|
کدخبر: 36158

ابهامات در واگذاری همشهری مجلات

در روزهای اخیر اعلام شد از ابتدای مهر ماه هشت مجله باقی مانده از گروه مجلات همشهری به جوانی با سابقه کار محدود در مطبوعات واگذار خواهد شد.

گسترش نیوز: در کارنامه این فرد سابقه همکاری با دفتر شهرستان روزنامه فرهیختگان، انتشار یک ماهنامه فرهنگی در مشهد و همکاری حق التحریری با مطبوعات دیده می‌شود. وی دلایل خود از سرمایه‌گذاری با اسپانسری که نامش محرمانه مانده را عشق و علاقه به مجلات همشهری و زنده ماندن روزنامه نگاری اعلام کرده است.

Hamshahri.jpg

او که به عنوان شخص حقیقی با مجله همشهری قرارداد بسته می‌گوید پشتوانه‌های مالی از مجموعه‌های اقتصادی خانوادگی خودم و برادرم داشته‌ام که از آنها خواهش کرده‌ام به این موضوع فرهنگی و هنری کمک کنند.

ورود کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران

دو عضو شورای شهر تهران خبر دادند که واگذاری مجلات همشهری به روش کنونی غیرقابل پذیرش است. محمد جواد حق شناس و حجت نظری هر دو خواستار آن شدند که مدیریت روزنامه همشهری فعلا دست نگه دارد تا بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.

حجتی نظری نوشت: واگذاری مدیریت گروه مجلات همشهری بدون اطلاع نمایندگان شورای شهر تهران و کمیسیون فرهنگی اجتماعی انجام شده و تا انتها پیگیر خواهیم بود تا مشخص شود که معیار، ملاک، روند و نحوه واگذاری این مسئولیت به فردی که اکثریت اصحاب رسانه شناختی از او ندارند چه بوده است.

همشهری به فردی صاحب پیشینه مطبوعاتی واگذار شود

عطریانفر، از بنیانگذاران موسسه همشهری به ایلنا می‌گوید: موسسه همشهری بنگاه فرهنگی بسیار مهم بوده که نقش تاثیرگذاری در فرآیند تحول و تغییر ذائقه رسانه‌ای و اجتماعی در فضای مطبوعات ایران داشته است.

من به لحاظ تجربه فرهنگی‌ام خیلی با روش‌های واگذاری قطعی بدون اینکه نظارت کافی صورت بگیرد، موافق نیستم. همچنین که برخی از حوزه‌های اجرایی و خدماتی را ذیل فعالیت فرهنگ و رسانه بتوانیم برون‌سپاری کنیم کار سخت و شاقی نیست. سردبیر هر مجله‌ای باید در همان حوزه سابقه داشته باشد.

وی افزود: هویت فرهنگی هر نشریه‌ای معمولا حکم می‌کند یک فرد صاحب فضیلتی که در همان حوزه صاحب پیشینه، سابقه و مورد شناخت اهالی مطبوعات در آن رسته رسانه‌ای باشد، آن فرد باید به عنوان سردبیر و عنصر محوری فرهنگی رسانه تعریف شود و در یک تعامل سازنده بین عنصری که در حوزه خدمات نشر و کار رسانه‌ای فعالیت می‌کند با کسی که در مقام تولید و هویت بخشی فرهنگی کار می‌کند، یک ارتباط معنادار باشد تا بتوانند نشریه‌ای را به‌صورت موفق عرضه کنند و به‌دست مخاطبان برسانند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها