|
کدخبر: 216643

پروژه بزرگ زیست محیطی در سیمیدکو کلید خورد

در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی، دومین طرح بزرگ زیست محیطی شهرستان خواف از سوی شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) کلید خورد.

شرکت سیمیدکو در نیمه اول سال جاری موفق به بهره برداری یکی از بزرگ ترین طرح‌های زیست‌ محیطی کشور شد. با راه‌اندازی این طرح استفاده از منابع آبی شهرستان به حداقل مقدار ممکن رسید.

این شرکت صنعتی و معدنی یکی از بزرگ ترین تولید‌کنندگان کنسانتره و گندله در منطقه معدنی سنگان است که به دلیل نیاز به استفاده بالا از منابع آبی و با توجه به خشکسالی و کمبود شدید آب در این منطقه، موفق شد با راه اندازی طرح بزرگ فیلتراسیون و آبگیری از باطله، بیش از ۸۰ درصد آب مصرفی خود را احیا و به چرخه تولید بازگرداند.

محمد مدنی فر مدیرعامل شرکت سیمیدکو تامین آب در منطقه معدنی سنگان را چالش اصلی صنایع معدنی در این منطقه دانست و گفت: منطقه معدنی سنگان و شهرستان خواف دچار فقر شدید منابع آبی بوده و با توجه به آب‌بر بودن صنایع معدنی در این منطقه، با مطالعات علمی صورت گرفته توسط این شرکت و با تکیه بر توان نیروی متخصص و بومی منطقه یکی از بزرگترین طرح های زیست محیطی کشور (طرح بزرگ فیلتراسیون و آبگیری از باطله) را در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری رسانده و آماده‌ی کلنگ‌زنی دومین طرح بزرگ زیست محیطی در منطقه خواف یعنی اجرای طرح شبکه جمع‌آوری و تصفیه پساب شهرستان خواف هستیم.

مدیرعامل سیمیدکو سرمایه‌گذاری ریالی برای اجرای این طرح را ۳۰۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: شرکت سیمیدکو طی تفاهم نامه مشترک با شرکت آبفای استان خراسان رضوی با سرمایه‌گذاری در این طرح بزرگ زیست‌محیطی در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود در خصوص کمک به بهداشت و سلامت منطقه، ضمن تامین بخشی از آب مورد نیاز خطوط تولید خود به حفظ منابع آبی زیر زمینی جهت کمک به مباحث کشاورزی و دامپروری گام بزرگی بر خواهد داشت.

گفتنی است، شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (سیمیدکو) یکی از شرکت های تابعه فولاد خوزستان است که وظیفه تامین و تولید کنسانتره و گندله آهن را در منطقه معدنی سنگان شهرستان مرزی خواف در استان خراسان رضوی بر عهده دارد.

ارسال نظر