غیر منصفانه و سلیقه‌ای برخورد می‌شود تکلیف سایر نشریات چه خواهد شد. و چنانچه شکایت و دادگاه، داغ و درفش و زندان باعث سانسور در مطبوعات تخصصی رخ دهد چطور می‌‌توان انتظار داشت که رسانه‌ها در رسیدن دولت به اهداف خود و تبیین اقتصاد مقاومتی و اقتصادی کردن کشاورزی موفق باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها