|
کدخبر: 168123

روایت کاندیدای انتخابات درباره برنامه خود از ۵۰ گل نشکفته!

مرعشی از سورپرایز دقیقه ۹۰ کارگزاران می‌گوید، رهامی مهم‌ترین رقیب انتخابات خود را رئیسی دانسته، کواکبیان از ۵۰ گل نشکفته در قالب برنامه‌های مدیریتی خود خبر داد و پزشکیان نیز ساز و کار اصلاح طلبی را پذیرفت.

سیاست داخلی روایت کاندیدای انتخابات درباره برنامه خود از ۵۰ گل نشکفته!

 دوماه دیگر تکلیف رئیس‌جمهوری بعدی ایران مشخص خواهد شد و در این بین اصلاح طلبان نیز برخلاف عملکرد منفعلانه خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی، عزم خود را جزم کرده‌اند که پیروز انتخابات خرداد ۱۴۰۰ باشند و از همین رو تا کنون چهره‌های مختلفی از این جریان برای نام نویسی در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.

هر چند که شاید هیچ کدام گزینه اصلی اصلاحات نباشد. یکی از این افراد مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری است، او در گفت‌وگوی اخیر خود با اشاره به این که از حمایت از روحانی در انتخابات پشیمان نیست و او در آن مقطع خیر الموجودین بوده است؛ مشکل دولت روحانی را نبود چابکی و چالاکی لازم اعلام کرد وبا بیان این که لیبرال‌ها را به دولتم راه نمی‌دهم، افزود: « ۵ وزیر را به عنوان وزیران محوری کابینه قبل از انتخابات حتما معرفی خواهیم کرد و معاونان هم معرفی خواهند شد؛ این پنج وزیر وزیر اقتصاد، وزیر کشور، وزیر خارجه، وزیر اطلاعات و وزیر دفاع هستند.

در نظر داریم حتما این ۵ وزارتخانه و معاونان مختلف آن را قبل از روز رای گیری به مردم معرفی کنیم.» کواکبیان همچنین درباره برنامه‌های خود از ۵۰ گل نشکفته گفت که باید شکفته شوند: « واقعیت این است که ما ۵۰ برنامه تدوین کردیم تحت این عنوان که ۵۰ گُل باید شکفته شود که اتفاقا ۱۵ برنامه اقتصادی است و ۱۰ برنامه سیاست داخلی و ۱۰ برنامه سیاست خارجی است و ۱۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی است.»

کواکبیان اما تنها کسی نبود که از برنامه‌های انتخاباتی خود سخن گفت و حجت‌الاسلام محسن رهامی یکی دیگر از داوطلبان اصلاح طلب انتخابات، از سر فصل‌های انتخاباتی خود رو نمایی کرد و در نشست خبری اخیر خود، اعلام کرد که مهم‌ترین رقیب‌اش در انتخابات سید ابراهیم رئیسی است و حتی اگر ظریف هم پا به میدان بگذارد به نفع او نیز کنار نخواهد رفت: « ابراهیم رئیسی مهم‌ترین رقیب من است.

من هیچ نقطه خاکستری در زندگی خود ندارم و بر اساس سوابق خود دلیلی برای ردصلاحیتم نمی‌بینم... ظریف تا این جا اعلام کرده است که نمی‌آید. اگر ظریف بیاید، نحوه دست یابی به اجماع اهمیت دارد. من در این زمینه مدل دولت ائتلافی را مطرح کرده ام و با سایر داوطلبان انتخابات هم در این زمینه جلسه خواهم داشت.

کنار رفتن شاید تعبیر خوبی نباشد.» این روحانی اصلاح طلب نیز همانند کواکبیان تحریم و کرونا را مهم‌ترین پاشنه آشیل دولت روحانی می‌داند و همانند دبیرکل مردم سالاری معتقد است که روحانی بهترین گزینه درانتخابات بوده است: « ما سال ۹۲ طبق آن شرایط، انتخاب سیاسی درستی کردیم و نمی‌گوییم انتخاب اشتباهی بود.

بعد از این که شرایط برای آقای خاتمی فراهم نشد و آقای هاشمی هم ردصلاحیت شد و گفتند سن او بالاست؛ درنهایت به آقای روحانی رسیدیم. به‌میزان سهمی که در روی کار آوردن روحانی داشته‌ایم، از مردم عذرخواهی می‌کنیم.» فارغ از اظهار نظر‌های انتخاباتی چهره‌های اصلاح طلبی، این را هم از یاد نباید برد که برگ برنده اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰، اجماع آنان بر یک گزینه واحد است که حالا ناسا یا همان نهاد اجماع ساز اصلاح طلبی، قرار است به عنوان نقطه ثقل اردوگاه اصلاح طلبی این گام بزرگ را بردارد.

موضوعی که حتی باعث شده مسعود پزشکیان، که یکی از گزینه‌های احتمالی و اصلی اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو که چندی قبل اما و اگر هایی نسبت به تصمیمات ناسا داشت، در گفت‌وگوی اخیر خود اعلام کند که سازو کار اصلاح طلبان را می‌پذیرد: « ساز و کار اصلاح طلبان را می‌پذیرم و حتی اگر کسی در نظرسنجی نهایی به‌ اندازه‌ یک رای از من بیشتر شانس داشته باشد کنار خواهم رفت و از او حمایت می‌کنم.»

در این بین آن طور که حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران اعلام کرده، جریان سازندگی با یک سورپرایز دقیقه نودی، ۴ گزینه اصلی خود را به ناسا معرفی کرده است: « امروز ما با ۴ کاندیدا پیشنهاد خود را به جبهه اصلاحات ارائه می‌کنیم و اسامی را در دقیقه ۹۰ رو می‌کنیم چون شاید در زمان ثبت نام، یکی از دوستان ما ثبت نام کند و از شگفتی‌های انتخابات باشد.»

 

 

 

منبع: خراسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها