|
کدخبر: 196249

چالش اصلی تولید کنندگان ماکارونی نبود گندم است/ مشکل صادرات را در تصمیم گیری نهادهای بالادستی میبینم

میراحمدی، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی انسی ماکارون در نشست خبری با حضور خبرنگاران، ابتدا به سابقه تاسیس انسی ماکارون اشاره کرد و گفت: این شرکت در سال ۱۳۵۱ تاسیس شد و اولین تولیدکننده اسپاگتی در ایران بود.

سبک زندگی چالش اصلی تولید کنندگان ماکارونی نبود گندم است/ مشکل صادرات را در تصمیم گیری نهادهای بالادستی میبینم

 مدیر عامل شرکت صنایع غذایی انسی اظهارداشت: در حوزه صادرات سرمایه گذاری عظیمی را انجام داده ایم و به کشورهای حاشیه cis، کانادا، امریکا، عراق، افغانستان، آلمان، سوئد و فرانسه ورود پیدا کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه محصولات ما گندم است، بیان کرد: شرکت هایی که در حوزه انجمن صنف کارفرمایان و تولید کنندگان ماکارونی هستند دارای سهمیه گندم بوده و سهمیه ای که گندم به دولت مصوب کرده که به کارخانجات بدهند۲۷۰۰ تومان می باشد.

میراحمدی با اشاره به معضلات کشور و اینکه گندمی را که دولت ارائه می دهد، گندم ماکارونی نیست، افزود: معضلات کشور بحث عدم گندم با کیفیت برای صنعت ماکارونی و دوم سهمیه هایی است که شرکت های بازرگانی به این حوزه اختصاص می دهد.

مدیرعامل شرکت انسی از تولید کنندگان بزرگ ماکارونی در نشست خبری اعلام کرد دلیل افت قیمت ماکارونی نبود آرد مناسب در کشور است.

میراحمدی مدیرعامل شرکت مواد غذایی انسی در جمع خبرنگاران در توضیح این خبر گفت: آرد سهمیه ای که در اختیار کارخانه های تولید ماکارونی در کشور قرار می‌گیرد افت کیفیت داشته و همین باعث افت کیفی ماکارونی عرضه شده به بازار است.

وی افزود علاوه بر افت کیفیت شاهد سهمیه صوری نیز هستیم. در حال حاضر بازرگانی دولتی، روی کاغذ میزان سهیمه آرد تولید کننده را اعلام و در این کاغذ نام استانی که باید سهمیه آرد خود را دریافت کنیم نیز ذکر میکند؛ ولی وقتی به استان مربوطه مراجعه میکنیم پاسخ می دهند که آردی وجود ندارد! ، در حال حاضر هزاران تن سهمیه صوری بین تولید کنندگان توزیع شده و نمیدانیم با این سهمیه ای که وجود خارجی ندارد چه کنیم.

وی در ادامه توضیح داد به دلیل نوسان نرخ ارز و افت کیفیت تولید، بازارعراق را هم به ترکیه واگذار کرده ایم و در ادامه با انتقاد از کارشناسان اقتصادی که افزایش نرخ ارز را عامل رونق صادرات میدانند، گفت: درست است که به صورت مقطعی با افزایش نرخ ارز صادرات افزایش پیدا میکند ولی این افزایش نرخ، امکان تولید را از تولید کنندگان سلب می کند و وقتی تولیدی نباشد صادراتی هم نیست.

مدیر عامل انسی ماکارون گفت: اگر قرار بود طی چند دهه اخیر افزایش نرخ ارز بر صادرات کشور اثر مثبت بگذارد، چرا صادرات غیر نفتی ایران منفی شده؟! تولید کننده برای داشتن امکان تولید نیاز به ثبات دارد و اگر نرخ ارز ثبات نداشته باشد هیچ تولید کننده ای نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

شرکت صنایع غذایی انسی ماکارون در سال۱۳۵۱ با هدف تولید انواع ممتاز محصولات ماکارونی تاسیس گردید و با گسترش دایره فعالیت خود دست به تولید محصولاتی نظیر پودر کیک ،آرد گندم، سویا، غلات، آرد برنج، کشک پاستوریزه و... زد. تولید رشته آش و رشته پلویی بسیار مرغوب از اهم فعالیت های این شرکت است. استقبال فوق العاده مصرف کنندگان از این محصولات ممتاز، توفیق لیدر بودن در این رشته از صنعت در بازار را نصیب این مجتمع صنعتی نمود.

با توجه به فعالیت های ذکر شده این شرکت در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران در سال ۱۳۹۸ موفق به کسب برند برگزیده صنعت ماکارونی کشور شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت انسی ‌ماکارون در انتهای نشست به این نکته تاکید کرد که فرصتهای شرکتهای تولیدی به دلیل عدم حمایت دولت و تصمیم گیری های نادرست و غیر کارشناسی، در زمینه صادرات از دست میرود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها