|
کدخبر: 114364

آخرین وضعیت معاملات مسکن در مرداد ۹۹

مقصود سوداگران از حضور در بازار مسکن فعلی این است که فروشنده‌های مستاصل که به دلیل انجام معامله ثانویه از جنس تبدیل به احسن یا سرمایه‌گذاری در بازار دیگری یا به هر علتی به جز این، ناگزیر به فروش فوری آپارتمان خود هستند، یافته و آپارتمان آنها را به بهای نقد اما زیر نرخ خریداری کنند.

راه و مسکن آخرین وضعیت معاملات مسکن در مرداد ۹۹

اگرچه قیمت‌های بازار مسکن این روزها بالاتر از سطح انتظار خریداران بوده و در قله است، اما باز هم سوداگران امید به افزایش التهاب قیمتی در بازار مسکن ماه‌های آتی دارند و در شرایطی که به دلیل رکود، تقاضای مصرفی مسکن به‌شدت کاهش یافته، فرصت را برای جست و جوی بازار و خرید آپارتمان‌های زیر نرخ از افراد مستاصل مناسب دیده‌اند.

در این بین فروشنده‌ها باید آگاهی کافی از سطح نرخ معقول و متناسب با شرایط ملک خود داشته باشند تا از معامله با سوداگران زیان نبینند.

درحال‌حاضر با وجود قیمت‌های تند فایل‌های فروش آپارتمان‌های زیر ۱۰ سال ساخت، در گروه آپارتمان‌های ۱۰ سال ساخت به بالا تعداد آپارتمان‌های قیمت‌مناسب و فایل‌های فروش فوری در نسبت با کل فایل‌ها کم نیست و این یعنی فروشند‌ه‌هایی از طبقه مصرفی در بازار حضور دارند که باید مراقب معاملات سوداگرانه باشند.

برخی از سوداگران حتی در همین شرایط رکودی به محض خرید آپارتمان و در حالی که هنوز نقل و انتقال سند به‌طور کامل انجام نشده، معامله دیگری را رقم می‌زنند و ملک را به فرد متقاضی دیگری می‌فروشند.

هر چند این رفتار در دوره رکود کمتر رواج دارد، اما تحقیقات میدانی از بازار مسکن نشان می‌دهد در تیرماه معاملاتی از این جنس در محله‌های مصرفی به ویژه در محدوده غربی تهران (منطقه پنج) انجام شده است.

 

منبع: راهبرد معاصر
  • ناشناس ارسالی در

    دلالهای محترم دیگه خونه نخرید چون به شدت بخاطر مالیات بر عایدی و مالیات بر خانه های خالی کاهشی میشود تا فروشنده های دلال نتوانند قیمتها را بالاتر و غیر واقعی تر از این که هست کنند

ارسال نظر