|
کدخبر: 97652

در گفتگوی اختصاصی گسترش‌نیوز با مدیرعامل شرکت آلومینای ایران مطرح شد؛

هدف‌گذاری تولید ۳۰ هزار تنی شمش آلومینیوم در ۹۹

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران در ارتباط با تامین مواد اولیه شرکت سالکو گفت: تاکنون بیشترین نیاز این شرکت به مواد اولیه از سوی آلومینای جاجرم تامین شده است.

گسترش‌نیوز: شرکت آلومینای ایران تنها شرکت تولید‌کننده پودر آلومینا در کشور از سال گذشته اقدام به راه‌اندازی واحد تولید شمش آلومینیوم کرده است. در ارتباط با تولیدات این مجموعه گفتگویی با تورج‌ زارع، مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم ترتیب داده‌ایم که در ادامه خواهید خواند با ما همراه شوید:

torajezare0216.jpg

تولید ۱۲ هزار و ۵۰۰ تنی شمش آلومینیوم

تورج زارع مدیرعامل شرکت آلومینای ایران در ارتباط با تولید محصولات این شرکت گفت: این شرکت دو محصول در سبد تولیدات خود دارد یکی پودر آلومینا است که از ۱۵ سال پیش در این شرکت تولید می‌شود و میزان تولید آن سالانه حدود ۲۴۰ هزار تن است. همچنین سال گذشته این شرکت اقدام به راه‌اندازی کارخانه شمش آلومینیوم کرد که میزان تولیدات آن تاکنون به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی کارخانه شمش آلومینیوم ۴۰ هزار تن در سال است ابراز امیدواری کرد این شرکت در سال ۹۹ به ظرفیت اسمی خود دست پیدا کند.‌ درحال‌حاضر این شرکت به ۵۵ درصد از ظرفیت خود رسیده است.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران در ارتباط با تامین نیاز شرکت‌های المهدی، هرمزال و ایرالکو به پودر آلومینا گفت: بخشی از نیازهای این شرکت‌ها به پودر آلومینا نیز از طرف آلومینای جاجرم تامین می‌شود.

وی در ارتباط با وضعیت عیار بوکسیت در منطقه جاجرم گفت: با توجه به ساختارهای زمین‌شناسی، ایران صاحب عیارهای با کیفیت نیست اما می‌بینیم که عیار مس معادن ما از رتبه اول در جهان برخوردار است.

زارع در ارتباط با برنامه‌های این شرکت برای افزایش ظرفیت‌ها گفت: سال گذشته این شرکت در تولید شمش آلومنیوم ۱۰ هزار تن تولید داشته و امیدواریم امسال بتوانیم به تولید ۳۰ هزار تن برسیم. در بخش پودر آلومینا نیز امسال ۴ تا ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید خواهیم داشت.

افزایش ۱۵ درصدی آلومینا نسبت به پارسال

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران در پاسخ به این سوال که مشکلات ناشی از تحریم و کرونا تاثیری بر تولیدات این شرکت گذاشته یا خیر گفت: این شرکت در فروردین‌ماه امسال و در بخش آلومینا نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش تولید داشته و در بخش تولید آلومینیوم نیز این شرکت در ماه اول راه‌اندازی خود ۱۰۰ تن تولید داشت که در فروردین ماه امسال به رقم تولید ۱۵۰۰ تن شمش آلومنیوم دست پیدا کرد.

زارع در ارتباط با تامین مواد اولیه شرکت سالکو گفت: تاکنون بیشترین نیاز این شرکت به مواد اولیه از سوی آلومینای جاجرم تامین شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه آلومینای جاجرم تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است گفت: به منظور حفظ این شرکت لازم است تا شرکت‌های آلومینیومی نسبت به پرداخت به موقع مطالبات آلومینیوم جاجرم فعال‌تر عمل کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها