|
کدخبر: 300004

خبر فوری از مذاکرات ایران و آذربایجان

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان روز جمعه با فاریز رضایف، معاون کنسولی وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه به ویژه در حوزه کنسولی، ایرانیان مقیم و آخرین وضعیت هموطنان زندانی و دیگر موضوعات مورد علاقه گفت وگو و رایزنی کرد.

سیاست خبر فوری از مذاکرات ایران و آذربایجان

آخرین وضعیت تحولات کنسولی دو جانبه میان ایران و جمهوری آذربایجان و همچنین وضعیت ایرانیان زندانی در این کشور در دیدار سفیر کشورمان با معاون وزیر خارجه باکو مورد گفت و گو قرار گرفت.

سید عباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان روز جمعه با فاریز رضایف، معاون کنسولی وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه به ویژه در حوزه کنسولی، ایرانیان مقیم و آخرین وضعیت هموطنان زندانی و دیگر موضوعات مورد علاقه گفت وگو و رایزنی کرد.

جمهوری آذربایجان یک کشور در منطقهٔ قفقاز است. این کشور در شمال غربی ایران و شمال شرقی ارمنستان قرار گرفته و با روسیه، گرجستان و ترکیه مرز دارد. پایتخت آذربایجان باکو است و زبان رسمی آن آذری ترکی است. جمعیت این کشور بیش از ۱۰ میلیون نفر است و اکثریت مردم آن را ترک‌های آذربایجانی تشکیل می‌دهند. اقتصاد آذربایجان بر پایهٔ صنایع نفت و گاز، کشاورزی، معدنی و صنعتی استوار است.

آذربایجان دارای جاذبه‌های گردشگری معروفی است که باعث شده تا هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان به این کشور سفر کنند. برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آذربایجان عبارتند از:

  1. شهر باکو: باکو پایتخت آذربایجان است و دارای معماری زیبا و تاریخی است. جاذبه‌هایی مانند قلعهٔ ایچری شهر، برج های فلک، کاراوانسرای جوناتان، میدان نخجوان، میدان آزادی و دریاچه خیزر از جمله جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند.

  2. دریاچهٔ گابوستان: دریاچهٔ گابوستان در شمال غربی آذربایجان قرار دارد و یکی از بزرگترین دریاچه‌های جهان است. این دریاچه دارای مناظر زیبا و فراوانی از ماهیان آب شیرین است.

  3. شهر شاهداد: شاهداد شهری تاریخی در شمال غربی آذربایجان است که دارای معماری زیبا و باغ‌های فراوانی است.

  4. معبد آتش‌گاه: معبد آتش‌گاه یک معبد باستانی در جنوب شرقی آذربایجان است که قدمت آن به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

  5. کلیسای آگریب دیوانی: این کلیسا در شرق آذربایجان قرار دارد و دارای معماری زیبا و تاریخی است.

در کنار این جاذبه‌ها، آذربایجان دارای پارک‌های ملی، روستاهای سنتی و پیست‌های اسکی نیز است که جذابیت‌های خود را دارند.

روستاهای سنتی آذربایجان دارای میراث فرهنگی و تاریخی زیادی هستند. این روستاها با معماری سنتی، فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود، جذابیت بسیاری برای گردشگران دارند. برخی از روستاهای سنتی معروف در آذربایجان عبارتند از:

  1. روستای کیش: کیش یکی از قدیمی‌ترین روستاهای آذربایجان است که دارای معماری سنتی و میراث تاریخی و فرهنگی زیادی است. در این روستا می‌توانید با فرهنگ و زندگی مردم بومی آشنا شوید و از آداب و رسوم آن‌ها باخبر شوید.

  2. روستای لاله‌بلاغ: لاله‌بلاغ نیز یکی از روستاهای سنتی آذربایجان است که دارای معماری زیبا و تاریخی است. در این روستا می‌توانید با قدمت آن، معماری بومی و فرهنگ محلی آشنا شوید.

  3. روستای خانلار: خانلار در شمال آذربایجان قرار دارد و دارای باغ‌های پرورشی و باغ‌های سنتی است. این روستا با معماری سنتی و باغ‌های خود یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در آذربایجان است.

  4. روستای کندوان: کندوان یکی از روستاهای سنتی در جنوب آذربایجان است که دارای میراث تاریخی و فرهنگی زیادی است. در این روستا می‌توانید با آداب و رسوم مردم بومی آشنا شوید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

این روستاها تنها مثالی از روستاهای سنتی آذربایجان هستند که دارای میراث فرهنگی و تاریخی بسیاری هستند و بازدید از آن‌ها به شما امکان می‌دهد با فرهنگ و زندگی مردم بومی آشنا شوید و از زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی این منطقه لذت ببرید.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها