|
کدخبر: 140946

روسیه از عملکرد واکسن کرونای خود دفاع کرد!

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: اقدامات اطلاعاتی با تأمین مالی خارجی، به منظور بی‌اعتبار کردن واکسن "اسپوتنیک-۵" علیه ویروس کرونا در حال انجام است، ولی انتشار این اطلاعات کاذب، باعث افزایش خواص درمانی واکسن‌های خارجی نمی‌شود.

سیاست روسیه از عملکرد واکسن کرونای خود دفاع کرد!

سرلشکر "ایگور کوناشینکوف" سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه، امروز (جمعه) در یک کنفرانس مطبوعاتی هشدار داد که یک کمپین اطلاعاتی که از خارج از کشور تأمین مالی می‌شود، علیه واکسن روسی علیه عفونت ویروس کرونا به راه افتاده است.

کوناشینکوف گفت: «ما به طور مشخص و با تمامی جزییات اطلاع داریم که چه بودجه و منابعی از خارج از کشور برای بی‌اعتبار کردن واکسن میهنی "اسپوتنیک-۵" در جهان و در داخل روسیه مورد استفاده قرار گرفته است.»

به گفته این مقام نظامی، در شبکه‌های اجتماعی و منابع اینترنتی روس زبان یک سری "تحقیقات شبه تحلیلی" و شهادت‌های نادرست "شاهدان عینی" در خصوص خطرات ادعایی واکسن روسیه یا "امتناع" از واکسیناسیون، از جمله در میان نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، تهیه شده است که از سوی کمک‌های مالی خارجی تأمین می‌شوند.

کوناشینکوف تأکید کرد که واکسن روسی "اسپوتنیک-۵" بسیار موثر و کاملاً بی‌خطر است و آزمایشات گسترده به روی آن این مسئله را ثابت کرده و انتشار اطلاعات کاذب علیه این دارو، خواص درمانی واکسن‌های خارجی علیه را افزایش نخواهد داد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه یادآور شد که هیچ امتناعی برای واکسیناسیون با "اسپوتنیک-۵" در بین نیروهای مسلح وجود ندارد و تجربه عملی موفقیت آمیز، اثربخشی و ایمنی این دارو را نشان می‌دهد و با در نظر گرفتن داوطلبانه بودن واکسیناسیون، هیچ امتناعی از سوی پرسنل ارتش مشاهده نشده است.

وی افزود: «ایجاد مصونیت پس از واکسیناسیون با "اسپوتنیک-۵" برای همه افراد دریافت کننده: از مقامات بلندپایه نیروهای مسلح گرفته تا پرسنل نظامی واحدهای مختلف، ضمانت اثربخشی و ایمنی واکسن تولید شده در روسیه است.»

وی همچنین تأکید کرد که ویروس شناسان وزارت دفاع روسیه به طور مستقیم در تولید و آزمایشات انجام شده به روی این واکسن نقش دارند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: «تاکنون وزارت دفاع ۱۴ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن دریافت کرده و بیش از ۱۰ هزار سرباز واکسینه شده‌اند. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان امسال (۲۰۲۰ میلادی) حدود ۱۰۰ هزار نیروی نظامی واکسن "اسپوتنیک-۵" را دریافت می‌کنند. درحال‌حاضر ۳۰۰ تیپ پزشکی نظامی در مناطق مختلف نظامی و در ناوگان دریای شمال روسیه برای انجام این عملیات تشکیل شده است و تحویل واکسن حتی به دورترین پادگان‌های نظامی با محفظه‌های حرارتی پزشکی مجهز انجام می‌شود.»

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر