|
کدخبر: 52096

معاون امور صنایع وزارت صمت:

مردم برای تحویل خودرو صبر پیشه کنند

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در بحث عرضه با توجه به تحریم‌ها بعضی از قطعات برای تکمیل خودرو با تاخیر به‌دست خودروسازان می‌رسد که از این رو مشتریان برای تحویل خودرو صبر داشته باشند.

گسترش‌نیوز : فرشاد مقیمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی ایوانکی در غرب استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در بخش دیگر در صورت تاخیر بیش از حد تحویل، مشتریان معادل خودرویی که مشکلی در تولید آن وجود ندارد را بپذیرند و یا با توافق با شرکت‌های خودرو ساز بعد از دریافت وجه، خرید از شرکت را لغو کنند.

وی ادامه داد: تقاضای کاذب خرید خودرو با شناسایی دلالان و ورود دستگاه قضایی در بازار کنترل شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در ماه‌های گذشته شرکت‌های خودروسازی کشور افزایش قیمتی برای عرضه خودرو نداشتند اما با ورود سودجویان و دلالان در بازار و خرید بیش از نیاز به افزایش نرخ دامن زده شد.

وی خاطر نشان کرد: با ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه قضایی کشور تقاضا برای خرید کاذب خودرو در بازار کنترل شده است.

مشکلات بخش صنعت سمنان پیگیری می‌شود

مقیمی در ادامه تصریح کرد: در نشست با فعالان اقتصادی غرب استان سمنان برای رفع مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی منطقه از جمله تامین مواد اولیه، دریافت تسهیلات، واردات مواد اولیه و مشکلات ارزی، بیمه‌ای و مالیاتی بحث و تبادل نظر شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات بخش صنعت استان سمنان با هم اندیشی و همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود و با اتخاذ ساز و کارهای مشخص تلاش می‌شود مواد اولیه برای تولید کالا به صنعتگران واقعی برسد.

از مجموع ۲ هزار و ۱۰ واحد تولیدی فعال در استان سمنان ۳۰ درصد آن در شهرستان گرمسار مستقر است.

گرمسار غربی‌ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و ۱۸۲ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۷۰ هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدود می‌شود و در ۱۱۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها