|
کدخبر: 163309

خطر شیوع کرونا برزیلی در خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه کرونا برزیلی بسیار خطرناک‌تر از سوش انگلیسی است، گفت: درحال‌حاضر از بابت بروز سوش برزیلی نگرانی داریم چرا که کشتی‌هایی از کشور برزیل در بندر امام خمینی (ره)، در حال پهلوگیری هستند.

دیگر رسانه99 خطر شیوع کرونا برزیلی در خوزستان

فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا، اظهار کرد: پیک سوم بیماری در خوزستان در حال عبور است و آمار بیماران بستری و محتمل در حال کاهش است اما روند بروز و مجموع موارد شناسایی‌شده، هنوز بالا است.

وی گفت: درحال‌حاضر از بابت بروز سوش برزیلی نگرانی داریم چرا که کشتی‌هایی از کشور برزیل در بندر امام خمینی (ره)، در حال پهلوگیری هستند؛ سوش برزیلی بسیار خطرناک‌تر از سوش انگلیسی است و میزان مرگ و میر آن بسیار بیشتر از سوش انگلیسی است.

ابول نژادیان عنوان کرد: اعلام تغییر رنگ شهرها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا نباید موجب عادی‌انگاری شود و نباید فکر کنیم که خوزستان از پیک کرونا عبور کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: در طرح طرح شهید سلیمانی، بیماریابی گسترده‌ای انجام و روزانه تا ۲۴ هزار تست نیز انجام شده است. اگر این بیماران شناسایی نمی‌شدند، موارد بستری افزایش می‌یافت.

وی گفت: با اقدامات انجام‌شده، روند فوت در حال کاهش است و اگر موارد بستری افزایش نیابد، کاهش موارد فوت ادامه خواهد داشت.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها