|
کدخبر: 227787

رادیو مقاومت آغاز به کار کرد

مراسم راه‌اندازی رادیو مقاومت با حضور رئیس رسانه ملی و خانواده شهدا برگزار شد.

سینما و تلویزیون رادیو مقاومت آغاز به کار کرد

مراسم راه‌اندازی رادیو مقاومت با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، بخشی زاده معاون صدا، خانواده‌های شهدا امروز سه شنبه ۲۹ آذرماه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

بخشی‌زاده معاون صدا گفت: ماه دی، ماه مقاومت ملت ایران است از ۱۹ دی ماه که رخداد تاریخ‌سازی در سال ۱۳۵۶ شکل گرفت و در نهم دی ماه و همچنین ۱۳ دی ماه که در سحرگاه آن سردار رشید اسلام به آرزوی دیرینه خود رسید و شربت شهادت نوشید.

معاونت صدا تصمیم گرفت صدای جانانه امت اسلام را به گوش جهانیان برساند. ما در ۱۴ شبکه رادیویی و در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و راه‌اندازی رادیو مقاومت مهم‌ترین محور‌ها را برای برنامه‌سازی قرار داده‌ایم. سعی کردیم از همه ساختار‌های برنامه‌سازی استفاده کنیم.

وی افزود: تبیین مدل مفهومی مقاومت در اندیشه امامین، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین فرهنگ مکتب شهید سلیمانی و بازشناسایی شخصیت ایشان مد نظر برنامه سازان قرار می‌گیرد.

معاون صدا گفت: نقش شهید سلیمانی در قدرت امنیتی نظامی جمهوری اسلامی آثار فرهنگی مکتب و بایسته‌های آن در ساختارهای مختلف برنامه‌سازی حتماً تبیین می‌شود.

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی گفت: این رادیو برای تبرک جستن به شهدای مقاومت است. اگر خداوند بزرگ به ما توفیق دهد، به عنوان دوستان آنها و به عنوان کسانی که می‌خواهیم به آنها اقتدا کنیم، رسانه ملی را به نام‌شان متبرک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مقاومتی که از اصحاب سیدالشهدا تا یمن و سوریه و حتی شهدای مدافع حریم سلامت در دو سال گذشته را در بر می‌گیرد و برای همه این شهدا آرزوی بهشت برین را داریم.

یک اقدام پربرکت و درست و صحیح توسط دوستان در رادیو بنا نهاده شده است و آن اینکه رادیو مقاومت را در ایامی که عطر شهادت را در جامعه استشمام می‌شود، راه‌اندازی می‌کنند.

رئیس صداوسیما درباره سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی شهید عزیز، بهترین نماد برای مقاومت مجاهدین و مقاومین در دنیاست. تمام رهبران مقاومت برای حاج قاسم اشک ریختند و ذیل پرچم او مبارزه کردند. فاطمیون، زینبیون و تمام عناصر سرافراز مقاومت به نوعی خود را سرافراز و تحت فرمان او می‌دانستند. ما هم باید خود را تابع و سرباز سردار شهید بدانیم. چون او یک فرد نیست، حتی یک شهید صرف هم نیست و به تعبیر رهبر انقلاب مکتب مستمری است که ادامه پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله گفت: او وقف مردم بود و هر کجا کاری برای مردم وجود داشت او سر از پا نمی‌شناخت. سردار سلیمانی در وصیت نامه‌اش هم به ملت ایران می‌نویسد جان من هزاران بار فدای مردمی باد که جان خود را هزار بار فدای اسلام و انقلاب کردند. مکتب حاج قاسم یعنی ویژگی‌های که دین برای حاج قاسم تبیین کرد، او به زبان نگفت بلکه آنها را عمل کرد.

نرجس سلیمانی فرزند شهید حاج‌قاسم سلیمانی با قرائت بیانیه‌ای از اهمیت ادامه راه مقاومت سخن گفت: استقامت رسانه رسالتی محوری در جهت جبهه مقاومت است.

وی عنوان کرد: راه روشن است نه شرقی نه غربی همانگونه که دین اسلام است به همان صراحت مسیر نیز آشکار است. رسانه مقاومت هدفمند است اما روش‌ها بایستی مطابق اهداف تنظیم شود. از همه کسانی که به صورت پیدا و پنهان در این دو سال و در مسیر مقاومت کوششی مجاهدانه داشته‌اند تشکر می‌کنم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها