|
کدخبر: 238245

این افراد در ساخت و ساز تخفیف می گیرند

معاون شهرسازی ومعماری شهردار تهران می گوید: عوارض ساختمانی در ۶۰ درصد شهر تهران افزایشی نداشته است و در هر بند آن نوآوری نسبت به سال های گذشته شده است.

امروزدر صحن شورای شهر تهران ،لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک مورد بررسی قرار گرفت.

حمید رضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران درخصوص جزییات این لایحه گفت: لایحه عوارض ۱۴۰۱ واجد ارزش هایی است که به تسهیل در ساخت و ساز کمک می کند.

وی ادامه داد: ‌در این لایحه تهران به ۵ پهنه تقسیم شده است ، پهنه کاملا برخوردار ،برخوردار ،نیمه برخودار ،نسبتا برخوردار وکم برخوردار که در سه پهنه پایینی درصد افزایش عوارض میل به صفر می کرد و در برخی نقاط حدود ۵ درصد و در پهنه های بالاتر بیشتر و متوسط حدود ۱۷ درصد رشد عوارض داشته ایم.

صارمی ادامه داد: ‌۶۰ درصد شهر تهران زیر ۱۰ درصد افزایش عوارض ساختمانی داشته و در این لایحه تلاش شده ساخت و ساز در قسمت های میانی و جنوبی شهر رونق بگیرد.

به گفته معاون شهردار در این لایحه برای اقشار تاثیر گذار از جمله نخبگان کشوری ، زنان سرپرست خانواده ، خانواده شهدای مدافع سلامت ،خانواده شهدای آتش نشان ،افراد دارای معلولیت ، خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان ، خانواده هایی که سه یا بیش از سه فرزند زیر ۲۰ سال دارند در نظر گرفته شده که در زمین های ۵۰۰ متر ،۲۰ درصد تخفیف عوارضی و در زمین های بالای هزار متر ۱۰ درصد تخفیف عوارضی پیش بینی شده است.

صارمی یادآور شد در سال آینده محاسبه عوارض و بازرسی ها سیستمی شود و با مدرن سازی نرم افزارها تخلفات به حداقل می رسد. همچنین برای اصلاح رفتارها هم مشوق هایی در نظر گرفته شده و کسانی که در ۵ سال گذشته بدهی نداشتند تشویق هایی پیش بینی شده است.

براساس لایحه شهرداری تهران ، تهران خانواده شهدای مدافع سلامت (والدین، همسر و فرزندان) به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خانواده شهدای آتش نشان به تایید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهری، معلولین (والدین، همسر و فرزندان) با تایید سازمان بهزیستی کشور، زنان سرپرست خانوار به تایید سازمان بهزیستی کشور، نخبگان علمی به تایید بنیاد ملی نخبگان کشور، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا، اسرا، مفقودین‌الاثرها (والدین، همسر و فرزندان) به تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، رزمندگان حداقل با سابقه ۶ ماه حضور در جبهه و خانواده جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر (والدین، همسر و فرزندان) به تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، بیماران خاص و خانواده ایشان (والدین، همسر و فرزندان) به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خانواده‌های با حداقل سه فرزند کمتر از ۲۰ سال (دختر و پسر)، کارمندان، کارگران رسمی و قراردادی شهرداری تهران و سازمان‌ و شرکت‌های تابعه با حداقل پنج سال سابقه کار ممتد و کارکنان بازنشسته به تایید اداره کل سرمایه انسانی به صورت شخصی و یا عضویت در شرکت تعاونی مسکن وابسته به شهرداری و یا سازمان‌ و شرکت‌های تابعه برای یک بار مشوق هایی دریافت خواهند بود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها