|
کدخبر: 145970

رئیس ستادکل نیروهای مسلح به آمریکایی ها: دست ما روی ماشه است

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اهمیت راهبردهای توسعه پژوهش در پیشبرد ماموریت های دفاعی ارتش، گفت: در جنگ های امروز کسی پیروز میدان است که از علم و دانش و توانمندی های تحقیقاتی بیشتری برخوردار باشد.

سیاست رئیس ستادکل نیروهای مسلح به آمریکایی ها: دست ما روی ماشه است

امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مقوله تحقیق و پژوهش یکی از موضوعات مورد بیشترین تاکید فرماندهی معظم کل قوا در سطح نیروهای مسلح است، گفت: ایشان حصول پیشرفت و نزدیک شدن به قله های موفقیت را در گرو تلاش علمی و پژوهشی در همه حوزه های مورد نیاز کشور می دانند.

وی در این مراسم که به صورت وبینار و با حضور معاونان هماهنگ کننده نیروها و روسای دانشگاه‍های افسری، دانشگاه علوم پزشکی و دافوس ارتش و پژوهشگران منتخب برگزار شد، افزود:  امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران برای انجام ماموریت های خود نیاز به انجام و توسعه راهبردی پژوهش و تحقیق چه در حوزه تحقیقات صنعتی و چه در حوزه تحقیقات نظری دارد.

امیر دریادار سیاری تصریح کرد: جنگ امروز جنگ علم است و عرصه رزم و نبرد نیز با گذشته کاملا متفاوت بوده و کسی در این عرصه پیروز میدان است که از علم و دانش و توانمندی های تحقیقاتی بیشتری برخوردار باشد.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه خطاب به مسئولان حوزه تحقیق و پژوهش در ارتش گفت: توجه جدی تر به مقوله پژوهش در سطح کلیه نیروها و سازمان های ارتش، ایجاد هماهنگی و هم‍افزایی بهتر در سطوح مختلف فعالیت‍های تحقیقاتی، هدفمند کردن طرح‍های پژوهشی متناسب با نیازهای سازمانی و ماموریت‍های محوله و توجه خاص به راهبردهای کلان پژوهشی و بهره گیری از تجربیات حال و گذشته از مهمترین انتظاراتی است که در راستای توسعه تحقیق و پژوهش در ارتش باید مدنظر مسئولان و دست اندرکاران این حوزه قرار گیرد.

در ادامه این مراسم، امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش طی سخنانی با اشاره به ارتقای قابل ملاحظه سطح کمی و کیفی فعالیت‍های پژوهشی در مجموعه ارتش طی سالهای گذشته، گفت: دستیابی به مرجعیت فعالیت های پژوهشی، تعمیق نظام مسأله یابی، تقویت رویکرد دیده بانی، رصد و آینده پژوهی در تحقیقات، تقویت و گسترش فرهنگ نظریه پردازی و کیفی سازی پژوهش از مهمترین اهداف راهبردی حوزه تحقیقات نظری در ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده که برای تحقق آنها، گام های جدی برداشته شده است.

وی در ادامه، بازنگری دستورالعمل تحقیقات نظری، آغاز به کار کمیته تدوین نظام مسائل ،تشکیل بانک اطلاعات خبرگان حوزه تحقیق، تقویت اعتبارات پژوهشی، توسعه ایده پردازی و نظریه پردازی و گسترش تعامل و هم افزایی بیشتر با سایر مراکز پژوهشی کشور و سایر نیروهای مسلح را از مهمترین اقدامات حوزه تحقیق و پژوهش در ارتش ذکر کرد.

در پایان این مراسم به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی، از ۱۴ نفر از پژوهشگران برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۹ به نمایندگی از ۱۴۰ پژوهشگر برگزیده ارتش تقدیر به عمل آمد.

سرلشکر باقری: پاسخ جانانه‌ای به کوچکترین خطای دشمن می‌دهیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با اینکه ایران قصد تهاجم به هیچ کشور همسایه‌ای را ندارد، اما در برابر هرگونه تهدید به طور کامل آماده است. دستان نیروهای مسلح قهرمان بر روی ماشه ها قرار دارد و چنانچه دشمنان کوچکترین خطایی کند، حتما پاسخ جانانه‌ای خواهند گرفت.

 سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از یگان ها و سامانه‌های پهپادی ارتش در جریان برگزاری تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با اشاره به بازدارندگی و پیشرفت ارتش و نیروهای مسلح در حوزه پهپادی و اقتدار دفاعی کشور گفت: امروز دستاوردهای جدید و فوق العاده ارزشمندی از فعالیت‌های تحقیقاتی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران را شاهد هستیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر این که در لبه فناوری جهانی در حال پیشرفت روز افزون قرار داریم افزود: مسئله پهپاد در ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مسیر بلوغ ارزشمندی قرار گرفته است که در این تمرین بزرگ پهپادی بخش‌هایی از این پیشرفت‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تمرین پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین رزمایش‌های متعددی که در روزهای اخیر در خلیج فارس صورت گرفته و در روزهای آتی صورت خواهد گرفت، نشانگر آمادگی کامل نیروهای مسلح برای مقابله با هرگونه تهدید نسبت به امنیت و دفاع کشور عزیزمان است.

سرلشکر باقری در خصوص آخرین وضعیت منطقه خاطرنشان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر تحرکاتی از جانب ارتش تروریست و جنایتکار آمریکا در منطقه صورت گرفته است و پروازهایی از هواپیماهای دوربرد یا سایر موارد را در جهت قدرت‌نمایی و ایجاد وحشت به نمایش گذاشتند. همچنین اتهاماتی را به جمهوری اسلامی وارد کرده‌اند که این آمادگی‌ها و رزمایش‌های متعدد و انتقال نیرو در راستای به نمایش گذاشتن آمادگی کامل نیروهای مسلح برای دفاع از مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و امنیت ملی کشور است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران قصد تهاجم و تجاوز به هیچ کشور همسایه ای را ندارد، اما در برابر هرگونه تهدید به طور کامل آماده است، دستان نیروهای مسلح قهرمان ما بر روی ماشه ها قرار دارد و چنانچه دشمنان کوچکترین خطایی کند، حتما نیروهای مسلح پاسخ جانانه‌ای خواهند داد.

منبع: فارس

ارسال نظر