|
کدخبر: 95613

بازاری پر سودتر از بورس، مسکن و خودرو

طی روزهای اخیر قیمت بیت کوین روند صعودی داشت و در منطقه محدودی نزدیک به سطح ۷۵۰۰ دلار معامله شد. قیمت این ارز نسبت به کاهش شدید قیمت در ماه مارس امسال جهش چشمگیری داشته و این بیانگر روند صعودی آن است.

گسترش‌نیوز - قیمت هر بیت کوین در نمودارهای روزانه در بالای میانگین متحرک‌های ۱۰ و ۵۰ روزه است. این ارز درحال‌حاضر در حدود سطح ۷۵۹۴ دلار معامله می‌شود. با وجود تنزل ۵۰ درصدی قیمت‌ها به خاطر فزونی عرضه بر تقاضا در اواسط ماه مارس، قیمت بیت کوین طی یک ماه ۹۵ درصد بازیابی داشته است.

روز پنجشنبه قیمت بیت کوین در برخی صرافی‌ها برای مدت کوتاهی تا سطح ۷۸۰۰ دلار افزایش یافت و این باعث خسارت به فروشندگان استقراضی در بازار مشتقات ارز رمزنگاری شد. ویشال شاه، معامله گر گزینه‌ها و موسس پلتفرم معاملاتی آلفا ۵، به کوین دسک گفت:

آن چه را دیروز شاهد بودیم، کاهش در قراردادهای تسویه نشده (باز) بود و هیچ افزایشی در قراردادهای آتی به‌وجود نیامد. در پی افزایش قیمت در روز پنج شنبه، به فروشندگان استقراضی در صرافی بیت مکس خسارت جدی وارد شد. علاوه بر این، قراردادهای تسویه نشده کاهش داشتند و هنوز بازیابی نشده‌اند.

قیمت بیت کوین در روز گذشته وارد معاملات جانبی شد و تقریبا یکنواخت بود. اتریوم نیز ۱ درصد کاهش قیمت داشت و در سطح ۱۸۸ دلار معامله می‌شد. درحال‌حاضر قیمت این ارز با ۳.۱۶درصد افزایش به حدود سطح ۱۹۵ دلار رسیده است.

روز جمعه دارایی‌های دیجیتال عملکرد متفاوتی داشتند. کاردانو با ۴.۲ درصد و ترون با ۲.۸ درصد ارزهایی بودند که روز گذشته بهترین عملکرد را داشته‌اند. همچنین زیکش با کاهش ۲.۹ درصدی، استلار با ۱.۸ درصد کاهش و دکرد با کمتر از منفی یک، عملکرد بدی داشتند.

نویسنده حسن صادقی

ارسال نظر