|
کدخبر: 282584

ایران از خطوط قرمز عقب نشینی نخواهد کرد

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه مذاکرات امان را یک گام به جلو می‌دانیم، گفت: شواهد و مستندات نشان می‌دهد که مذاکرات طی هفته‌های آینده در قالب دیپلماسی رسمی و دیپلماسی پنهان ادامه پیدا خواهد کرد و با توجه به روند کنونی می‌توان رویکرد خوشبینانه‌ای را نسبت به عاقبت و نتیجه نهایی مذاکرات داشت.

سیاست ایران از خطوط قرمز عقب نشینی نخواهد کرد

حنیف غفاری درباره دیدار وزیر امور خارجه با مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در امان گفت: واشنگتن و تروئیکای اروپایی برخلاف تصوراتی که عقلا در کشورهای غربی داشتند مبنی بر اینکه نباید موضوعاتی مانند اغتشاشات در ایران یا مسائل جانبی دیگر را به عنوان متغیر مستقل و دیگر پدیده‌ها را به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفت بسیاری از کشورهای غربی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا این موضوع را عملیاتی نکردند. در طول سه ماه گذشته ما شاهد بودیم که مقامات کاخ سفید و اتحادیه اروپا عملاً مذاکرات را فدای امیال و مقاصد سیاسی خودشان در ایران کردند.

کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه بار دیگر به آمریکا و اتحادیه اروپا اثبات شد که فاکتورها و مولفه‌های قدرت در جمهوری اسلامی ایران به اندازه‌ای پررنگ و مستحکم است که آنها نمی‌توانند به اهداف خود در تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایران دست پیدا کنند. همین مسئله باعث شد که یک رویکرد نسبتاً واقع‌بینانه‌تری به‌خصوص در میان تروئیکای اروپایی در قبال جمهوری اسلامی ایران و بحث مذاکرات به وجود بیاید.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها